Ja, det är väl bara Otto,Ölvestad och bröderna Tjärnqvist som vunnit något som ingår i årets trupp.Magnutz skrev:Det är nog det jag minst av allt vill. De måste bort. Inte för att de är dåliga människor eller så men för att de inte vet hur det är att vinna. (stämmer väl i och för sig in på fler men men.)BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu
Du glömde Honken...BaronVonDif skrev:Ja, det är väl bara Otto,Ölvestad och bröderna Tjärnqvist som vunnit något som ingår i årets trupp.Magnutz skrev:Det är nog det jag minst av allt vill. De måste bort. Inte för att de är dåliga människor eller så men för att de inte vet hur det är att vinna. (stämmer väl i och för sig in på fler men men.)BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
...han är regerande mästare i Chips-ätar-SM.

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
- Jim Morrison
Endast spekulation tror jag. Det skulle hållas möten idag och några rykten har florerat.puttedif2 skrev:Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kanske.puttedif2 skrev:Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad säger din källa om detta?Magnutz skrev:Kanske.puttedif2 skrev:Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2Känns som det ligger något och lurar. Kan vara en blindgångare. Håller andan.
Född till sportchef.
Just nu tyst. Men om vad? Om en "bomb"?android skrev:Vad säger din källa om detta?Magnutz skrev:Kanske.puttedif2 skrev:Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?BaronVonDif skrev:Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer medMagnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!
Jag dör.
ner.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2Känns som det ligger något och lurar. Kan vara en blindgångare. Håller andan.

- SkönaDjurgårn
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!
Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars.

Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Jo, allt måste ses som rykten tills DIF bekräftat.SkönaDjurgårn skrev:Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!
Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars.![]()

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Precis, jag förstår inte riktigt hur alla kan hetsa upp sig så förbannat och tro på dessa rykten. Har gått på den minan förut...SkönaDjurgårn skrev:Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!
Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars.![]()
Tror fortfarande min teori om att DIF hör sig för med i praktiken alla spelare i Europa som tidigare haft anknytning i någon form till Djurgården. Sen så hoppas man på att de "skall visa lite solidaritet" och vara med och spela upp Djurgården. Att man pratat med dessa spelare betyder inget mer än att man just hört sig för med agenterna, det tror jag helt klart man gjort. Men att vi ens skulle landa 50% av de som namedroppats senaste dygnen känns ungefär lika troligt som Klasen-ryktet innan transferfönstret stängdes.
Tråkigt neggo, men hellre det än bli förbannad och slänga ur sig spaltmeter med dynga när det visar sig att vi signar Anger istället för Hannula.
Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.
Tänk vad snabbt förtvivlan kan förvandlas till hopp.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.
Samtidigt så kan man ju inte (kan kan man väl) beskylla Challe för att han inte fått hem spelare som inte ville lira med oss. Som -daniel- skrivit så tar han säker kontakt med en mängd spelare bara för att stämma av läget, och om intresse finns så ska man sen komma över den ekonomiska tröskeln, vilket förmodligen är den mest avgörande.jokohanho skrev:Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Jag är inte arg, och inte besviken.
-
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Säger bara:jokohanho skrev:Mycket intressantare än på mycket länge.
Kim Johnsson 2011
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Fan vad kul att sillyn lever!!!
Ett "drömlag" men ändå inom vissa gränser(ändrade lite i ditt "skämtlag" Android men inte jättemycket)! Ingen Kempe även fast jag vill. Om vi får ha kvar kempe byt ut honom mot Fleury.
Känns det helt otänkbart?
Vid skador tar vi från juniorlaget! 2 Kedjor som kommer kunna producera massor. En spelskicklig tredjekedja och en riktig checkingline!!!
Bremberg-Johner-Åberg
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tim-Weigel-Fleury
Fimpen-Hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Holm
Tellan
Reidar
Ett "drömlag" men ändå inom vissa gränser(ändrade lite i ditt "skämtlag" Android men inte jättemycket)! Ingen Kempe även fast jag vill. Om vi får ha kvar kempe byt ut honom mot Fleury.
Känns det helt otänkbart?
Vid skador tar vi från juniorlaget! 2 Kedjor som kommer kunna producera massor. En spelskicklig tredjekedja och en riktig checkingline!!!
Bremberg-Johner-Åberg
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tim-Weigel-Fleury
Fimpen-Hank-Blomstrand
Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Holm
Tellan
Reidar
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Den här tråden har spårat fullständigt. Är ni medvetna om att vi lirar i allsvenskan nästa år?
Det behöver skäras i spelarbudgeten, inte utöka den.
Det behöver skäras i spelarbudgeten, inte utöka den.