Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Stulle »

Då kan man ju fråga sig varför man i hela fridens namn inte frågar om pucken gick in legitimt, istället för att fokusera på en sparkrörelse
Jag är inte arg, och inte besviken.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Helt rätt att de kan ompröva. Det är sedan upp till domarna att acceptera ett sådant krav. Att det skulle ske en lavinartad ökning av sånt tror jag inte. Det kommer att bli större uppmärksamhet från alla och jag kan till och med tro/hoppas det för med sig att domarna blir bättre på att upptäcka saker...

Framtiden lär utvisa, hoppas det blir gott i slutänden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Stulle skrev:Då kan man ju fråga sig varför man i hela fridens namn inte frågar om pucken gick in legitimt, istället för att fokusera på en sparkrörelse
Det är något fel med systemet om man ska behöva ställa rätt frågor för att få ett vettigt svar av jönsen som videogranskar.

Har för mig att man inte får ringa på vissa sekvenser dock.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

En jävligt stark match mentalt. Som några andra har varit inne på så verkar det här vara skillnaden på truppen jämtemot förra säsongen. Den mentala biten. Att komma tillbaka trots att det har sett riktigt tafatt och nervöst ut i en hemmapremiär. Gång på gång har vi sett det här laget jobba sig tillbaka in i matcher. Matcher som oftast hade varit förlorade om dom spelades förra säsongen. En viktig egenskap att förlita sig på när nerverna väl lägger sig och spelet börjar sitta. För jag tror faktiskt att det var otroligt mycket premiärmerver igår. Den största boven så att säga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Jag tror det va Garpen som sa i SportbladetShow att videodomarn endast får svara på domarens frågor och inte säga något utöver detta.

"Jag ser att pucken styrs in via en klubba men eftersom du bara frågar om det var en sparkrörelse eller inte så får jag inte säga det"

Det känns som att hela systemet borde göras om.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Rix

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:En jävligt stark match mentalt. Som några andra har varit inne på så verkar det här vara skillnaden på truppen jämtemot förra säsongen. Den mentala biten. Att komma tillbaka trots att det har sett riktigt tafatt och nervöst ut i en hemmapremiär. Gång på gång har vi sett det här laget jobba sig tillbaka in i matcher. Matcher som oftast hade varit förlorade om dom spelades förra säsongen. En viktig egenskap att förlita sig på när nerverna väl lägger sig och spelet börjar sitta. För jag tror faktiskt att det var otroligt mycket premiärmerver igår. Den största boven så att säga.
Tror också på premiärnerver, spelarna ville spela lite väl offensivt i första perioden och då glömde det bort grundspelet, sen i andra och tredje släppte det gradvis, många spelare kan bättre än vad dem visade igår.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Sjukt malplacerat att jämföra Nisses snurrfint som han gör i offensiv zon med ett helt lag bakom sig mot Erik Gustafssons långsamma lättlästa kovändningar som siste man med halvdan puckkontroll. Dessutom svara på tränarens kritik med ett garv. Ja herregud, skönt att ha en hockeyback i nr 56 i år. Även om han var lite väl nervös igår! Kan inte döma honom allt för hårt dock.

Angående Sam, njaa lite tillbaka med hästarna kan jag tycka på folk hära. Killen har enormt härliga spetskompetenser. Rörligheten är en, skottet ett annat, den enda sedan Honken Jr(undantaget Murray) som kan skjuta direktskott. Men hans svagheter skrämmer mig... Han är exempelvis extremt naiv, rent dumdristig i vissa stunder. Spelar desperat, vilket kan vara bra och dåligt. Precis som Söderström i Oskarshamn påpekade. Igår var han även en väldigt lättläst spelare som några härinne varit inne på. Vilket förklarade hans mediokra insats. Handen på hjärtat han skapade ytterst lite igår. Tack och lov bjöd han inte heller på några extrema försvarsmissar, även om det var ruggigt nära stundtals.

Nisse spelade i en annan division igår än vad jag sett honom göra nån gång tidigare. Därför är jag lite försiktig med hyllningen av honom som hockeyspelare innan han hittar den där nivån match efter match. Fantastiskt psyke på honom igår, och en jävla Järnkaminanda.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Backarna kan ju börja med att vara lite mindre trevliga mot motståndarna. Kolla gamla videos med Ragge eller nått.

Den enda som kommer undan med att uteslutande poke-checka är Saviano, då han faktiskt gör det riktigt framgångsrikt många gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Mina spelarbetyg:

Reideborn 3 - Båda målen var väldigt fria lägen, men möjligen hade han kunnat nypa ett av dem med en spetsinsats

Lofquist 2,5 - Lättläst och lite tamt, men okej i försvaret
Pettersson 3,5 - Mer rejäl än vanligt i flera lägen. Stod sällan fel.
Lidström 2,5 - Kom efter i ett par situationer, men stack inte ut åt något håll
Holm 2,5 - Okej, men drullade livsfarligt på ändan minst en gång
Andersson 4,5 - Allt rätt utom den livsfarliga nedtagningen på volley till fri Trojaspelare som nästan avgjorde. Bättre försvarsjobb än jag någonsin har sett honom göra.
Norrell 2,5 - Nervös och tappade markering ibland, men stod upp bra igen.
Falk 2,5 - Lite tveksam i positionsspelet. Var det inte han som bytte vid 0-2 också?
Arnesson 3,5 - Bra tyngd i försvarsspelet. En klippa för sin ålder.

Sörensen 2,5 - Slet och jobbade, men var överambitiös och fick inte till sina en-mot-en-lägen.
Guter 2,5 - Fick också ut väldigt lite.
J. Eriksson 2 - Egentligen min favoritspelare i truppen, men fick inte mycket rätt igår. Torskade också massor av tekningar, konstigt nog.
Saviano 3,5 - Störde motståndarna väldigt bra. Hade kunnat få fyra om inte så många puckar hade åkt av bladet i dribblingarna.
Johner 3,5 - Jobbade upp sig från en tung start till en bra insats.
Ljungh 3 - Intensiv i anfallszon, vann tillbaka en del puckar. Helt okej insats.
Holmqvist 3 - Stark vid sargerna, men för långsam i andra lägen.
Ahlén 3 - Avgjorde, men hade en blandad dag ifråga om insatserna. Hann inte med vid 0-1.
H. Eriksson 2 - Rätt dålig idag. Scenskräck? Fick inte till något konstruktivt spel alls före tredje perioden. Feltajmad.
Krüger 3 - Rätt okej insats i Huddinges snurr. Inget extra.
Heinerö 4 - Respektlöst röj i anfallszon. En av våra bästa idag.
Sundberg 3,5 - Smart längs sargerna. Om bara Huddinge kan komma in mer på mål, så ...
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av pulverapa »

18DIF91 skrev:
-daniel- skrev:Det var nästan skrattretande när man hör folk längre upp vråla "SAM DIN JÄVLA SOPA, FY FAN VAD DÅLIG DU ÄR! ÅK HEM!" efter att ha tappat pucken i första perioden. Herregud, är vissa människor på allvar...?
Ingen aning om varför folk betedde sig så egentligen, är ju första matchen på säsongen. Visst att vi spelade ET matcher innan, men spelet i ET var komplett annorlunda mot hur det såg ut i denna match.

Tyckte Sam spelade bra, hoppas bara att den där lilla bakåtdroppen som han gjorde ett antal gånger inte håller i sig.. den vart lite väl synlig några gånger där och har man otur så är de framme och hugger på den. Enda anledningen att jag egentligen reagerar på den var för att han gjorde den nästan automatiskt ibland kändes det som, och några av gångerna var det ingen bakom som kunde plocka upp den direkt.

Fast som sagt, det var en knepig match med ett Troja som i princip bodde i sin egen zon, eller täppte igenom mittzon med hela laget.. 2 pinnar är helt OK insats, misstag händer på en premiärmatch i HA.

Skönt och se att vi har förmågan att stänga matchen i övertid också, hade fan inte pallat med straffar på första matchen, mina nerver har inte härdats ännu för det spektaklet i HA.
Bakåtdropp? Det kallas uppspel i fart...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Túrin Turambar skrev:Mina spelarbetyg:

Haha, jösses. Det kan fan inte vara lätt att spela i Djurgården. Robin Norell, född 95, gör sin första seniormatch någonsin och har +3 i en match där vi gör tre mål, och får betyget 2,5 av 5.

Vilka förväntningar har du på honom? Att han ska spela som Zdeno Chara i defensiven och som Erik Karlsson i offensiven?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Salas skrev:Vilka förväntningar har du på honom? Att han ska spela som Zdeno Chara i defensiven och som Erik Karlsson i offensiven?
Ja, minst. Annars kan han dra dit pepparn växer.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Salas skrev:

Haha, jösses. Det kan fan inte vara lätt att spela i Djurgården. Robin Norell, född 95, gör sin första seniormatch någonsin och har +3 i en match där vi gör tre mål, och får betyget 2,5 av 5.

Vilka förväntningar har du på honom? Att han ska spela som Zdeno Chara i defensiven och som Erik Karlsson i offensiven?

Har man nr56 på ryggen ska man sågas. Hoppas han håller munnen stängd..
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Salas skrev:

Haha

Av de unga så ser jag att Norell har antydan till ett bra fysiskt spel, precis som Heinerö.Det syns att de gillar det och välkomnar det. Det är stort sett det enda jag bryr mig om, så något mer vet jag inte.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

sensei skrev:
Salas skrev:

Haha

Av de unga så ser jag att Norell har antydan till ett bra fysiskt spel, precis som Heinerö.Det syns att de gillar det och välkomnar det. Det är stort sett det enda jag bryr mig om, så något mer vet jag inte.
En sak kan vi alla vara eniga om. Våra backar (nästan alla) spelar ett fysiskt spel nu. Så jäkla kul att se 8, 41 och 56 göra stora tacklingar och höfttacklingar som går in. De har nog kört en bra fysik i år.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar