Säsongen 2025/26: Återkomsten
Lutar åt att vi får dras med HV nästa säsong.
Lite kul också att Modo verkar göra processen kort mot råttorna. 3-0 i matcher nu.
Instämmer angående "den märkliga känslan". För mig har varje match upplevts som en game 7 i en slutspelsserie (med allt som hör till rent känslomässigt), ända sedan nov/dec. Nästan firat 3 poängare som ett sm-guld o.s.v.Art Vandelay skrev: ↑2026-03-20 11:47:11 Jag vet inte hur det är med er men det är en lite märklig känsla att följa matchserien mot Malmö. Man kan vara otroligt avslappnad och allt är bara en bonus egentligen. Samtidigt ser man plingen från HS-kvalet och får rysningar. Om vi inte gått upp hade vi kanske fått se Viggo i Växjö-tröjan nästa säsong. Huvva. Ja jag vet att vi inte kallt kan räkna med att han stannar hos oss men vi slipper se honom i ett annat svenskt lag i alla fall.
När vi äntligen fixade kontraktet med några omgångar kvar var det som luften gick ur, all ångest man haft i 3-4 månader förvann och ersattes med lycka och tillfredställelse. Svårt att förklara, men känns som man redan haft sitt slutspel...
Jag hade gärna haft Aik i högsta ligan för det skulle vara bättre för Stockholms hockeyn och Derby matcher är de absolut roligaste. Jag tror mycket väl att man skulle kunna sätta större press på Stockholm stad om man hade två lag i högsta serien. Det skulle bara gynna DIF att ha ett till lag från Stockholm i högsta serien.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vinner man imorgon och Örebro vinner mot Luleå så får man möta Frölunda i kvarten. Med tanke på deras form på senare tid så kan man nog sno fler matcher där än mot SAIK. Så det kan bli lite spännande.Rigge56 skrev: ↑2026-03-20 22:10:29Instämmer angående "den märkliga känslan". För mig har varje match upplevts som en game 7 i en slutspelsserie (med allt som hör till rent känslomässigt), ända sedan nov/dec. Nästan firat 3 poängare som ett sm-guld o.s.v.Art Vandelay skrev: ↑2026-03-20 11:47:11 Jag vet inte hur det är med er men det är en lite märklig känsla att följa matchserien mot Malmö. Man kan vara otroligt avslappnad och allt är bara en bonus egentligen. Samtidigt ser man plingen från HS-kvalet och får rysningar. Om vi inte gått upp hade vi kanske fått se Viggo i Växjö-tröjan nästa säsong. Huvva. Ja jag vet att vi inte kallt kan räkna med att han stannar hos oss men vi slipper se honom i ett annat svenskt lag i alla fall.
När vi äntligen fixade kontraktet med några omgångar kvar var det som luften gick ur, all ångest man haft i 3-4 månader förvann och ersattes med lycka och tillfredställelse. Svårt att förklara, men känns som man redan haft sitt slutspel...
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Några ganska uppenbara saker som jag tycker Djurgårn måste förbättra till nästa säsong;
- Färre utvisningar. Vi sätter oss i skiten alldeles för ofta helt i onödan.
- Sluta slå ifrån oss pucken direkt så fort vi får lite press på oss.
- Mer konstruktiva uppspel ur egen zon istället för glas-och-ut.
- Bättre förstapass. För många uppspel dör direkt.
- Mer rörelse när vi ska spela oss ur zon. För många står still och väntar puck.
- Aggressivare forecheck så motståndarna inte kan spela sig ur enkelt.
- Bättre beslut med puck. Mindre panikdumpningar.
Inga revolutioner direkt men ändå.
- Mer rörelse när vi ska spela oss ur zon. För många står still och väntar puck.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Ny HC eller ass måste in. Går inte att värva 250K/mån och uppåt gubbar. Som ska ledas av 3st med 1 säsong i SHL. Ifall SM guld är målsättningen!Jim Morrison skrev: ↑2026-03-21 17:03:33 Några ganska uppenbara saker som jag tycker Djurgårn måste förbättra till nästa säsong;
Så du hur det såg ut i början av säsongen kontra hur det är nu? Det är stor skillnad, sen att vi har spelare som inte håller måttet är en annan femma. Vi är som sagt i åttondelsfinal, men kräver man att han ska lyckas till semi?Osten östlund skrev: ↑2026-03-21 17:19:36Ny HC eller ass måste in. Går inte att värva 250K/mån och uppåt gubbar. Som ska ledas av 3st med 1 säsong i SHL. Ifall SM guld är målsättningen!Jim Morrison skrev: ↑2026-03-21 17:03:33 Några ganska uppenbara saker som jag tycker Djurgårn måste förbättra till nästa säsong;
In Wikegård we trust!
-
Osten östlund
Krävs en utvärdering oavsett. Vilket yrke som helst, så ställer man inte 3 gröna. Samt förväntar sig underverk? Är målsättningen SM guld ( Wiken själv som pratar om det ).Nypovich skrev: ↑2026-03-21 17:21:46Så du hur det såg ut i början av säsongen kontra hur det är nu? Det är stor skillnad, sen att vi har spelare som inte håller måttet är en annan femma. Vi är som sagt i åttondelsfinal, men kräver man att han ska lyckas till semi?Osten östlund skrev: ↑2026-03-21 17:19:36Ny HC eller ass måste in. Går inte att värva 250K/mån och uppåt gubbar. Som ska ledas av 3st med 1 säsong i SHL. Ifall SM guld är målsättningen!Jim Morrison skrev: ↑2026-03-21 17:03:33 Några ganska uppenbara saker som jag tycker Djurgårn måste förbättra till nästa säsong;
Säsongen är godkänd, men vi har ingenting att komma med. Bara vara ärlig mot oss själva!
Kimby kommer bli kvar. Så komplettera med en rutinerad ass.
Tack Hellberg och junisarna. Lycka till Frondell och mini!
Nu loggar jag ut för 1 vecka minst!
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-03-21 17:29:43, redigerad totalt 2 gång.
Tack för denna säsong DIF! Riktigt bra resultat och ser nu framemot att vi etablerar oss i SHL under all överskådlig framtid
Senast redigerad av difmicke den 2026-03-21 17:28:46, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Blir ju tröttsamt när man fortsätter med samma diskussion men jag tycker verkligen det sett likadant ut hela säsongen bara att vi hade en enorm tur inledningsvis. När den försvann så försvann segrarna.
Oavsett är negativ utveckling inget att föredra heller om det skulle vara som du skriver.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker inte riktigt att Kimby lyckats sätta ett grundspel på hela säsongen, behövs lite rutin bredvid han.
Tack DIF och tack alla ni i Djurgårdsfamiljen för denna säsong, hyll till er!
Nu ser jag fram emot nästa säsong och hur laget byggs!
Nu ser jag fram emot nästa säsong och hur laget byggs!
Så, nu har vi landat efter att den sedvanliga "sur-efter-förlust"-grottandet.
Sitter faktiskt och småler igen. We did it! Play-in direkt när målet var att hålla oss kvar!
Det FINNS inget mer att begära egentligen. Det riktiga arbetet börjar ju nu.
Sitter faktiskt och småler igen. We did it! Play-in direkt när målet var att hålla oss kvar!
Det FINNS inget mer att begära egentligen. Det riktiga arbetet börjar ju nu.