Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sensei
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Inlägg av sensei »

Kan bara komma på två saker som är positivt just nu; dels den fiffiga transparanta "banderollen" samt signing av Hannula.

Nu är det faktiskt dags för att sparka några av de trötta latmaskar som inte ens bryr sig därute. Vill inte nämna några namn, men det är INTE OKEJ hur spelarna beter sig. Vi fans tolererar nästan alla brister utom just på engagemang.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Andra perioden var verkligen katastrofusel, vi ska vara glada över att Timrå inte gjorde 3 mål...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Från en annan synvinkel såg det ut som gruppen vid Kenttas banderoll sjöng på bättre än folket under den! Brist på självkritik tro? :?

Sparka Boumedinne, mer nonchalant spelare får man leta efter!!!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Såg matchen på tv. Hittade två höjdpunkter: Ett är när Widing, efter att ha fäktats med Karlsson, gör klassiska tjockisminen åt tjockisen. Och två: Printz sänker Granath i förlängningen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Slutspel skrev:Från en annan synvinkel såg det ut som gruppen vid Kenttas banderoll sjöng på bättre än folket under den! Brist på självkritik tro? :?

Men, hade en familj på fem pers brevid mig som satt ner hela tiden, rätt tråkigt. Förstår inte varför man inte lika gärna kan sitta på långsidan då.

Jaja, jag ska sluta klaga, eftersom jag inte sjöng själv! ( ;) )
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:Men, hade en familj på fem pers brevid mig som satt ner hela tiden, rätt tråkigt.Förstår inte varför man inte lika gärna kan sitta på långsidan då.

Sa du till familjen då? Även fast det är en familj så ska dom inte sätta sig i klacken om dom inte sjunger och stöttar laget.

Cred till dig som gjort banderollen, riktigt fin var den! :)
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Så jävla besviken.. Hade sjukt stora förhoppningar (kanske för stora) på den här dagen. Gått å laddat sjukt jävla länge. Svårt och finna något som är bra en dag som denna. Bombom och Holmqvist, avgå.

Kan vi få tillbaka alla spelare? Fan är grejen seriöst. Även fast jag tycker att spelare som Zibanejad, Sörensen och Mitman gör det bra så håller det inte. Kom tillbaka nu Cehlin, Brodin, Ölvestad, Tjärnqvist och Falk.. Och välkommen Hannula. Undrar hur det kommer gå för honom som inte spelat ett dugg hela hösten. Snälla, låt honom vara lika bra som förra året. Tycker även att Owuya borde få stå nu. Ge killen chansen, för den där jävla riddarn är fan från sålna.

Fan va piss allting känns.

Fin banderoll Kentta.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Ojojoj. Fan kom och hjälp mig. Vad fan har hänt här inne? Nu kommer herr Lilleman och städar upp lite.

Jag tycker att varenda jävel har inne fokuserar på helt fel saker just nu. För mig handlar storsatsningar om oss, Djurgårdsfamiljen, och våran kärlek till DIF.

Först och främst vill jag ställa mig upp, och ge en mängd applåder och ett stort jävla tack till Fabriken och alla ni andra som jobbat med detta tifo. Ni är riktiga Djurgårdshjältar, och vi andra har lite att lära från er. Det ni gjort för DIF är helt makalöst, och jag kan inte med ord beskriva hur stolt jag är som Djurgårdare över att se det ni presterat under säsongen men framförallt idag. Det vi fick se idag var Sveriges snyggaste tifo någonsin. Ingen jävel kommer att slå det, aldrig.

Trots att vi kan bättre i stämningsväg på läktaren så skapade vi utan tvekan den bästa stämningen för säsongen idag,och tredje perioden var helt jävla magisk.

Trots att 90 % av våra spelare var riktigt jävla piss idag, så ska det inte glömmas att det kommer ett derby om ett par dagar och vi ska vara minst lika jävla bra då. Varenda match mot aik är så jävla viktig, vi får inte förlora.

Vi är Sveriges bästa supportrar, och det visade vi återigen idag. Det förtjänar mer credd.

Tack Fabriken!

Djurgårn tills jag dör...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Mash skrev: Sa du till familjen då? Även fast det är en familj så ska dom inte sätta sig i klacken om dom inte sjunger och stöttar laget.

Nej, jag ångrar det så här i efterhand att jag inte röt till och sa att dom inte har något i klacken att göra!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev:
Slutspel skrev:Från en annan synvinkel såg det ut som gruppen vid Kenttas banderoll sjöng på bättre än folket under den! Brist på självkritik tro? :?

Men, hade en familj på fem pers brevid mig som satt ner hela tiden, rätt tråkigt. Förstår inte varför man inte lika gärna kan sitta på långsidan då.

@slutspel: Tjaa, jag stod på andra sidan av kenttas banderoll och där höll vi igång rätt bra tycker jag.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Kentta skrev:
Mash skrev: Sa du till familjen då? Även fast det är en familj så ska dom inte sätta sig i klacken om dom inte sjunger och stöttar laget.

Nej, jag ångrar det så här i efterhand att jag inte röt till och sa att dom inte har något i klacken att göra!
Gäller att ha några bakom sig oxå, säger du till så får du säkert ett motargument men då har du Djurgårdsfamiljen bakom dig som är med dig. Nu är det tamefan dags att ta bort familjer, fjortisar och småungar som ställer sig i klacken för att se coola ut och skita i att sjunga. Se till att få med er majoriteten av klacken och ryt ifrån, svårt att göra det själv.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ska fatta mig kort nu... Klacken godkänt, Widing godkänt och aktiv sittplats godkänt. Resten kan avgå. Nilson och Holmqvist pissade på skölden idag och jag hoppas att jag slipper se er åtminstone nästa match. Tack för mig!
100% DJURGÅRDSJ***L
D.A

Inlägg av D.A »

Nej nu kräver jag en beskrivning/bild på Kenttas omtalade banderoll!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

D.A skrev:Nej nu kräver jag en beskrivning/bild på Kenttas omtalade banderoll!
Gå tillbaka tidigare i tråden så finns det bild på den.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
RosaVillan

Inlägg av RosaVillan »

Kentta är kung! Sluta klaga!
Skriv svar