Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Semifinal 4: Skellefteå - Djurgårdens IF 9/4-2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Brodin har enorma problem, jag förstod att det skulle ta lite tid att komma in i det, men riktigt såhär trodde jag inte det skulle vara, han kan inte hantera en ända puck och höll på att ställa till det rejält i ett byte. Skit samma, han kommer nog igen om han får vara kvar, men sker det på bekostand av Ahlén så tror jag ledningen gör bort sig rejält. Eller jag vet.
Fast Brodin har väl alltid levt helt på sin fart?
Utan den är han nog inte bättre än så här, precis som när hela laget DIF tappar farten, då är vi inte så märkvärdiga

Tror att Brodin i sin frånvaro vuxit ut till en sorts räddare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Caveman skrev:
sensei skrev:Brodin har det otroligt tungt med skridskoåkning och allt möjligt skit, det syns ju på ett enstaka byte. Sen är han självklart en optimal ishockeyspelare som frisk och genomtränad, men han är inte där i nuläget.
Det blir inte lättare för Brodin när han bara får spela enstaka byten, det är svårt för vilken spelare som helst.

När Vejdemo går ut skadad, så kan man inte köra med Falk som center. Då är det bättre att dubbla med centrarna och rulla på med ytterforwards.
Hade vi vart i trygga i vår position i ett seriespel så är det inget att snacka om, självklart. Men i nuläget behöver jag ta en losec så fort Brodin är inne på ett testbyte och jag tror ledningen känner samma sak.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Jösses så jävla bittert...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Måste säga att jag förväntade mig att säsongen skulle ta slut här.

Men sättet vi gör det på gör att det känns mycket värre än det borde. Så många enkla (och amatörmässiga) misstag som så enkelt kunde undvikts.
Senast redigerad av Vikas den 2018-04-09 21:48:57, redigerad totalt 1 gånger.
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

minalman skrev:Jag tycker vi gjorde en bra match. Sedan får ni andra tycka vad ni vill. Vi är tyvärr inte bättre än så här när vi är som bäst för tillfället. Ante och Bourque är oändligt saknade. Med dem med i laget och i form kunde vi varit ett finallag.
Adam gav oss chansen genom att spika igen med hjälp av tur i första och med riktigt bra spel av både honom och hjälp av utespelare i andra.
Vi gjorde egentligen allt rätt för att vinna till dess vi körde ihop med varandra och gav Möller chansen till 1-2. Fel kille som tog vara på tillfället och utnyttjade vår oförmåga att sortera ut vem som ska ta pucken.
Sedan var nog utgången given.
Nu räddar vi äran med en snygg match i Globen.
Fredagen den 13:e. För vem?
Håller med, vi är inte bättre än så här. Därför extremt viktigt hur det coachas, i synnerhet då vi ändå lyckats med konststycket att i två av matcherna gå in till 3:e med en två-målsledning. Där brast det den första av matcherna, och precis på samma sätt brast det igen. Hur kan man inte dra slutasatser från första semifinalen?
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Lee Harvey Oswald skrev:
diftobbe89 skrev:
Brodin har enorma problem, jag förstod att det skulle ta lite tid att komma in i det, men riktigt såhär trodde jag inte det skulle vara, han kan inte hantera en ända puck och höll på att ställa till det rejält i ett byte. Skit samma, han kommer nog igen om han får vara kvar, men sker det på bekostand av Ahlén så tror jag ledningen gör bort sig rejält. Eller jag vet.
Fast Brodin har väl alltid levt helt på sin fart?
Utan den är han nog inte bättre än så här, precis som när hela laget DIF tappar farten, då är vi inte så märkvärdiga

Tror att Brodin i sin frånvaro vuxit ut till en sorts räddare
Det är faktiskt sant, jag kanske överskattar hans övriga egenskaper något.
Spela fult
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Fattar inte ens varför man har med Brodin på bänken. Mycket bättre då att ha med Strandberg som säkert kan gå in och göra några byten på kanten utan att göra bort sig. Särskilt när alla vet att Vejde varit borta ett antal matcher och vi redan har det tunt på centersidan.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
Om någon i DIF ser dessa två spelare som någon sorts motsatsförhållande så fattar jag ingenting.

Men visst, med tanke på att Jocke har fullt upp med att signa kontrakt med små rörliga Pantern-stjärnor så blir man lite orolig.
Manuel Ågren är tydligen klar också. Kommer bilda bra kedja med Strandberg.
Spela fult
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Saik tappade 3-1 i matcher mot Frölunda förra året
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

AlltidoavsettDIF skrev:
Malto skrev:Egentligen är det väl inte svårare än att vi har ett kollektiv som är väldigt bra, men lite för få spelare som är riktigt, riktigt bra. Ett sådant lag behöver en fantommålis för att vinna. Och där har Adam släppt in något eller några för enkelt. Skulle säga att matchserien förlorades när han sover på 2-1 målet i första matchen.
Har faktiskt lite samma känsla, hade vi fått 1-0 i den här serien hade vi haft övertaget redan från början. Uppförsbacken nu är inte bara brant, den är 89 grader.
Det ser liksom inte säkert ut. Även om han tar det han ska, så saknas den koll han haft hela säsongen, i stället ser han liten och fladdrig ut som tidigare säsonger (även om han räddar mycket mer och släpper in mindre enkla mål). Otroligt konstigt att det inte känns ut i båset....
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Skidlöparn skrev:Fattar inte ens varför man har med Brodin på bänken. Mycket bättre då att ha med Strandberg som säkert kan gå in och göra några byten på kanten utan att göra bort sig. Särskilt när alla vet att Vejde varit borta ett antal matcher och vi redan har det tunt på centersidan.
Precis, varför ens ha med Brodin på bänken.

Just nu ser inte jag Brodin som någon frälsare, men visst gör han det bättre än många andra i truppen.
(man får inte tro att Brodin håller landslagsklass)
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:
sensei skrev:
diftobbe89 skrev:
Om någon i DIF ser dessa två spelare som någon sorts motsatsförhållande så fattar jag ingenting.

Men visst, med tanke på att Jocke har fullt upp med att signa kontrakt med små rörliga Pantern-stjärnor så blir man lite orolig.
Manuel Ågren är tydligen klar också. Kommer bilda bra kedja med Strandberg.
Folk var inte direkt upphetsade över Peppe, Bergfors eller LJ när de kom till oss heller. Sen får vi ju se vad som väntar i eftersäsongs-sillyn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vikas skrev:Måste säga att jag förväntade mig att säsongen skulle ta slut här.

Men sättet vi gör det på gör att det känns mycket värre än det borde.
Så många enkla (och amatörmässiga) misstag som så enkelt kunde undvikts.
Men det är ju så att om du saknar lite skills/spelsinne och blir trött och pressad......då kommer misstagen på rad.
Som i första perioden och som i sudden.

Så, jag tror inte det är så lätt för denna upplaga av DIF att bara undvika misstag, vi är inte bättre än så här under stress och många spelar sitt första slutspel.
Vi fick ut max av laget under grundserien, det är helt klart en prestation.
Men i utslagningsmatcher krävs andra verktyg, som vi saknar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

#10 skrev:Saik tappade 3-1 i matcher mot Frölunda förra året
Jo. Man får hoppas de tror det är klart. Det lär inte vara någon som viker ned sig i DIF, och börjar SAIK tro att det går att köra runt på en skridsko och leka hem en fjärde match kan det gå troll i det och kännas som en måstematch på fredag så allt knyter sig. Vi hoppas på det.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Vad har Falk för +/- -statistik?
Stolt, men aldrig nöjd
Skriv svar