Tack för att du tittar in och berättar vad som är ointressant. Det hade landat bättre om du inte gjort det genom att skriva trådens mest ointressanta inlägg. Imponerande ändå att lyckas vara mer off‑topic än det du klagar på.Nypovich skrev: ↑2026-03-30 19:23:32Nog för att eran debatt får vara i forumet, men måste va bra torrt om det hetaste samtalsämnen gäller bussresan till diverse ishallar. När tråden ändå gäller ”Säsongen 25/26”.Eriksson skrev: ↑2026-03-30 18:56:39Ja du, åker södertälje - Filipstad 2ggr vecka, åker då över karlskoga det är 100-väg (motortrafikled) sista 2milen.SkallePer skrev: ↑2026-03-30 17:41:08Nah, Du hittar inte en enda buss som kör Stockholm- Karlskoga på 2.5h. Det gör man med bil om man följer hastigheten.
Det tar ca 3h att köra. Sista 5 milen är inte motorväg.
Kollade upp busstrafiken i Örebro. Lokalbussar utan stopp Örebro Karlskoga tar 35-40 min.
Med buss, Utan stopp, kan du ta dig till Örebro på 2:15-2:30.
Det tar 3h, straxt över, till Karlskoga. Plus stopp.
Sen får man ju räkna med ju lång tid det tar till bussen, och packa in ?![]()
Både markpersonal och våra matrialare kan lasta in en buss/flyg i sömnen.
Att laget åker buss beror ju möjligen inte bara på att det är 10gånger billigare, så mycket enklare att kliva på bussen vid globen, sitta skönt å dricka kaffe. För att sedan kliva av utanför ishallen.
men föredrar man Väntetid Globen-Väntetid Arlanda-Väntetid Umeå flyglpats - Väntetid Umeå Ishall Om jag gissar så tar det allt mellan 3,5 -4timmar
Hur som helst, Om jag som Djurgårdare skulle välja (resa) att se en match i Karlskoga eller Umeå, så väljer jag Karlskoga. Men skulle jag välja om jag vill se Björklöven eller Karlskoga så väljer jag Björlöven alla dar i veckan![]()
Må bäste synpunkt vinna!
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
-
Osten östlund
Känslan är att det blir en lååååång "försäsong" på forumet. 
Ev. förlängning på kryckan, samt klockor kommer vara ljuset i mörkret.
Övriga tiden att slå ihjäl? Gäller det att ha starkt psyke, och inte ta några egna initiativ på forumet. Följ endast rytmen, ifall man vill undvika angripare;-)!
Övriga tiden att slå ihjäl? Gäller det att ha starkt psyke, och inte ta några egna initiativ på forumet. Följ endast rytmen, ifall man vill undvika angripare;-)!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-03-31 14:54:26, redigerad totalt 1 gånger.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas då att Södertälje eller Karlskoga(vilket sannolikt inte kommer att hända) går upp och här kommer mina motiveringar till detta. Redan för många Norrlandslag i SHL och hockeykartan behöver jämna ut, längre bortaresor, bra om Södertälje går upp lite länsderbyhets, och slutligen om Karlskoga går upp så har jag personligen otroligt trevliga minnen från Nobelhallen när vi svepte dom i 4 matcher dels hockeymässigt och att vi hade det väldigt kul på deras arena pub inte bara att vi vann utan att det var justa personer som man träffade där
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja det märks att folk har abstinens. Acceptansen är minst sagt på 0. Minsta lilla bete och det huggs direkt!Osten östlund skrev: ↑2026-03-31 14:51:24 Känslan är att det blir en lååååång "försäsong" på forumet.
Nyhet för de svältfödda: Dorian kom med till U17-landslaget