DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Roppan skrev:Visst måste något hända, men jag tror inte att Conny - i vår NUVARANDE sits - är lösningen på problemet. Jag följde Conny ganska noga när vi mötte Asplöven hemma och tyckte han såg rätt loj ut. Som Linkan. Hans poängskörd i all ära, men nej. Han kanske skulle komma perfekt in i rollen dock, men till vilket pris är vi beredda på att ta reda på huruvida så är fallet?

Jag hade gärna sett att Conny fått en chans i Djurgårdströjan denna säsong, om man inte hade signat Linkan. Men nu har vi Linkan, och Conny är inte en person som får fart på den här skutan. Håll i degen och lägg dessa på Bengan och/eller en till poängskördare(som gör MÅL).. om man inte får till en jättebra(för DIF) deal med Conny som ändå sporrar honom.
Jag tror inte Conny skulle göra någon skillnad i DIF heller. Vi har redan flertalet kvalitetsspelare som av någon anledning inte är närheten av att få ut max av någon anledning. Rätt övertygad att Conny skulle bli en i mängden av underpresterande spelare här också. Skulle nog hellre ge Connys istid till någon av våra up and coming spelare. Som Wennberg, Ljungh eller Sörensen.
Just de "kvalitetsspelarna" som du nämner är ju dina darlings, och har så vart under hela säsongen av någon anledning. Det finns inga objektiva bevis för att de faktiskt har kvaliteter som håller ens i toppen av allsvenskan.

Men ändå, så måste det prompt vara Challes fel att de inte levererar.

Jag säger inte att jag vet hur det ligger till egentligen, men jag tvivlar på att det finns en renodlat enkelt svar. Kanske är inte dessa spelare så himla jättebra egentligen just nu i sin ringa ålder?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
Roppan skrev:Visst måste något hända, men jag tror inte att Conny - i vår NUVARANDE sits - är lösningen på problemet. Jag följde Conny ganska noga när vi mötte Asplöven hemma och tyckte han såg rätt loj ut. Som Linkan. Hans poängskörd i all ära, men nej. Han kanske skulle komma perfekt in i rollen dock, men till vilket pris är vi beredda på att ta reda på huruvida så är fallet?

Jag hade gärna sett att Conny fått en chans i Djurgårdströjan denna säsong, om man inte hade signat Linkan. Men nu har vi Linkan, och Conny är inte en person som får fart på den här skutan. Håll i degen och lägg dessa på Bengan och/eller en till poängskördare(som gör MÅL).. om man inte får till en jättebra(för DIF) deal med Conny som ändå sporrar honom.
Jag tror inte Conny skulle göra någon skillnad i DIF heller. Vi har redan flertalet kvalitetsspelare som av någon anledning inte är närheten av att få ut max av någon anledning. Rätt övertygad att Conny skulle bli en i mängden av underpresterande spelare här också. Skulle nog hellre ge Connys istid till någon av våra up and coming spelare. Som Wennberg, Ljungh eller Sörensen.
Just de "kvalitetsspelarna" som du nämner är ju dina darlings, och har så vart under hela säsongen av någon anledning. Det finns inga objektiva bevis för att de faktiskt har kvaliteter som håller ens i toppen av allsvenskan.

Men ändå, så måste det prompt vara Challes fel att de inte levererar.

Jag säger inte att jag vet hur det ligger till egentligen, men jag tvivlar på att det finns en renodlat enkelt svar. Kanske är inte dessa spelare så himla jättebra egentligen just nu i sin ringa ålder?
Du får gärna namnge vilka spelare du syftar på. Blir enklare att svara då. Vet inte vilka som skulle vara mina darlings.

Men när typ inte en enda spelare får ut det antal mål eller assist de lyckades göra ifjol så har jag väldigt svårt att skylla på att det är deras fel. Det är väl lättast att jämföra med de som spelade i allsvenskan ifjol. Och då går det ju verkligen inte att komma i från att varken Johner, Sörensen, Ljungh, Hank eller Lidström kommer upp i den standarden den höll i samma serie ifjol.

Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur man kan få det till att mycket av detta måste bero på Challe. Vi har ju inte en enda spelare som kommit upp i förväntad nivå sett till vad de presterade ifjol? Undantagen är väl spelare helt utan förväntningar som Holmqvist och Wennberg.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Alltså det är inte så att du inte trots allt har en poäng.

Samtidigt har jag haft en dålig magkänsla över detta bygge ända sen namnen började trilla in. För varje namn har det var olika anledningar. Ex - Lidström är för dålig offensivt för att det skall kunna motivera hans svagheter. För varje spelare som är ny för mig har jag känt att något liksom inte var optimalt.

Nu sitter vi med ett helt lag av sådana spelare.

Jag säger så här. Av samtliga spelare jag har sätt i DIF detta år så säger jag här och nu att den som gör byten i NHL nästa gång är blomstrand. Visst, risk för att få bära dumstrut, men jag tror detta. Jag ser helt enkelt inte samma nivå av kvaliteter som andra/du gör i spelare som Wennberg, Sörensen och Ljungh.

Med den synen hamnar inte all skuld av dagens resultat på Challe.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Manijock skrev:
Boharta skrev:Att lovorda någon genom att kalla honom för nobody är möjligen den mest lågmälda hyllning jag tagit del av.
Men hyllade ju inte honom när jag kallade honom för nobody :lol: Sen sågade jag möjligtvis hans rutin men inte honom som person och målvakt. Kom in i matchen nu! Jag kallade honom det för bra länge sen dessutom....
Jag är med i matchen men snurrar runt i sarghörnet. Man är väl diffare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Samtidigt har jag haft en dålig magkänsla över detta bygge ända sen namnen började trilla in. För varje namn har det var olika anledningar. Ex - Lidström är för dålig offensivt för att det skall kunna motivera hans svagheter. För varje spelare som är ny för mig har jag känt att något liksom inte var optimalt.
Jag förstår inte alls vart du vill komma, du blandar konstant ihop begreppen "sitta med facit i hand" och "bygga ett lag kring förutsättningarna från föregående säsong". Lidström gjorde en riktigt bra (offensiv) säsong i Bofors förra säsongen och svarade väl för runt 25 pinnar på 52 matcher. Vad var fel att ta in honom, och framförallt hur kunde du rimligtvis ha en dålig magkänsla av signingen av honom i det läget vi var ekonomiskt...?

:?
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

[quote="sensei"
Samtidigt har jag haft en dålig magkänsla över detta bygge ända sen namnen började trilla in. För varje namn har det var olika anledningar. Ex - Lidström är för dålig offensivt för att det skall kunna motivera hans svagheter. För varje spelare som är ny för mig har jag känt att något liksom inte var optimalt.[/quote]
Det påminner oroväckande mycket om DIF Fotboll för ett par år sedan. Då plockade man under desperation in den "bäste" spelare från landsortslagen vilket bara blev pannkaka tillslut. Se Oremo, Prince, Haginge etc. Förjäkligt att det börjar bli samma trend inom hockeyn.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, vi har levt på inavel de senaste åren, men nu är det "förjäkligt" att vi försöker hitta guldkorn i landsortslagen?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
Jag förstår inte alls vart du vill komma, du blandar konstant ihop begreppen "sitta med facit i hand" och "bygga ett lag kring förutsättningarna från föregående säsong". Lidström gjorde en riktigt bra (offensiv) säsong i Bofors förra säsongen och svarade väl för runt 25 pinnar på 52 matcher. Vad var fel att ta in honom, och framförallt hur kunde du rimligtvis ha en dålig magkänsla av signingen av honom i det läget vi var ekonomiskt...?

Lidström var ett synnerligen dåligt exempel av mig sett enbart till stats. Jag förstår din reaktion :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:

Lidström var ett synnerligen dåligt exempel av mig sett enbart till stats. Jag förstår din reaktion :)
Sånt som händer, men om vi nu bortser från Lidström...vilka tänker du mer på där du haft samma inställning? Grejen är ju som flera försökt få fram att en hel del av våra spelare gjorde skapliga / bra säsonger tidigare.

Någons ansvar måste det ju vara att så oerhört många lyckas underprestera så ofantligt mycket på så otroligt kort tid (lät nästan som Churchill). Alla kan ju inte blivit sämre över en sommar. Handlar nog inte om dålig sommarträning.

Ansvaret är som jag ser det vår tränares, om det ligger i en otydlig spelidé, svårförståelig taktik eller något annat låter jag vara osagt.

Tror någonstans, förutom tränaren, att det också spelar in att många spelare utifrån är beredda på att komma till ett storstadslag med den annorlunda kulturen som finns här jämfört med ute på landet. Det är en annorlunda press, helt enkelt. Här ska man prestera, går inte att smyga fram som någon underdog.

Förutom att ordna om i tränarstaben så borde man enligt min mening således lägga lite pengar på en mental coach, är helt övertygad om att det skulle ge avtryck.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

De forwards jag är mest tveksam till är Ljungh, Sörensen, Wennberg och H. Eriksson. Jag ser helt enkelt inte någon spännande potential/möjlighet för coach-influerad förbättring i dem just nu, i alla fall inte på samma sätt som man gjorde med Cehlin, Brodin, Zibanejad m.fl. och nu Blomstrand.

Våra veteraner och kulturbärare är bra, men inte tillräckligt bra. Tim E har jag väldigt svårt för.

Av de yngre spelarna så har Blomstrand bäst potential, men han ges inte riktigt chansen. För det skulle jag möjligen kunna klandra Challe. Om vi får igång honom så tror jag att han kan bli en fantastisk spelare. Men det är ju bara en!?

Totalt sett så är jag alltså inte helt övertygad om att vår tabellplacering är ett coachproblem.

Min känsla är att spelarmaterialet inte riktigt håller tillräcklig klass i år. Jag baserar detta också på att vi inte vinner ens när vi spelar riktigt bra, bland annat. Alltså kan jag inte känna att bara "Coach X" kommer in så kommer det ordna sig.

Lite rörigt kanske, jag sitter och jobbar samtidigt.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: DIF i Media

Inlägg av Sjöwall »

Tror inte vi ser samma lag om du ser mest potential Blomstrand....
Han fick chansen några matcher utan att visa ett skit och det räcker inte för att ta en plats..

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2
Axel_K

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Sjöwall skrev:Tror inte vi ser samma lag om du ser mest potential Blomstrand....
Han fick chansen några matcher utan att visa ett skit och det räcker inte för att ta en plats..

För att inte sedan inte se någon potential i Wennberg. Jag vet inte jag, men jag tror att Wennberg kommer att bli väldigt bra.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: DIF i Media

Inlägg av Sjöwall »

Tror jag också. Han lär gå i andrarundan i draften.

Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:De forwards jag är mest tveksam till är Ljungh, Sörensen, Wennberg och H. Eriksson. Jag ser helt enkelt inte någon spännande potential/möjlighet för coach-influerad förbättring i dem just nu, i alla fall inte på samma sätt som man gjorde med Cehlin, Brodin, Zibanejad m.fl. och nu Blomstrand.

Våra veteraner och kulturbärare är bra, men inte tillräckligt bra. Tim E har jag väldigt svårt för.

Av de yngre spelarna så har Blomstrand bäst potential, men han ges inte riktigt chansen. För det skulle jag möjligen kunna klandra Challe. Om vi får igång honom så tror jag att han kan bli en fantastisk spelare. Men det är ju bara en!?

Totalt sett så är jag alltså inte helt övertygad om att vår tabellplacering är ett coachproblem.

Min känsla är att spelarmaterialet inte riktigt håller tillräcklig klass i år. Jag baserar detta också på att vi inte vinner ens när vi spelar riktigt bra, bland annat. Alltså kan jag inte känna att bara "Coach X" kommer in så kommer det ordna sig.

Lite rörigt kanske, jag sitter och jobbar samtidigt.
Wennberg? Han har ju utan den minsta tvekan varit den enda positiva överraskningen den här säsongen? Förstår ingenting.

Blomstrand har väl fått chansen i 10-15 matcher utan att göra något intryck alls. Jag vet att du TYCKER han borde vara bra för han har storleken, men det är typ allt. Förstår inte riktigt vad du ser i honom som många av oss andra inte verkar se.

Henrik Eriksson var brutalt mycket bättre förra säsongen i Mora; han gjorde det han är bra på fullt ut där men verkar återhållsam och nästan blyg i Djurgården.

Sörensen stänkte väl in ett 20-30 tal poäng i Borås förra säsongen, så även där finns det att hämta.

Även Ljungh har ju gjort flera riktigt bra säsonger tidigare och någonstans känns det som det knyter sig för alldeles för många spelare så fort man drar på sig Djurgårdsdressen...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wennberg är sjukt talangfull. Han har en fart och puckkontroll som inte många andra i vårt lag kan mäta sig med. Han hamnar lätt topp tre om jag ska ranka de som varit bäst i vårt lag hittills i år. Garanterat etta om vi bara pratar överraskningar.

Jag kan inte lista ut varför Blomstrand är draftad dock, har svårt att se honom någonsin få något kontrakt utanför Sverige. Han har egentligen ingenting. Han är oöm. Men det är typ allt. Han har inga handleder. Svagt skott. Ganska okej fart visserligen men har väl inget särskilt bra spelhuvud. Är väl egentligen samma med Hank. Förutom att vi har sett Hank bättre. Med en lite mindre blygsam inställning. Ta för sig. Kaxa med folk. Det sitter i huvudet på Hank av någon anledning.
Expert.
Skriv svar