Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn 25/9 2012

Inlägg av Daniel942 »

Sen en grej till. Tekningar som är typ den stora nyckeln till PP - vad händer där? Vi vinner ju inte en jävla tekning. Inte när det är "viktiga" tekningar iaf.
Vi får ju i stort sett varje PP börja om i egen zon direkt på tek. Inte konstigt det går åt helvete.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

12139 skrev:
Jim Morrison skrev:
12139 skrev:In med Hardy!

Fullt seriöst.
Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.
Vi hade högre poängsnitt och låg väl inte ens på kvalplats när Hardy och Micke fick gå?

Största misstaget som någonsin har begåtts. Hardy hade precis den rutinen i båset som hade kunnat leda oss ur svackan och förmodligen (om vi nu ändå hade gått dit) även gjort att vi klarat Kvalserien.
Avd. det är lätt att sitta med facit i hand?...
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel942 skrev:Sen en grej till. Tekningar som är typ den stora nyckeln till PP - vad händer där? Vi vinner ju inte en jävla tekning. Inte när det är "viktiga" tekningar iaf.
Vi får ju i stort sett varje PP börja om i egen zon direkt på tek. Inte konstigt det går åt helvete.
Näst sämst i allsvenskan enligt statistiken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:
-daniel- skrev:
Mattias_87 skrev: Arnesson din jävla sopa allt är ditt fel.
Eh...?

Vissa kommentarer tar trots allt priset.
Överdrift ja. Men spelet såg jävligt bra ut tills han gjorde bort sig och dom fick sitt första mål.

Jag behöver en syndabock.
Att välja att skylla på en junior som gör ett misstag känns tämligen meningslöst.

Vi har ett 10-15 tal etablerade spelare som måste kunna prestera bättre än så här. Som måste kunna spela under press. Jag skäms faktiskt över att våra spelare verkar ha enormt stora mentala låsningar så fort saker och ting går emot oss...det har ju varit samma egentligen sen spelarna gick på is. Vi faller i hop totalt. Tappar allt. Har inget grundspel att återgå till.

Förstår inte riktigt hur det kan se så här illa ut faktiskt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Positivt:

- Alla andra förmodade topplag tappar också poäng till höger och vänster.
- Snart kommer Dogge och Hörna.
- aik fortsätter förlora.

Lite mer negativt:

- 22-35 i tekningar. DIF har seriens NÄST SÄMSTA tekningsstatistik. Hur fan är det möjligt.
- 18 skott på mål. Bedrövligt.
- Slog vi nån form av rekord i icing idag?
Senast redigerad av kaminor den 2012-09-25 21:12:31, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Powerplay under all j*vla kritik. Föredrog nästan att se Djurgården lira 5v5 istället så slapp man tillåtna icing som inte är speciellt svårt för oskarshamnspelarna när de enda man gör är slänger ner pucken i sarghörnen gång på gång på gång.

Jag tror däremot ärligt talat att om vi kan hålla en schysst nivå genom hela matchen skulle våra vinstchanser öka enormt med tanke på att vi faktiskt lirar riktigt bra när vi kör som bäst, sen kommer slarvpassningarna och sargkramandet.
12139

Inlägg av 12139 »

Daniel942 skrev:
12139 skrev:
Jim Morrison skrev:
12139 skrev:In med Hardy!

Fullt seriöst.
Varför? Det var han som fick ned oss hit till att börja med.
Vi hade högre poängsnitt och låg väl inte ens på kvalplats när Hardy och Micke fick gå?

Största misstaget som någonsin har begåtts. Hardy hade precis den rutinen i båset som hade kunnat leda oss ur svackan och förmodligen (om vi nu ändå hade gått dit) även gjort att vi klarat Kvalserien.
Avd. det är lätt att sitta med facit i hand?...
Jag var aldrig för att Hardy Nilsson skulle få sparken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Kunde ju blivit iaf 3-3 om fimpen inte missat öppen mål och om vi faktiskt kunde spela bra för en gångs skull

men det där var en säker 3a vi skulle haft
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Nu har jag förvisso lovat mig själv att stålsätta mig under hela grundserien så jag har några matcher kvar innan jag tänker bryta ihop....IGEN! Ikväll var det dock nära. Är vi verkligen så här jävla talanglösa eller ligger problemet på ett annat plan? Just nu ser det fasansfullt uselt ut förutom första 10.
Magnutz skrev:Burskydd? Helt 1982.
La märke till det också. Det var inte kul att se.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Vi ligger alltså NIA i HOCKEYALLSVENSKAN just nu. Sug på den ni.
DIF!
Morwin

Inlägg av Morwin »

dock så ska man väl inte klaga när vi har vadå 13-14 nya spelare detta år. Tycker dock att vi kunde haft Adam i målet idag
12139

Inlägg av 12139 »

SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.

Vi skulle behöva tre backar i 30-årsåldern. Då är jag nöjd.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

12139 skrev:
SirDIFalot skrev:Att gnälla på att juniorer gör juniormisstag är lite som att gnälla på att motståndarna har en målvakt som hindrar våra skott från att gå in.
Problemet är att varken Arnesson, Holm eller Lennhammer skall spela i Allsvenskan. De är helt enkelt inte tillräckligt bra för seniorspel och det är därför synd att dessa spelare (som faktiskt kan bli bra på sikt) tvingas bli totalt överkörda i match efter match istället för att kanske dominera i J20 eller division 1. Gustafsson tycker jag är duktig och han får för mycket kritik som han inte är förtjänt av.

Kanske inte över 30, men gärna i åldern 25-29 eller liknande.
Morwin

Inlägg av Morwin »

12139 skrev:

behöver bara douglas murray <3 kasta resten av skiten . eller ja timmy får vara kvar.... Saknar Nils sjukt mycket :(
Skriv svar