Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:
BaronVonDif skrev:
Magnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!

Jag dör.
Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer med
ner.:sad:

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Det är nog det jag minst av allt vill. De måste bort. Inte för att de är dåliga människor eller så men för att de inte vet hur det är att vinna. (stämmer väl i och för sig in på fler men men.)
Ja, det är väl bara Otto,Ölvestad och bröderna Tjärnqvist som vunnit något som ingår i årets trupp.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förlu

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
Magnutz skrev:
BaronVonDif skrev:
Magnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!

Jag dör.
Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer med

Det är nog det jag minst av allt vill. De måste bort. Inte för att de är dåliga människor eller så men för att de inte vet hur det är att vinna. (stämmer väl i och för sig in på fler men men.)
Ja, det är väl bara Otto,Ölvestad och bröderna Tjärnqvist som vunnit något som ingår i årets trupp.
Du glömde Honken...

...han är regerande mästare i Chips-ätar-SM. :|
puttedif2

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av puttedif2 »

BaronVonDif skrev:

Jag dör.

Vad har jag missat, kommer det en "bomb" idag?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

puttedif2 skrev:
BaronVonDif skrev:

Jag dör.

Endast spekulation tror jag. Det skulle hållas möten idag och några rykten har florerat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

puttedif2 skrev:
BaronVonDif skrev:

Jag dör.

Kanske. ;) Känns som det ligger något och lurar. Kan vara en blindgångare. Håller andan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Magnutz skrev:
puttedif2 skrev:
BaronVonDif skrev:

Jag dör.

Kanske. ;) Känns som det ligger något och lurar. Kan vara en blindgångare. Håller andan.
Vad säger din källa om detta?
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Magnutz skrev:
puttedif2 skrev:
BaronVonDif skrev:

Jag dör.

Vad säger din källa om detta?
Just nu tyst. Men om vad? Om en "bomb"? :) vi får se.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!

Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars. :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Magnutz

Sv: Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!

Nä, förväntningarna hålls låga av mig iaf tills jag ser ett officiellt uttalande om diverse superstars. :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Jo, allt måste ses som rykten tills DIF bekräftat. ;)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Magnutz, var försiktig. Jag tror inte psyket klarar ett till dygn som det när transferfönstret skulle stängas förra gången. Snacka om antiklimax!

Precis, jag förstår inte riktigt hur alla kan hetsa upp sig så förbannat och tro på dessa rykten. Har gått på den minan förut...

Tror fortfarande min teori om att DIF hör sig för med i praktiken alla spelare i Europa som tidigare haft anknytning i någon form till Djurgården. Sen så hoppas man på att de "skall visa lite solidaritet" och vara med och spela upp Djurgården. Att man pratat med dessa spelare betyder inget mer än att man just hört sig för med agenterna, det tror jag helt klart man gjort. Men att vi ens skulle landa 50% av de som namedroppats senaste dygnen känns ungefär lika troligt som Klasen-ryktet innan transferfönstret stängdes.

Tråkigt neggo, men hellre det än bli förbannad och slänga ur sig spaltmeter med dynga när det visar sig att vi signar Anger istället för Hannula.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.

Tänk vad snabbt förtvivlan kan förvandlas till hopp.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

jokohanho skrev:Jag måste nog säga att det skapats en rätt bra atmosfär här inne, för ett par veckor sen var det enbart hat. Nu istället är alla fullproppade med förväntningar, nära på bristningsgränsen och en silly season som trots degradering är mycket intressantare än på mycket länge.
Många hoppas på "trogna djurgårdare enas och hjälper upp djurgården igen till finrummet" och presenterar lag som är bättre på pappret än vad vi kunde presentera i elitserien.
Stackars Challe, han har mycket på sina axlar just nu. Tänk om allt fallerar, usch.

Tänk vad snabbt förtvivlan kan förvandlas till hopp.
Samtidigt så kan man ju inte (kan kan man väl) beskylla Challe för att han inte fått hem spelare som inte ville lira med oss. Som -daniel- skrivit så tar han säker kontakt med en mängd spelare bara för att stämma av läget, och om intresse finns så ska man sen komma över den ekonomiska tröskeln, vilket förmodligen är den mest avgörande.
Jag är inte arg, och inte besviken.
HomeOfSvenTumba

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

jokohanho skrev:Mycket intressantare än på mycket länge.
Säger bara:
Kim Johnsson 2011

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
mb81

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

Fan vad kul att sillyn lever!!!

Ett "drömlag" men ändå inom vissa gränser(ändrade lite i ditt "skämtlag" Android men inte jättemycket)! Ingen Kempe även fast jag vill. Om vi får ha kvar kempe byt ut honom mot Fleury.
Känns det helt otänkbart?
Vid skador tar vi från juniorlaget! 2 Kedjor som kommer kunna producera massor. En spelskicklig tredjekedja och en riktig checkingline!!!

Bremberg-Johner-Åberg
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Tim-Weigel-Fleury
Fimpen-Hank-Blomstrand

Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Lennhammer
Printz-Holm

Tellan
Reidar
jensa öhling

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Den här tråden har spårat fullständigt. Är ni medvetna om att vi lirar i allsvenskan nästa år?

Det behöver skäras i spelarbudgeten, inte utöka den.
Låst