Jim Morrison skrev: ↑2024-01-10 14:02:28
Svar på tal!
Jäkligt roligt. Men man skriver ju faktiskt bara att han kommer ingå i teamet.
Spännande att se hur teamet kommer se ut.
Svårt att se Honken gå ner som Ass igen?
Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-10 14:07:42
Bör ju rimligtvis ha varit en dialog där delat huvudansvar varit grejen?
Men vem vet, han kanske tryggar upp ifall han inte får ett SHL-kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-10 14:07:42
Bör ju rimligtvis ha varit en dialog där delat huvudansvar varit grejen?
Men vem vet, kanske tryggar upp ifall han inte får ett SHL-kontrakt.
Jag hoppas på det, om vi förutsätter att Kimby är klar.
Samtidigt om vi ser det ur Kimbys perspektiv, varför ska han helt plötsligt börja dela ett ansvar när han vill framåt i karriären? Känns smått osannolikt.
Eller så kanske uppgifterna är helt fel, Kimby var inte helt klar och Djurgården har tänkt om.
Hur som haver, väldigt roligt beslut. Oavsett hur teamet kommer se ut.
Döden skrev: ↑2024-01-10 09:59:38
ändå intressant hur vi gått från att skrika om att byta tränare och fylla spelare på alla positioner, till att det nu är för många för att få plats. Junisar som knackar på dörren, vem ska stå i mål och vem ska stå i båset? Lyxproblem.
Synd om det är helt klart med Kimby och Honken får kliva ner/bort, hade hellre sett honom få fortsätta oavsett hur säsongen slutar
Vi har de senaste 5 säsongerna värvat hem centrar som Ante, Josefson, Krüger och Norman och går upp mot mora med 2st ordinarie centrar som inte är någon av de nämnda. DET är inte ett lyxproblem. Bara för att kasta lite smolk i bägaren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Intervju med Daniel Sylwander i hockeymorgon igår. Hans familj bor i Stockholm och han är center, något att värva? Ingen offensiv och flashig spelare men riktigt bra defensivt. Ger oss möjligheter att vila Krüger i fler situationer i ett slutspel. Tycks?
Galning1998 skrev: ↑2024-01-10 15:59:26
Intervju med Daniel Sylwander i hockeymorgon igår. Hans familj bor i Stockholm och han är center, något att värva? Ingen offensiv och flashig spelare men riktigt bra defensivt. Ger oss möjligheter att vila Krüger i fler situationer i ett slutspel. Tycks?
Jag har inte haft särskilt mycket att göra i dag och eftersom 90% av min tankekraft går till hockey dagligen så satte jag ihop tre Djurgården inför nästa säsong. Ett hockeyallsvenskt lag, ett halv-realistiskt SHL-lag och ett inte så realistiskt drömlag för SHL. Om det här är off-topic så får admin skicka bort mitt inlägg.
Här finns det inte så mycket att göra förutom att gå på det vi har under kontrakt över nästa år (vilket är många spelare som ni ser) och försöka minska kostnaderna så mycket som det går. Trots det så är det ju en rätt bra trupp vi ställer upp med. Frågetecken kring om Frondell är redo nästa år att vara ordinarie men det tror jag. Också frågetecken kring målvaktsposten men vad kan man göra. Försökt gå så mycket det går på realism här vilket är tråkigt så klart men den ekonomiska sits vi är i ger oss inte så många möjligheter. Klasen ett litet frågetecken. Normans kontrakt går ju ut och jag vet inte hur bra han mår i kroppen egentligen, behåller honom gärna om han vill fortsätta spela. Liss kontrakt går ut och jag gillar Olle men tror det är dags att gå vidare efter den här säsongen, kan tänka mig behålla om han går ner ganska drastiskt i lön.
Inte super-realistisk kanske då det är väldigt många nya spelare och ett gäng som måste lämna också. Alla nya spelare är spelare vars kontrakt går ut inför nästa säsong och jag har ingen koll på hur deras situationer ser ut med nya klubbar klara osv. Tambellini kul spets som gjort många år i Sverige och är en pålitlig målskytt. Leon Bristedt är från Stockholm ursprungligen och är en väldigt skicklig och rolig spelare som skulle paras ihop med Dennis Rasmussen om båda lämnar Schweiz inför nästa säsong och Klasen som behöver lite hårt jobbande lirare kring sig i SHL förmodligen (om han fortsätter spela efter i år ens). Rensfeldt har kontrakt över nästa säsong men här blir vi av med honom på något sätt (Brynäs kanske vill ha hem honom?). Samma gäller Gradin och Grewe. Rolig backsida med ett gäng återkomster i Alsing, Jeppe Pettersson, Bernhardt och PJ. Pilö ny spelare som jag gillar från Oskarshamn som brukar göra ett gediget jobb. Linus Söderström har ju varit väldigt bra i Skellefteå och Hugo Alnefelt är från Stockholm och hans kontrakt i AHL går ut, gjort det hyfsat där borta och kan vara en intressant backup.
Enda realismen här är väl att jag inte byter ut alla spelare, typ. Sörensen har kontrakt över 24/25 i Schweiz också men han bryter det på något sätt. Bemströms kontrakt i Nordamerika går ut och han lär väl signa med en ny klubb där borta men om inte så skulle han ju vara en dundervärvning hem, kolla hans siffror i AHL t.ex. Filip Cederqvists kontrakt går ut där borta också och han vore kul att få tillbaka. Erik Gustafsson hem trots att han producerar som han gör i NHL ser jag som väldigt orimligt men måste ju ha lite kul också. Marcus Björk är en väldigt bra defensiv back som fått ett gäng matcher i NHL förra säsongen. William Lagesson tillbaka i DIF vore ju väldigt kul, han var otrolig senast men han spelar en del i NHL för Toronto så svårt att se det hända. Oscar Dansk är grym i AHL och Söderström lär inte vilja vara backup men två bra målvakter vill alla lag ha.
Döden skrev: ↑2024-01-10 09:59:38
ändå intressant hur vi gått från att skrika om att byta tränare och fylla spelare på alla positioner, till att det nu är för många för att få plats. Junisar som knackar på dörren, vem ska stå i mål och vem ska stå i båset? Lyxproblem.
Synd om det är helt klart med Kimby och Honken får kliva ner/bort, hade hellre sett honom få fortsätta oavsett hur säsongen slutar
Vi har de senaste 5 säsongerna värvat hem centrar som Ante, Josefson, Krüger och Norman och går upp mot mora med 2st ordinarie centrar som inte är någon av de nämnda. DET är inte ett lyxproblem. Bara för att kasta lite smolk i bägaren.
Nä, såklart det inte är ett lyxproblem när hela första kedjan mfl är borta. Menar ju givetvis när alla är hela
Norman gör det bra när han väl är med men han är en för stor risk för att förlänga med. Han känns mer som en tredje eller fjärde center. Han presterar för dåligt framåt för att vara en center för första eller andra kedjan. Och då kostar han kanske mer än han smakar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz