HA 22/23: AIK - Djurgårdens IF 29/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Rådgivaren skrev: 2022-12-29 23:48:35 Blir smått galen på matchningen. Är Liss den enda varianten vi har? Karln gör en riktigt svag match, står noterad på ett skott på mål (på hur många skottförsök?) och drar på sig en idiotutvisning i anfallszonen som kostar kvitteringen. Ändå orubberligt förtroende på isen och av någon anledning är den passningen den enda hans medspelare letar. Så förutsägbart.

Och är det rimligt att Blomgren matchar 25 minuter och Söderlund 13? Inget ont om Blomgren, hans säsong är över alla förväntningar - men är han verkligen offensiv spets när en kvittering ska jagas? Oavsett om vi saknar en del spelare eller ej.

Jag tycker faktiskt synd om Söderlund, en av våra bästa forwards över säsongen som helhet. Men tydligt inte en favorit i Garpenlövs ögon
Ikväll hade vi väl inget val oavsett. Saknades ju 300 spelare pga Montzuma's och annat skit. (hehe)

Liss behöver ju ha formationspolare som kan ge honom utrymme att skjuta rätt. Nu är vi jävligt skadeskjutna.

Aja.. bra krigarinsatser och härligt temperament på WN!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rolv skrev: 2022-12-29 21:59:51 Förstår inte varför inte Söderlund ges mer tid och tilltro i det offensiva spelet.
Tycker det ofta är han som bryter mönster och det händer något.
Hade varit perfekt att matcha hårdare i slutminuterna när motståndarna står och väntar på egna blå. Hans tramp hade varit värdefullt när det ska transporteras puck från egen zon. Dessutom stor chans att det trampet skulle kunna rendera i pp.
Har jag sagt snart ett år. :D
Märkligt. Mönsterbrytare som på egen hand skapar chanser, både till sig själv och till andra.
Verkar också vara klart bäst tränad i laget. Finns ju ingen annan som har den kraften och farten i buggarna.

Sedan märker man ju hur han går ned sig för var månad som går. Klart det tär på självförtroendet att agera utfyllnad.

Söderlund ska såklart spela betydligt mer. Och i bättre omgivning.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2022-12-30 00:59:47, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
GoseeDIF

Inlägg av GoseeDIF »

Galajda gjode det iaf bra, kul också att Shlyter fick hänga en, och att Hammarlund kom in såpass bra och sånär gjorde mål. Återigen blir jag förundrad av hur pass liten skillnad det är mellan DIF och Tyresö...
Sen tycker jag nacksvinget W Nilsson tar på aik killen är helt livsfarligt, båda utan hjälm och han följer upp det med en fasthållning i luften(precis som man ska...om man har en judomatta under sig). Tur att aik spelaren också tränat judo och visste att hålla upp huvudet...
Förlora mot AIK är såklart svinjobbigt men med den mönstringen känns det inte lika tungt, nästan som om jag blivit lurad på ett derby. Garpen smålog och sa att dom(ni vet vilka) var sjuka, varför var dom ens ombytta i så fall...för att sprida det vidare eller? Ni med lite mer "in the know" får gärna förklara för mig hur det går till när laguppställningen presenteras.
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Den där Flood i Gnaget måste ha något syndrom när han påstår att dom är bäst i stan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Donkels-3.0 skrev: 2022-12-30 00:57:24 Den där Flood i Gnaget måste ha något syndrom när han påstår att dom är bäst i stan
Ha lite förståelse... Betänk att Orcherna är svagbegåvade, där rationellt tänkande och verklighetsuppfattning inte är som hos gemene man!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Floodråttan drog väl skallen i isen när han blev nerbrottad av Nilsson. Råttan flög ju som en vante. Så hans förvirring o dimman han ror runt i får vi ha förståelse för… 😂
Därav Floods förvirrade tal i rökdimman om bäst i stan…
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Doyle skrev: 2022-12-30 07:46:45 Floodråttan drog väl skallen i isen när han blev nerbrottad av Nilsson. Råttan flög ju som en vante. Så hans förvirring o dimman han ror runt i får vi ha förståelse för… 😂
Därav Floods förvirrade tal i rökdimman om bäst i stan…
Flood stod med skridskoskydden på när dom skulle in i samband med introt, det hade kunnat slutat i något episkt.

Nu har jag bara sett sekvensen med matchstraffet en gång men det jag såg då var en väldigt oväntat jabb rakt i ansiktet på Nilsson, kanske minns fel som sagt. Och den ensam var värd lite extra behandling.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Flood är ju ett psykfall, det ser ju tom Steve Wonder
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Tyckte domarna var lite sisådär igår, för att hålla oss kvar om gruffet mellan flod och Nilsson så tycker jag det är mycket märkligt att Nilsson fick en 5:a. Det var ju flod som började med en rak höger, sen blev det ju brottning som Nilsson vann på fall.
Tycker att flod skulle haft 2+2 och Nilson 2 min.

Inlägg av #10 »

Hillberry blue skrev: 2022-12-30 10:23:42 Tyckte domarna var lite sisådär igår, för att hålla oss kvar om gruffet mellan flod och Nilsson så tycker jag det är mycket märkligt att Nilsson fick en 5:a. Det var ju flod som började med en rak höger, sen blev det ju brottning som Nilsson vann på fall.
Korrekt analys
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Vi spelar altså stora delar av matchen med 8 ordinarie forwards och avslutar den med 7. Räknar jag rätt då?

Krüger och Brodin av innan.
Berglund och Forsberg kliver av under matchen.
Nilsson matchstraff andra perioden.

Förutom ordinarie så är det Ounasvuori och Schlyter.

Okej. Då är det till och med ganska uselt av gnaget att bara vinna med 2-1.
Och våran insats får ses som ok med tanke på vilka som är borta + väldig rotering på kedjorna.
Extra eloge till Schlyter som spelar derby x2 och match i Hockeyettan på tre dagar.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nattuggla_ skrev: 2022-12-30 11:37:08 Vi spelar altså stora delar av matchen med 8 ordinarie forwards och avslutar den med 7. Räknar jag rätt då?

Och våran insats får ses som ok med tanke på vilka som är borta + väldig rotering på kedjorna.
Extra eloge till Schlyter som spelar derby x2 och match i Hockeyettan på tre dagar.
Berglund spelade väl hela matchen ändå?
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hillberry blue skrev: 2022-12-30 10:23:42 Tyckte domarna var lite sisådär igår, för att hålla oss kvar om gruffet mellan flod och Nilsson så tycker jag det är mycket märkligt att Nilsson fick en 5:a. Det var ju flod som började med en rak höger, sen blev det ju brottning som Nilsson vann på fall.
Helt rätt den mutade AIK domaren visade i allra högsta grad sitt smutsiga gulsvarta hjärta där
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jimmy Peterson skrev: 2022-12-30 12:05:24
Nattuggla_ skrev: 2022-12-30 11:37:08 Vi spelar altså stora delar av matchen med 8 ordinarie forwards och avslutar den med 7. Räknar jag rätt då?

Berglund spelade väl hela matchen ändå?
Ja, det gjorde han, fel av mig.
Endå kraftigt skadeskjutet lag och vi förlorar bara med uddamålet (efter en turlig styrning).
Skönt med lite ledighet för att tillfriskna nu.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Donkels-3.0 skrev: 2022-12-30 12:29:26
Helt rätt den mutade AIK domaren visade i allra högsta grad sitt smutsiga gulsvarta hjärta där
Helt jävla sjukt här då att alla 10 inte får matchstraff i första gruffet? Varför ska det vara någon skillnad på de två situationerna?
Skriv svar