Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012
Sen en grej till. Tekningar som är typ den stora nyckeln till PP - vad händer där? Vi vinner ju inte en jävla tekning. Inte när det är "viktiga" tekningar iaf.
Vi får ju i stort sett varje PP börja om i egen zon direkt på tek. Inte konstigt det går åt helvete.
Vi får ju i stort sett varje PP börja om i egen zon direkt på tek. Inte konstigt det går åt helvete.
DIF!
- Daniel942
Avd. det är lätt att sitta med facit i hand?...12139 skrev:Vi hade högre poängsnitt och låg väl inte ens på kvalplats när Hardy och Micke fick gå?Jim Morrison skrev:Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.12139 skrev:In med Hardy!
Fullt seriöst.
Största misstaget som någonsin har begåtts. Hardy hade precis den rutinen i båset som hade kunnat leda oss ur svackan och förmodligen (om vi nu ändå hade gått dit) även gjort att vi klarat Kvalserien.
DIF!
- Jim Morrison
Näst sämst i allsvenskan enligt statistiken.Daniel942 skrev:Sen en grej till. Tekningar som är typ den stora nyckeln till PP - vad händer där? Vi vinner ju inte en jävla tekning. Inte när det är "viktiga" tekningar iaf.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Att välja att skylla på en junior som gör ett misstag känns tämligen meningslöst.Mattias_87 skrev:Överdrift ja. Men spelet såg jävligt bra ut tills han gjorde bort sig och dom fick sitt första mål.-daniel- skrev:Eh...?Mattias_87 skrev: Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Vissa kommentarer tar trots allt priset.
Jag behöver en syndabock.
Vi har ett 10-15 tal etablerade spelare som måste kunna prestera bättre än så här. Som måste kunna spela under press. Jag skäms faktiskt över att våra spelare verkar ha enormt stora mentala låsningar så fort saker och ting går emot oss...det har ju varit samma egentligen sen spelarna gick på is. Vi faller i hop totalt. Tappar allt. Har inget grundspel att återgå till.
Förstår inte riktigt hur det kan se så här illa ut faktiskt.
Positivt:
- Alla andra förmodade topplag tappar också poäng till höger och vänster.
- Snart kommer Dogge och Hörna.
- aik fortsätter förlora.
Lite mer negativt:
- 22-35 i tekningar. DIF har seriens NÄST SÄMSTA tekningsstatistik. Hur fan är det möjligt.
- 18 skott på mål. Bedrövligt.
- Slog vi nån form av rekord i icing idag?
- Alla andra förmodade topplag tappar också poäng till höger och vänster.
- Snart kommer Dogge och Hörna.
- aik fortsätter förlora.
Lite mer negativt:
- 22-35 i tekningar. DIF har seriens NÄST SÄMSTA tekningsstatistik. Hur fan är det möjligt.
- 18 skott på mål. Bedrövligt.
- Slog vi nån form av rekord i icing idag?
Senast redigerad av kaminor den 2012-09-25 21:12:31, redigerad totalt 2 gång.
Powerplay under all j*vla kritik. Föredrog nästan att se Djurgården lira 5v5 istället så slapp man tillåtna icing som inte är speciellt svårt för oskarshamnspelarna när de enda man gör är slänger ner pucken i sarghörnen gång på gång på gång.
Jag tror däremot ärligt talat att om vi kan hålla en schysst nivå genom hela matchen skulle våra vinstchanser öka enormt med tanke på att vi faktiskt lirar riktigt bra när vi kör som bäst, sen kommer slarvpassningarna och sargkramandet.
Jag tror däremot ärligt talat att om vi kan hålla en schysst nivå genom hela matchen skulle våra vinstchanser öka enormt med tanke på att vi faktiskt lirar riktigt bra när vi kör som bäst, sen kommer slarvpassningarna och sargkramandet.
Jag var aldrig för att Hardy Nilsson skulle få sparken.Daniel942 skrev:Avd. det är lätt att sitta med facit i hand?...12139 skrev:Vi hade högre poängsnitt och låg väl inte ens på kvalplats när Hardy och Micke fick gå?Jim Morrison skrev:Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.12139 skrev:In med Hardy!
Fullt seriöst.
Största misstaget som någonsin har begåtts. Hardy hade precis den rutinen i båset som hade kunnat leda oss ur svackan och förmodligen (om vi nu ändå hade gått dit) även gjort att vi klarat Kvalserien.
- SirDIFalot
Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Expert.
Kunde ju blivit iaf 3-3 om fimpen inte missat öppen mål och om vi faktiskt kunde spela bra för en gångs skull
men det där var en säker 3a vi skulle haft
men det där var en säker 3a vi skulle haft
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Lidingö DIF
Nu har jag förvisso lovat mig själv att stålsätta mig under hela grundserien så jag har några matcher kvar innan jag tänker bryta ihop....IGEN! Ikväll var det dock nära. Är vi verkligen så här jävla talanglösa eller ligger problemet på ett annat plan? Just nu ser det fasansfullt uselt ut förutom första 10.
La märke till det också. Det var inte kul att se.Magnutz skrev:Burskydd? Helt 1982.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Daniel942
Vi ligger alltså NIA i HOCKEYALLSVENSKAN just nu. Sug på den ni.
DIF!
dock så ska man väl inte klaga när vi har vadå 13-14 nya spelare detta år. Tycker dock att vi kunde haft Adam i målet idag
Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Vi skulle behöva tre backar i 30-årsåldern. Då är jag nöjd.
Kanske inte över 30, men gärna i åldern 25-29 eller liknande.12139 skrev:Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
behöver bara douglas murray <3 kasta resten av skiten . eller ja timmy får vara kvar.... Saknar Nils sjukt mycket12139 skrev:Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.