Just de "kvalitetsspelarna" som du nämner är ju dina darlings, och har så vart under hela säsongen av någon anledning. Det finns inga objektiva bevis för att de faktiskt har kvaliteter som håller ens i toppen av allsvenskan.SirDIFalot skrev:Jag tror inte Conny skulle göra någon skillnad i DIF heller. Vi har redan flertalet kvalitetsspelare som av någon anledning inte är närheten av att få ut max av någon anledning. Rätt övertygad att Conny skulle bli en i mängden av underpresterande spelare här också. Skulle nog hellre ge Connys istid till någon av våra up and coming spelare. Som Wennberg, Ljungh eller Sörensen.Roppan skrev:Visst måste något hända, men jag tror inte att Conny - i vår NUVARANDE sits - är lösningen på problemet. Jag följde Conny ganska noga när vi mötte Asplöven hemma och tyckte han såg rätt loj ut. Som Linkan. Hans poängskörd i all ära, men nej. Han kanske skulle komma perfekt in i rollen dock, men till vilket pris är vi beredda på att ta reda på huruvida så är fallet?
Jag hade gärna sett att Conny fått en chans i Djurgårdströjan denna säsong, om man inte hade signat Linkan. Men nu har vi Linkan, och Conny är inte en person som får fart på den här skutan. Håll i degen och lägg dessa på Bengan och/eller en till poängskördare(som gör MÅL).. om man inte får till en jättebra(för DIF) deal med Conny som ändå sporrar honom.
Men ändå, så måste det prompt vara Challes fel att de inte levererar.
Jag säger inte att jag vet hur det ligger till egentligen, men jag tvivlar på att det finns en renodlat enkelt svar. Kanske är inte dessa spelare så himla jättebra egentligen just nu i sin ringa ålder?