Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Daven
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Daven »

Lutar åt att vi får dras med HV nästa säsong.
Användarvisningsbild
Limp

Inlägg av Limp »

Lite kul också att Modo verkar göra processen kort mot råttorna. 3-0 i matcher nu.
Daven

Inlägg av Daven »

Limp skrev: 2026-03-20 21:52:14 Lite kul också att Modo verkar göra processen kort mot råttorna. 3-0 i matcher nu.
Underbart och Kelleher har gjort 6P på dom här tre matcherna.
Rigge56

Inlägg av Rigge56 »

Art Vandelay skrev: 2026-03-20 11:47:11 Jag vet inte hur det är med er men det är en lite märklig känsla att följa matchserien mot Malmö. Man kan vara otroligt avslappnad och allt är bara en bonus egentligen. Samtidigt ser man plingen från HS-kvalet och får rysningar. Om vi inte gått upp hade vi kanske fått se Viggo i Växjö-tröjan nästa säsong. Huvva. Ja jag vet att vi inte kallt kan räkna med att han stannar hos oss men vi slipper se honom i ett annat svenskt lag i alla fall.
Instämmer angående "den märkliga känslan". För mig har varje match upplevts som en game 7 i en slutspelsserie (med allt som hör till rent känslomässigt), ända sedan nov/dec. Nästan firat 3 poängare som ett sm-guld o.s.v.
När vi äntligen fixade kontraktet med några omgångar kvar var det som luften gick ur, all ångest man haft i 3-4 månader förvann och ersattes med lycka och tillfredställelse. Svårt att förklara, men känns som man redan haft sitt slutspel...
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Limp skrev: 2026-03-20 21:52:14 Lite kul också att Modo verkar göra processen kort mot råttorna. 3-0 i matcher nu.
Jag hade gärna haft Aik i högsta ligan för det skulle vara bättre för Stockholms hockeyn och Derby matcher är de absolut roligaste. Jag tror mycket väl att man skulle kunna sätta större press på Stockholm stad om man hade två lag i högsta serien. Det skulle bara gynna DIF att ha ett till lag från Stockholm i högsta serien.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Rigge56 skrev: 2026-03-20 22:10:29
Art Vandelay skrev: 2026-03-20 11:47:11 Jag vet inte hur det är med er men det är en lite märklig känsla att följa matchserien mot Malmö. Man kan vara otroligt avslappnad och allt är bara en bonus egentligen. Samtidigt ser man plingen från HS-kvalet och får rysningar. Om vi inte gått upp hade vi kanske fått se Viggo i Växjö-tröjan nästa säsong. Huvva. Ja jag vet att vi inte kallt kan räkna med att han stannar hos oss men vi slipper se honom i ett annat svenskt lag i alla fall.
Instämmer angående "den märkliga känslan". För mig har varje match upplevts som en game 7 i en slutspelsserie (med allt som hör till rent känslomässigt), ända sedan nov/dec. Nästan firat 3 poängare som ett sm-guld o.s.v.
När vi äntligen fixade kontraktet med några omgångar kvar var det som luften gick ur, all ångest man haft i 3-4 månader förvann och ersattes med lycka och tillfredställelse. Svårt att förklara, men känns som man redan haft sitt slutspel...
Vinner man imorgon och Örebro vinner mot Luleå så får man möta Frölunda i kvarten. Med tanke på deras form på senare tid så kan man nog sno fler matcher där än mot SAIK. Så det kan bli lite spännande.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar