Semifinal 1 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 31/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rojk »

Upp på hästen igen och full fart framåt!
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Nice att alla är hela och tillgängliga, ska bli intressant att se (efter matchserien är över) hur många som SSK raserat.

Vinst är ett måste, No retreat, no surrender! KÖR!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vikas skrev: 2025-03-31 08:55:38 Fyfan. Bara jag som känner att ångesten är betydligt värre nu än senaste säsongen? Förra året var man ju tidigt 100% säker på att Brynäs skulle vinna då de var så pass överlägsna - nu känns det som att det är vår stora chans.

Vinn bara.
Delvis för mig.
Jag kommer hela tiden tillbaka till att jag tycker att vi är så pass mycket bättre än de övriga lagen och det ger mig ett lugn.
Gubbarna kommer fixa detta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2025-03-31 08:55:38 Fyfan. Bara jag som känner att ångesten är betydligt värre nu än senaste säsongen? Förra året var man ju tidigt 100% säker på att Brynäs skulle vinna då de var så pass överlägsna - nu känns det som att det är vår stora chans.

Vinn bara.
Det är ju så otroligt mycket mer på spel än att lira ett SM-slutspel för att vinna guld. Det sistnämnda är ju bara kul medan HA-slutspel är skillnaden på 50 miljoner kronor och eventuellt ens framtida existens.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-03-31 09:37:48

Vinn bara.
Det är ju så otroligt mycket mer på spel än att lira ett SM-slutspel för att vinna guld. Det sistnämnda är ju bara kul medan HA-slutspel är skillnaden på 50 miljoner kronor och eventuellt ens framtida existens.
Fler och fler ledare inom klubbarna börjar höja rösten för att slippa spela ett ångestladdat kval också.
Jag hoppas kvalserien kommer tillbaka, men rädslan finns att det kommer krävas ett kval mellan ett Hockeyallsvenskt lag och ett SHL-lag.
Så vi behöver verkligen gå upp nu inom de närmsta säsongerna, vi måste ta steget upp innan det blir helt omöjligt.
Robbex

Inlägg av Robbex »

Sjukt dålig magkänsla nu, snudd på ångest. Tror vi gjorde fel som valde ssk framför Karlskoga. Måtte jag ha fel!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Robbex skrev: 2025-03-31 10:30:55 Sjukt dålig magkänsla nu, snudd på ångest. Tror vi gjorde fel som valde ssk framför Karlskoga. Måtte jag ha fel!
Vi hade inte kunnat välja Karlskoga.
Heraklion

Inlägg av Heraklion »

Haha, rädda för SSK. Lol.

Då kan ni bara gissa hur rädda de är för Hovet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det här kommer bli tufft. Jag satsar pengarna på kryss ikväll.
Vore ju j....gt skönt med seger.

Frondell avgör i sudden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Robbex

Inlägg av Robbex »

#10 skrev: 2025-03-31 10:33:07
Robbex skrev: 2025-03-31 10:30:55 Sjukt dålig magkänsla nu, snudd på ångest. Tror vi gjorde fel som valde ssk framför Karlskoga. Måtte jag ha fel!
Vi hade inte kunnat välja Karlskoga.
Just ja. Tänkte fel.
Ja, då är det bara köra på och hoppas att spelarna är förberedda för engångs skull!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 10:13:23 Fler och fler ledare inom klubbarna börjar höja rösten för att slippa spela ett ångestladdat kval också.
Jag hoppas kvalserien kommer tillbaka, men rädslan finns att det kommer krävas ett kval mellan ett Hockeyallsvenskt lag och ett SHL-lag.
Så vi behöver verkligen gå upp nu inom de närmsta säsongerna, vi måste ta steget upp innan det blir helt omöjligt.
Jag vet inte hur kvalet ska utformas men med tanke på att det är så otroligt mycket på spel är det orimligt att bara ett lag åker ut och ett lag går upp. Jag tycker att det ska vara tre lag som kan byta serie.

Annars får man distribuera om pengarna så att det blir mer jämlikt och det inte är lika katastrofalt att åka ur.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2025-03-31 10:56:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Håll huvudena uppe.

SSK offrade en avstängning för att få bort Kalmars bästa spelare tidigt i den serien.
Eli

Inlägg av Eli »

Har någon en uppfattning om hur vi formerar laget ikväll?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2025-03-31 10:56:02
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-31 10:13:23 Fler och fler ledare inom klubbarna börjar höja rösten för att slippa spela ett ångestladdat kval också.
Jag vet inte hur kvalet ska utformas men med tanke på att det är så otroligt mycket spel är det orimligt att bara ett lag åker ut och ett lag går upp. Jag tycker att det ska vara tre lag som kan byta serie.

Annars får man distribuera om pengarna så att det blir mer jämlikt och det inte är lika katastrofalt att åka ur.
Jag tycker direktkval är mer rättvist än kvalserie som innefattar målskillnad och möten mot lag som ev inte har något att spela för.

Förslag: Ettan i Allsvenskan går upp direkt, sista lag i SHL åker ur.
Sedan slutspel i AS , precis som nu, där vinnaren går upp.
Negativt kval i SHL mellan det två återstående lägst placerade lagen, förloraren spelar Allsvenskan året efter.

2 lag upp, 2 lag ur. Lagom rotation, gärna med 16 lag i SHL. Klappat och klart. :D

Visserligen mer slutspelspengar (läs hemmamatcher) till laget i Allsvenskan som tar långa vägen via kvart-semi och final mot laget som tar direktplatsen.
Å andra sidan kan vinnaren av Allsvenskan börja kolla värvningar och bygga lag långt före laget som spelar slutspel.

Lättare ta sig upp då man bara behöver vara näst bästa lag (vi hade troligtvis varit uppe redan första året efter vi åkt ur).
Fler lag/orter som får se SHL, intresset sprider sig ut i landet.
Att ta en vända i Allsvenskan behöver då inte bli så dramatiskt. Kanske t.o.m ekonomiskt hälsosamt att banta kostymen med jämna mellanrum.

Dagens system urholkar hela hockeysverige. Ettanklubbarna går på knäna, de allsvenska lagen inte mycket bättre. Snart har vi ett svenskt NHL med ett gäng statiska elitlag och några farmarklubbar. Svensk lagidrott har alltid byggt på rotation mellan serierna. På de grunderna vilar svensk idrott. Det ska vi värna om, inte förstöra. Vem vill ha plast-NHL?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2025-03-31 10:56:02
Jag vet inte hur kvalet ska utformas men med tanke på att det är så otroligt mycket på spel är det orimligt att bara ett lag åker ut och ett lag går upp. Jag tycker att det ska vara tre lag som kan byta serie.

"Problemet" är ju också att svensk hockey inte har 28 toppklubbar som har den dragningskraften.
Ser man enbart ur ett sportsligt perspektiv ja, men ur ett marknadsmässigt perspektiv kommer aldrig klubbarna i SHL samt de största 6-7 klubbarna i HA gå med på att Vimmerby och Nybro ska ha mer jämlika bidrag som DIF och Färjestad.

Vil gärna ha kvar systemet med upp- och nedflytt, men förstår varför det blir så otroligt svårt att bedriva verksamhet kring det. Med tanke på vilka penagsummor och organisationer det handlar om.
Aja, det handlar inte om matchen ikväll.

Vinn för helvete!
Ta två raka, skiter i hur. Gör det bara.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar