SSK offrade en avstängning för att få bort Kalmars bästa spelare tidigt i den serien.
Du menar situationen med Hank? Tror inte du känner Hank bra nog, han kan bara inte byta spår.
Oerhört begränsad som hockeyspelare. Har ett läge och det är rakt fram, som ett tåg som löper på ett spår. Kan gå fort och det gör ont att stå i vägen men flytta dig och tåget åker förbi.
SSK offrade en avstängning för att få bort Kalmars bästa spelare tidigt i den serien.
Du menar situationen med Hank? Tror inte du känner Hank bra nog, han kan bara inte byta spår.
Oerhört begränsad som hockeyspelare. Har ett läge och det är rakt fram, som ett tåg som löper på ett spår. Kan gå fort och det gör ont att stå i vägen men flytta dig och tåget åker förbi.
Var inte bara den. De spelade över gränsen många gånger - huvudtacklingar som de kom undan med till exempel.
Min poäng är att SSK inte kommer dra sig från att spela fult.
Dom kommer att pressa högt och smälla på allt vad de kan. Gjorde dom mot Kalmar. Men det kostar på i längden…viktigt med två vinster hemma direkt.
Forza DIF
Var inte bara den. De spelade över gränsen många gånger - huvudtacklingar som de kom undan med till exempel.
Nolan Stevens är en spelare att se upp för. Otroligt skicklig men lika ful. Där hoppas jag vi har någon som kan vara en igel, Brodin eller Grewe kanske.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-31 13:26:34
Nolan Stevens är en spelare att se upp för. Otroligt skicklig men lika ful. Där hoppas jag vi har någon som kan vara en igel, Brodin eller Grewe kanske.
Viktigt att stå upp för varandra men minst lika viktigt att inte ändra vår gameplan och fortsätta köra vårt spel som gjort oss framgångsrika. Kan inte tänka mig något bättre för SSK än att dom får oss ur balans och vi börjar fokusera på andra saker.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-03-31 13:57:52, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock skrev: ↑2025-03-31 14:37:37
Tänker mest på det lilla rövhålet Meyer som tycks göra mål på allt han skyfflar i offensiv riktning. Får inte släppas fram mot Hävelid överhuvudtaget.
Han lägger väl sig ganska så enkelt också om jag minns rätt?
Tänker mest på det lilla rövhålet Meyer som tycks göra mål på allt han skyfflar i offensiv riktning. Får inte släppas fram mot Hävelid överhuvudtaget.
Ja, största filmaren i serien. Tappat räkningen på hur många gånger han dykt.
Ja, största filmaren i serien. Tappat räkningen på hur många gånger han dykt.
Kommer ändå vara djurgårdaren som får bära hundhuvud på forumet när han filmar till sig en tvåa.
"Han ska inte ges chansen att lägga sig!"
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Match 1, oerhört viktigt att sätta tonen direkt och få en bra känsla. Det är nu våra äldre behöver kliva fram och visa vägen så axlarna åker ner ett hack på hela laget.
Vi möter Södertälje, ett bra lag men samtidigt har vi ett gyllene läge. Om någon hade sagt innan säsongen började att vi står i semi mot SSK och på andra sidan har vi Karlskoga och AIK, ja då finns det ingen som hade tackat nej till det scenariot. Inget Brynäs i år och vi ska vara glada att Oskarshamn åkte ur och inte HV. En match i taget, fullt fokus, vi löser det här - Kom igen DIF!
nolan stevens är en som vi ska gå hårt på. åker runt och spelar små fult, och en spelare som gärna bökar framför mål. Har blivit värre nu i slutspelet.
I med tandskydden och kör över han och de andra i ssk nu!
Hillberry blue skrev: ↑2025-03-31 13:17:55
Dom kommer att pressa högt och smälla på allt vad de kan. Gjorde dom mot Kalmar. Men det kostar på i längden…viktigt med två vinster hemma direkt.
Forza DIF
som vi såg i senaste mötet mot dem. då gick de hårt fram och stressade oss. Vi gjorde inte den bästa insatsen men var ändå med i matchen. Kan vi lösa deras höga press så är så mkt vunnet.