HA 24/25: Djurgårdens IF - Kalmar 17/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

DIF2001 skrev: 2024-12-17 21:36:52
Vikas skrev: 2024-12-17 21:34:07 Hoppas verkligen inte vi bara glömmer domarsituationen efter det här (för media kommer inte gräva i det).

Vad kan Dick ha sagt som var så oerhört att det var värt ett matchstraff?
Varför i helvete skulle media gräva i det :lol:
Media gräver i ALLT som har nyhetsvärde. Förutom när det kommer till domare - de är totalt fridlysta.
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

Så mycket gnäll här inne. Avgå hit, avgå dit, målvakterna är sämst, coachen är kass – bla, bla, bla! Har folk helt missat att vi ligger 3:a? Vi hade en sjuraka svit nyss, och det är HALVA säsongen kvar! Det är fan deprimerande att gå in här under matchen och bara mötas av negativitet. Vad hände med att stötta laget? Skaffa lite perspektiv och sluta grina – det är inte slutspel än!
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

schampo skrev: 2024-12-17 21:44:01 Så mycket gnäll här inne. Avgå hit, avgå dit, målvakterna är sämst, coachen är kass – bla, bla, bla! Har folk helt missat att vi ligger 3:a? Vi hade en sjuraka svit nyss, och det är HALVA säsongen kvar! Det är fan deprimerande att gå in här under matchen och bara mötas av negativitet. Vad hände med att stötta laget? Skaffa lite perspektiv och sluta grina – det är inte slutspel än!
Det är två års samlad frustration över att vi aldrig kan skaffa en bra tabellplacering för att få optimala förutsättningar inför slutspel.

Det är alltid toppen i tabellen som går upp med extremt få undantag.
Senast redigerad av Vikas den 2024-12-17 21:49:17, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

schampo skrev: 2024-12-17 21:44:01 Så mycket gnäll här inne. Avgå hit, avgå dit, målvakterna är sämst, coachen är kass – bla, bla, bla! Har folk helt missat att vi ligger 3:a? Vi hade en sjuraka svit nyss, och det är HALVA säsongen kvar! Det är fan deprimerande att gå in här under matchen och bara mötas av negativitet. Vad hände med att stötta laget? Skaffa lite perspektiv och sluta grina – det är inte slutspel än!
Hade haft full respekt för det inlägget om det inte varit för sista tillägget.... Den inställningen som kostat oss SHL upprepade gånger. Nej det är inte slutspel än, men grunden för allting läggs nu. Det spelar ingen roll hur bra vi är då, om vi hamnar fyra ännu en gång. Vägen blir för svår!

Grundserien är lika viktig som slutspelet. Det är ju för tusan bevisat av historien.
DIF2001

Inlägg av DIF2001 »

3a i tabellen med överlägset dyrast budget är fan inte bra. Vi ska ligga först! Dom senaste åren har laget som vunnit serien gått upp, 3a är dåligt om vi siktar på SHL :oops:
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Idag förtjänar vi inte en vinst, man kan inte åka runt och vara skön i 2½ period och sen börja upphämtningen gång på gång, till slut så förlorar man.
Axelsson hade inte sin bästa stund idag, va ganska väntat att han skulle göra något sånt här någon gång under serien, men det är inte där vi förlorar matchen det är våran inställning. hoppas dom får 1 dag ledigt sen ska det fan tränas uppspel förstår inte hur det kan se ut så här efter 28 spelade matcher.....
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Well put schampo.

Så mycket känslosås här inne.
Låter från vissa som att vi kommer som bäst fyra bara för att vi torskar idag. Jäkla massa matcher kvar, ett snedsteg idag får man kunna ta när vi gått såpass starkt länge nu.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Vikas skrev: 2024-12-17 21:38:01 Hockeyallsvenskans domarchef vägrar kommentera händelsen.
Så ytterst otippat... Han håller sina (inkompetenta) adepter om ryggen.
It's the hope that kills you.
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

7 raka segrar sen denna. Inte bra men vi kommer vara råtaggade mot BIK grisarna. Låt dom få smaka :oops:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2024-12-17 21:49:14
Hade haft full respekt för det inlägget om det inte varit för sista tillägget.... Den inställningen som kostat oss SHL upprepade gånger. Nej det är inte slutspel än, men grunden för allting läggs nu. Det spelar ingen roll hur bra vi är då, om vi hamnar fyra ännu en gång. Vägen blir för svår!

Grundserien är lika viktig som slutspelet. Det är ju för tusan bevisat av historien.
Oroande att så många fortfarande tror vi kommer kunna trycka på den magiska slutspelsknappen.
Dessutom inte förstå hur viktig förstaplatsen är ( mest troligt i varje fall).

Och laget har verkligen baksmälla efter derbyt….tydligen.

Börjar bli dags att vi ändrar på statistiken så att vi kan börja spela bättre. :D

Bäst ikväll, det här måste ju bara ha givit laget en nödvändig väckarklocka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
daaviid

Inlägg av daaviid »

Henkos skrev: 2024-12-17 21:54:23 Well put schampo.

Så mycket känslosås här inne.
Låter från vissa som att vi kommer som bäst fyra bara för att vi torskar idag. Jäkla massa matcher kvar, ett snedsteg idag får man kunna ta när vi gått såpass starkt länge nu.
Känslosås? Är du rätt person att slänga med en sådan kommentar? :wink:
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Man sätter sig i bilen, åker 30 mil ToR och vad får man se....
- Dick, när skall du lära dig
- Målisarna är som av/på-knappar
- Domarna, Jag brukar hålla mig från att kommentera dom, men överdjävligt det sämsta jag sett
- Passningarna, va fn håller vi på med? Fn bättre skärpa på knattarna i periodpausen
- Spelarna taggade? Som en nyrakad igelkott, Ett gäng syltryggar på isen idag

Vill jag ha en bajsmacka så letar jag där grannen rastar hunden, Just nu så är jag okrönt mästare i bitterhet
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Och där blev Dicken anmäld... Är det någon som är det minsta förvånad...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

sauron skrev: 2024-12-17 23:51:40 Och där blev Dicken anmäld... Är det någon som är det minsta förvånad...
Ska bli intressant att följa om inte annat för att de måste motivera eventuella avstängningar och då måste de faktiskt berätta vad som hände.

Eller kommer de försöka smyga undan med ett vagt "han uttryckte sig olämpligt"?
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

<Byter tråd>
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-12-18 07:41:19, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar