Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Olon

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Olon »

Magnutz skrev: Staffan var stabil men tvingades - är min tolkning - att spela mer offensivt än han borde ha gjort eftersom det inte målades från forwardshåll... han gjorde ju en del mål också men jag skulle nog helst sett honom i par med en stark 2vägsback där Staffan spelat enbart defensivt... Sen skulle Staffan spelats likadant som Honken spelades efter skadan. Lite mindre istid men GRYMT mycket bättre kvalitet på spelet.

Annars är jag helt 100% inne på att bäst för DIF vore att plocka hem Tjärna Jr. Skadebenägen?! Trofan det när han spelar i en av de fulare ligorna i världen. I ES skulle han vara kung.
Han har ju spelat i ES några säsonger i rad nu, Tjärna jr.
Magnutz skrev: Jag gillar, spontant, Timmy P. Han känns jävligt stabil som person. Tjärna jr är Tjärna Jr, jag gillar familjen Tjärna.. ;)
Mm precis, Tjärna jr är Tjärna jr, och ingen annan...
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Målvakter och backar i all ära, men jag tycker att DIF gjorde för lite mål den här säsongen, vi behöver en riktig poängspottare i laget, speciellt nu när Kruger är borta och Ekman likaså.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BaronVonDif »

Jag har bara läst att Daniel Tjärnqvist står utan kontrakt inför kommande säsong och överväger vart han vill spela vilket mycket väl kan innebära en annan utländsk klubb men läser man mellan raderna här låter det som att han vill till DIF men att DIF tvekar? Vad är sanningen?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

BaronVonDif skrev:Jag har bara läst att Daniel Tjärnqvist står utan kontrakt inför kommande säsong och överväger vart han vill spela vilket mycket väl kan innebära en annan utländsk klubb men läser man mellan raderna här låter det som att han vill till DIF men att DIF tvekar? Vad är sanningen?
hoppas DIF tvekar iaf.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Robinhansen skrev:
BaronVonDif skrev:Jag har bara läst att Daniel Tjärnqvist står utan kontrakt inför kommande säsong och överväger vart han vill spela vilket mycket väl kan innebära en annan utländsk klubb men läser man mellan raderna här låter det som att han vill till DIF men att DIF tvekar? Vad är sanningen?
hoppas DIF tvekar iaf.
Utveckla gärna varför. Kom också hemskt gärna med förslag på (realistiska förslag) andra spelare som är bättre än Tjärna Jr.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Magnutz skrev:
Robinhansen skrev:
hoppas DIF tvekar iaf.
Utveckla gärna varför. Kom också hemskt gärna med förslag på (realistiska förslag) andra spelare som är bättre än Tjärna Jr.
Ser hellre Timmy P
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Olon skrev:
Magnutz skrev: Staffan var stabil men tvingades - är min tolkning - att spela mer offensivt än han borde ha gjort eftersom det inte målades från forwardshåll... han gjorde ju en del mål också men jag skulle nog helst sett honom i par med en stark 2vägsback där Staffan spelat enbart defensivt... Sen skulle Staffan spelats likadant som Honken spelades efter skadan. Lite mindre istid men GRYMT mycket bättre kvalitet på spelet.

Annars är jag helt 100% inne på att bäst för DIF vore att plocka hem Tjärna Sr. Skadebenägen?! Trofan det när han spelar i en av de fulare ligorna i världen. I ES skulle han vara kung.
Han har ju spelat i ES några säsonger i rad nu, Tjärna Jr.
Magnutz skrev: Jag gillar, spontant, Timmy P. Han känns jävligt stabil som person. Tjärna Sr är Tjärna Sr, jag gillar familjen Tjärna.. ;)
Mm precis, Tjärna jr är Tjärna jr, och ingen annan...
ah, förlåt mitt snedtramp.. Dryge figur. Menar Tjärna Sr. ber om ursäkt. Typ.

Hur gammal är du förresten? 12?
Senast redigerad av Magnutz den 2011-04-16 12:35:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Timmy är en bra back, absolut. Jävligt stabil, och man vet alltid vad man får. Tjärnas högstanivå är dock milsvid högre än Timmys.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Timmy Pettersson vs Daniel Tjärnqvist - är det bara Dannes hjärnskakningar du tänker på som gör att du hellre ser Timmy P i DIF-stället nästa säsong eller är det något annat? För rent spelkvalitémäsigt känns Tjärna Sr "lite" tyngre.

Sen ska jag tillägga att jag hemskt gärna ser Timmy hos oss också... :)
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

Magnutz skrev:Timmy Pettersson vs Daniel Tjärnqvist - är det bara Dannes hjärnskakningar du tänker på som gör att du hellre ser Timmy P i DIF-stället nästa säsong eller är det något annat? För rent spelkvalitémäsigt känns Tjärna Sr "lite" tyngre.

Timmy känns mer som ett säkert kort att spela med, en som kanske spelar drygt 40.50 matcher + ett helt slutspel till skillnad mot en tjärna som kanske inte ens spelar spelar 30 tal matcher med ett slutspel inräknat. och han skulle då också kosta mer än t ex timmy. men ser gärna båda backarna hos oss, men om jag får välja så Timmy för min del.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Robinhansen skrev:
Magnutz skrev:Timmy Pettersson vs Daniel Tjärnqvist - är det bara Dannes hjärnskakningar du tänker på som gör att du hellre ser Timmy P i DIF-stället nästa säsong eller är det något annat? För rent spelkvalitémäsigt känns Tjärna Sr "lite" tyngre.

Timmy känns mer som ett säkert kort att spela med, en som kanske spelar drygt 40.50 matcher + ett helt slutspel till skillnad mot en tjärna som kanske inte ens spelar spelar 30 tal matcher med ett slutspel inräknat. och han skulle då också kosta mer än t ex timmy. men ser gärna båda backarna hos oss, men om jag får välja så Timmy för min del.
Fast Daniel tjärnqvist i KHL mot Daniel Tjärnqvist i ES är inte att jämföra. Jag tror han LÄTT spelar hela grundserien + slutspel om han används rätt här. ES är en MESLIGA jämfört med de flesta andra ligor och jämfört med KHL... hahahah... tja. Jag tror att Tjärna Sr. vore grym. Sen vill jag ha Timmy också, men vi får kanske bara en av dem.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Helst vill man ju ha både Tjärna, Timmy och Kronwall. :wink:

Tjärna - Boumedienne
Kronwall - Holmqvist
Printz - Bartley
Claesson - Timmy
(Holm - Deilert)

Mon dieu. 8) Då får Fernholm inte plats tyvärr. Om inte BomBom lämnar.
Robinhansen

Inlägg av Robinhansen »

kaminor skrev:Helst vill man ju ha både Tjärna, Timmy och Kronwall. :wink:

Tjärna - Boumedienne
Kronwall - Holmqvist
Printz - Bartley
Claesson - Timmy
(Holm - Deilert)

Mon dieu. 8) Då får Fernholm inte plats tyvärr. Om inte BomBom lämnar.
Men jag skulle absolut inte sätta Timmy som 4e backpar dock.
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Rätta mig om jag har fel men anlitade inte DIF en psykolog förr i tiden som hjälpte spelare när det gick trögt, grus i maskineriet osv? Jag vet att andra klubbar ofta använder en psykolog och tror det hade hjälpt i vissa situationer denna säsong mot tex den kollektiva måltorkan, oförmågan att avgöra i sudden, situationen runt Nisse som du nämnde.Har dom inte en borde DIF fixa det och ska dom kommande säsong rada upp 2-5 förluster i derbyn får dom gärna anlita en psykolog åt oss fans också. :lol:[/quote]

Vid förra säs slutspel då HV pratade om att de hade en psykolog fräste Hardy till "Djurgården behöver ingen jäkla psykolog. Vi spelar hockey." Vilket egentligen är ganska idiotiskt att inte ha.
Förhoppningsvis anlitade de någon efter Nisses stroke. Jag tyckte iaf att hela laget föll ihop en aning efter det och vissa spelare, typ Kronwall, blev ju riktigt dåliga.
Spelarna måste ju ha tagit det jävligt hårt och en del kanske svårt att prestera 100%

Så jag tror att Kronwall kan betydligt mer än det han visade efter jul o framåt.
Tror Djurgården slulle förlora mycket på att tappa honom.
Spelar han som innan jul är han en riktig klassback

Sen Djurgården; för fan se till att få med Tjärna! Och jobba på att behålla broder Mathias.
Hannula är nog jävligt dyr att behålla, men det kan vara väl värt pengarana.

Fernholm säger många, det säger jag med. Fast kommer nog i början kännas jäkligt konstigt att ha honom tillbaka i Djurgården igen!
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
BaronVonDif skrev:
Mäklaren skrev:Tror de flesta har glömt hur bedrövlig Kronwall var efter nyår och hela vägen in i slutspelet. Han är ingen klassback.
Mitt största problem med Kronwall är att han inte vill spela i dif utan i khl. En spelare som verkligen vill spela i dif är ju att föredra. Blir kronwall kvar är det för att khl inte vill ha honom och inte för hans brinnande dif-hjärta. Satsa på en back som vill vara kvar några säsonger, helst en toppback som vill avsluta karriären här som Ragge.
Ja och då är Daniel Tjärnqvist den allra bästa lösningen. Jag tror att det är DIF som tvekar kring honom och Tellan, som båda vill hem. Det är verkligen helt sjukt.
DIF har redan kontrakt med nio backar, så man var ju tvungen att lösa bort en innan man tar in en till. Som Järlan sa till Hallman. Så man väntar nog bara på det.

Tellan har vi ju redan diskuterat.. Pallar väl inte ta upp det igen.
Expert.
Låst