Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:Faaan vad synd att vi inte skippade att re-signa Tim och gick efter en målskytt istället. Tim är ju nere i en fjärdekedja nu och gör noll nytta precis som han gjorde i ES. De pengarna hade kunnat investerats bättre.
Håller med. Fattar inte hur man kunde re-signa en spelare som förmodligen skulle vara en i mängden även i ett Division 1 lag. Visst, Tim kan snurra o grejja nere i sarghörnen och nångång då och då komma med ett par bra finter. Men i övrigt är han oduglig.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Faaan vad synd att vi inte skippade att re-signa Tim och gick efter en målskytt istället. Tim är ju nere i en fjärdekedja nu och gör noll nytta precis som han gjorde i ES. De pengarna hade kunnat investerats bättre.

Timmy måste fan skärpa sig snart. Han lyfter förmodligen högst lön av alla våra backar och förstör ju bara offensivt och är hur klen som helst framför eget mål.
Ja idag var Timmy tillbaka "i vinnarspåret" igen. Lätt en av de sämsta för kvällen, det smärtar då jag som sagt tycker han varit väldigt mycket bättre senaste tiden i övrigt...

Suck.
Man letar ju verkligen ljuspunkter med honom och intalar sig själv att han är på väg uppåt så fort han gjort någonting bra. För att man viiiiill så gärna att han ska vara bra och det behövs ju så jävla mycket. Men han är kanske inte tillräckligt bra för att få en "stor roll" på någon nivå satt säga. Hör hemma i en anonymare roll i ett andra eller tredje backpar.
Fast jag tycker verkligen han varit betydligt bättre tidigare.

Men visst är han inte en gigant som leder oss på banan, men det har han ju aldrig varit heller (och riktigt de förväntningarna har åtminstone inte jag satt upp).
Degear

Inlägg av Degear »

Det lät som fan utanför, jag tittade ut men såg inget, det började låta ännu mer, fan det måste vara nått jävla djur, öppnade fönstret och kikade, där står tjejen och skottar... medans jag sitter här helt lobotomerad och stirrar med en avslagen wirre...YES jag är djurgårdare!!

God natt, puss och kram!
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Blir nog en skamlig 8:e plats till slut. Det här laget slutar aldrig att vika ned sig.

Den här säsongen är förlorad. Nu måste det det göras en rejäl utrensning till nästa år.

Skicka iväg:
Lennhammer
Lidström
Linkan
Fimpen
Holmqvist
Tim

Kanske ska man även låta Ölvestad göra något annat. Han utmärker sig inte samtidigt som han säkerligen sitter på en tung lön.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

....man vet att matchen är snuskigt tråkig när kvällens höjdpunkt var när Otto stod bredvid reklamskylten med "Ottosson" inne i Bonde Arena.

:|
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Timmy måste fan skärpa sig snart. Han lyfter förmodligen högst lön av alla våra backar och förstör ju bara offensivt och är hur klen som helst framför eget mål.
Ja idag var Timmy tillbaka "i vinnarspåret" igen. Lätt en av de sämsta för kvällen, det smärtar då jag som sagt tycker han varit väldigt mycket bättre senaste tiden i övrigt...

Suck.
Man letar ju verkligen ljuspunkter med honom och intalar sig själv att han är på väg uppåt så fort han gjort någonting bra. För att man viiiiill så gärna att han ska vara bra och det behövs ju så jävla mycket. Men han är kanske inte tillräckligt bra för att få en "stor roll" på någon nivå satt säga. Hör hemma i en anonymare roll i ett andra eller tredje backpar.
Fast jag tycker verkligen han varit betydligt bättre tidigare.

Men visst är han inte en gigant som leder oss på banan, men det har han ju aldrig varit heller (och riktigt de förväntningarna har åtminstone inte jag satt upp).
Jag tycker han spelat upp sig sedan Zabels intåg. Men idag var det ju ett ras igen... Det är ju tragiskt att det är våra etablerade backar som Timmy och Lidström som sticker ut som dåliga när övriga backparen har en snittålder på typ under 20 år idag.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Men topp 3 är inte omöjligt...

Kan lägga till att jag inte såg denna matchen, då jag på förhand kunde spela upp den. Bara att titta på gamla sändningen från första mötet därnere i Smålandsträsket. Ett rött lag som ställer upp en fet mur och väntar på att våra skakiga skämt till försvarsspelare gör bort sig. Som om det tar lång tid?

Troja behöver en fem skott för att producera två mål. DIF gör ett mål per 20:e skott gissningsvis. Så om vi inte når 40 blir det inte mer än ett mål tråkigt nog.

Så varför spendera tid att titta på DIF därute i vildmarken när man möter brödgäng som dessa? Gett upp dessa matcher för länge sen! Som att möta Luleå hela tiden...

Syns på lördag där det blir att hylla Otto. DIF får gärna överraska med en inte rätt igenom usel insats. Som om det kommer hända?
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Det finns fan inte en enda spelare/tränare i hela världen som kan rädda denna misär, lägg varenda jävla krona på en mental coach, vi börjar ju darra vid minsta motgång, spelarna ger totalt fan i att spela som ett lag.
Vad är det som krävs för att spelarna ska fatta att man måste kriga i hela 60 min för att vinna matcher, o du kan garanterat inte göra detta själv utan vi måste börja spela som ett lag.
Orden, tankarna, känslorna ja tamifan allt har hamnat i någon jävla palt koma sitter o stirrar rätt fram helt tom, va fan är på väg att hända med mitt älskade Djurgården.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hur kan man tro att vi skulle kunnat värva någon som faktiskt kan göra mål istället för att ha gett Tim nytt förtroende?

Kan vi inte få Bengan att göra mål har jag svårt att se att någon random spelare för runt 30-50 tkr/mån skulle kunna göra en skillnad i målprotokollet.
Användarvisningsbild
Challen

Troja-Ljungby - Djurgårdens IF 6/12

Inlägg av Challen »

Konstigt att vi inte kan slå detta skitlag. Jahapp vart ligger vi nu? 9:a?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

jensa öhling skrev:Kanske ska man även låta Ölvestad göra något annat. Han utmärker sig inte samtidigt som han säkerligen sitter på en tung lön.
Nej, Jimmie ska vi absolut inte skeppa iväg. Visst dra ner på hans lön kanske, men vi ska absolut inte skeppa iväg han. Skulle inte kännas rätt någonstans.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Måste dock säga att det är lag som Troja-Ljungby som förstör den här sporten och dödar intresse. Hur många tror ni hade gått på hockey om alla lag spelade som dom? Inte en jävel kan jag lova. Det är det värsta 1-3-1 laget jag någonsin har sett, utan tvekan. Får Luleå att se ut som forna Sovjet. Jag tycker det är jävligt synd.
Värsta 1-3-1 laget någonsin var DIF anno 89-91. Gav oss tre sköna Guld. FBK´s stjärnspelare drömmer nog mardrömmar om Lasse Falk fortfarande.

Tycker Troja gör helt rätt. Det finns inget roligare än att tråka ut bättre lag (på papperet och även så betraktat av många motståndare).

Det är upp till oss att göra allt lite bättre.

Ska vi vara ärliga visade vi stort tålamod, gav inte Troja så många chanser. Vi bränner på tok för många öppna lägen, tyvärr.
Hade vi satt några fler pass på bladet och haft lite mer jävlaranamma i kampsituationerna hade detta gått vägen.
Så jävla dåliga var vi inte. Tycker en del inbillar sig att vi ska vara klasser bättre. Det är vi verkligen inte, även om vi kollar laguppställningarna. Många övervärderar laget för mycket.

Sedan att vi var stressade och avslutade riktigt dåligt är en annan sak. Beror mycket på tabelläget.

Nu tar vi tälje hemma och ser till att bli segersäkra på hemmaplan. Vi kommer kunna ta poäng borta också.

PS, känner mig väldigt osäker på vad jag nu skriver, kanske en härdsmälta på gång.
Jag fick bara en plötslig...ja vad ska säga, ...........sista rycket känsla?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

crike skrev:Hur kan man tro att vi skulle kunnat värva någon som faktiskt kan göra mål istället för att ha gett Tim nytt förtroende?

Kan vi inte få Bengan att göra mål har jag svårt att se att någon random spelare för runt 30-50 tkr/mån skulle kunna göra en skillnad i målprotokollet.
För att folk tror att elitlag ägnar sig åt byteshandel ala EA Sports. "Men om du får den här så kan väl jag få din spelare", min har bara 75 men är betydligt yngre än din. Min har dessutom en hög potential"... Vi ses på Xbox live kids!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Snälla skjut mig någon.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Förövrigt är det skrämmande att folk börjar klanka på nån back när vi förlorar med 2 fuckin 1. Vi släpper in två mål för fan, vi gör 1(!!!!!!!). Vad tror ni problemet är? Att Timmy tappar markeringen någon gång per match, att Lidström gör samma? Eller faktumet att vi inte kan göra mål på klara chanser?

Hmm en fråga för "Smartare än en femteklassare" på ämnet "SUNT FÖRNUFT"
Skriv svar