Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Är ett kontrakt med Kimby redan klart så ser jag inte helt ärligt hur Honken kan stanna...Oavsett klubbhjärta så skulle ingen tränare i världen acceptera att bli nedgraderad efter en helt otrolig säsong som HC. Står man fortfarande i valet så är det en enkelt besult enligt mig.
Forumet är aldrig nöjda. Har tjatats om Kimby i ett par år. Nu är han klar och då är det tydligen fel beslut det också.
Vad gäller Lidö så hoppas jag fortsatt att vi tar honom istället för Hugo. Så bra var han inte i avgörande lägen i jvm.
Samplesize på Lidö är såklart inte så stort. Men jämfört med det med vad Hugo visat så är han ändå en uppgradering.
Har aldrig sagt att han ska vara förstagoalie. Men en billig dependable backup…. Det kan vara guld värt.
Vad gäller Lidö så hoppas jag fortsatt att vi tar honom istället för Hugo. Så bra var han inte i avgörande lägen i jvm.
Samplesize på Lidö är såklart inte så stort. Men jämfört med det med vad Hugo visat så är han ändå en uppgradering.
Har aldrig sagt att han ska vara förstagoalie. Men en billig dependable backup…. Det kan vara guld värt.
Kimby är klar, det är inget snack om saken. Hur det står till med Honken vet jag inte men hoppas man kan behålla honom på något sätt.
-
När man skrev med Kimby. Så var det väll ingen som trodde att det skulle se ut så här i januari. Samt om inte Honken ställt till det ordentligt. Så skulle han ta ett lågavlönat ass jobb hos oss nästa säsong.
Enligt ryktena så försökte man ju både med Säcken o Lillis Lundh bl a.
När vi inte lyckades med dem. Sa ju Kurt, att Honken får pröva. Vi tar ev. in ngt framöver.
Tråkigt om vi tappar Honken, är ju att han har bra kontakt med hela vår juniorverksamhet med!
Enligt ryktena så försökte man ju både med Säcken o Lillis Lundh bl a.
När vi inte lyckades med dem. Sa ju Kurt, att Honken får pröva. Vi tar ev. in ngt framöver.
Tråkigt om vi tappar Honken, är ju att han har bra kontakt med hela vår juniorverksamhet med!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja usch vilken tränarsituation vi har. Honken har ju överpresterat deluxe och så skrev vi kontrakt med Kimby precis innan. Innan det var vi rädd att det skulle bli någon gammal föredetting eller liknande.
Avskaffa tre mot tre.
Om nu Kimby är så bra som vissa påstår, själv har jag inte förstått hans storhet, så borde det ju finnas flera klubbar som är villiga att ta över hans kontrakt från oss. Problem solved ....
-
Tar Honken oss till SHL. Så får Wikegård hitta en lösning med Kimby, ass om han vill va kvar.
Hoppas dom säger det till Honken, att jobbet är hans då!
Han kommer ju inte vänta på OM det det kommer ske, han måste ju se om sitt i tid.Osten östlund skrev: ↑2024-01-09 21:54:34Tar Honken oss till SHL. Så får Wikegård hitta en lösning med Kimby, ass om han vill va kvar.
Rögle verkar det surras om.BigJ skrev: ↑2024-01-09 22:04:38Han kommer ju inte vänta på OM det det kommer ske, han måste ju se om sitt i tid.Osten östlund skrev: ↑2024-01-09 21:54:34Tar Honken oss till SHL. Så får Wikegård hitta en lösning med Kimby, ass om han vill va kvar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knepig situation, minst sagt. Samtidigt har det nyligen surrats om en löneförhöjning/förlängning för att hålla kvar Honken. Tror inte han förväntade sig att bli HC i höstas. Att ta förlängningen och samköra med Kimby kan fortfarande vara ett attraktivt alternativ. Om Kimby floppar har han troligtvis ryggen fri och tar över HC igen. I Rögle blir han kastad med badvattnet samma sekund det blåser emot. Värt en reflektion.
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kimby är en bra tränare, vilket jag vet att jag vet. Bra och omtyckt i samtliga tidigare klubbar, och Han har också lyckats grymt bra i Almtuna, som överpresterat år efter år. Jag tyckte det var en grym värvning när det blev klart, men att efter det Honken uträttat så hade man ju väldigt gärna sett honom kvar!
OCH jag tror det finns massor med klubbar som vill ta över hans kontrakt, men Kimby vill och behöver bo kvar i Bålsta. Då försvann ganska många rimliga alternativ
-
Honken är 5+ än så länge. Men åker vi i kvarten, så.........Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-09 23:59:38Kimby är en bra tränare, vilket jag vet att jag vet. Bra och omtyckt i samtliga tidigare klubbar, och Han har också lyckats grymt bra i Almtuna, som överpresterat år efter år. Jag tyckte det var en grym värvning när det blev klart, men att efter det Honken uträttat så hade man ju väldigt gärna sett honom kvar!
OCH jag tror det finns massor med klubbar som vill ta över hans kontrakt, men Kimby vill och behöver bo kvar i Bålsta. Då försvann ganska många rimliga alternativ![]()
ändå intressant hur vi gått från att skrika om att byta tränare och fylla spelare på alla positioner, till att det nu är för många för att få plats. Junisar som knackar på dörren, vem ska stå i mål och vem ska stå i båset? Lyxproblem.
Synd om det är helt klart med Kimby och Honken får kliva ner/bort, hade hellre sett honom få fortsätta oavsett hur säsongen slutar
Synd om det är helt klart med Kimby och Honken får kliva ner/bort, hade hellre sett honom få fortsätta oavsett hur säsongen slutar
- Jim Morrison
Svar på tal!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Viktigt! Kung Honken!