Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av -daniel- »

Tror inte ens det finns en tanke på att någon uppenbarligen skall åka in och nita Tolsa... spelarna förstår naturligtvis att poängen som står på spel är så sjukt mycket viktigare än någon slags hämnd, helt ofattbart i min värld att folk verkar tro att det fortfarande finns någon slags "heder" att upprätta genom att få någon viktig (läs Mackan) spelare avstängd i laget i det här läget av säsongen. :shock:

Att Tolsa kan få någon skön propp är dock verkligen inte uteslutet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Struten skrev:Vill inget hellre än att Mackan bankar skiten ur Tolsa men det är fel tidpunkt. Om nu någon ska slåss (utan handskar) på tisdag så måste det bli Plante, och det kommer naturligtvis inte att hända då tränarna förmodligen väljer en utvilad Wesslau.

Spela hårt på han och ta vara på tillfällen att ge han en riktig propp men vi ligger i ett för dåligt läge för att fokusera på en spelare i ett motståndarlag. Blir överraskad av mig själv som skriver detta men 3 poäng är viktigast just nu, för mig.

Låt Mackan ta sin hämnd i höst i stället.

*Tvivlar på att Mackan väntar så länge*
Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO.

Att vi har sjuka regler i elitserien är trist. Men viktigast är att någon står upp och tar betalt för gammal ost.. ett lag utan stolthet kan mycket väl hamna i kvalserien trots att alla är i spel.
Herregud...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Tror inte ens det finns en tanke på att någon uppenbarligen skall åka in och nita Tolsa... spelarna förstår naturligtvis att poängen som står på spel är så sjukt mycket viktigare än någon slags hämnd, helt ofattbart i min värld att folk verkar tro att det fortfarande finns någon slags "heder" att upprätta genom att få någon viktig (läs Mackan) spelare avstängd i laget i det här läget av säsongen. :shock:

Men snälla -daniel-, förstår du inte att allas ambition är att ta så mycket poäng som möjligt?

Sen behöver du inte dela uppfattningen om hur man når dit, men kom inte och säg att det vi påstår -- det du kallar "heder" är målet i sig.

Lite förvånad att du inte håller högre nivå, du kanske är bakis eller trött?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte vi får se någon som helst aktion emot Tolsa.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Tror inte ens det finns en tanke på att någon uppenbarligen skall åka in och nita Tolsa... spelarna förstår naturligtvis att poängen som står på spel är så sjukt mycket viktigare än någon slags hämnd, helt ofattbart i min värld att folk verkar tro att det fortfarande finns någon slags "heder" att upprätta genom att få någon viktig (läs Mackan) spelare avstängd i laget i det här läget av säsongen. :shock:

Men snälla -daniel-, förstår du inte att allas ambition är att ta så mycket poäng som möjligt?

Sen behöver du inte dela uppfattningen om hur man når dit, men kom inte och säg att det vi påstår -- det du kallar "heder" är målet i sig.

Lite förvånad att du inte håller högre nivå, du kanske är bakis eller trött?
Nej, det låter på dina poster som det är viktigare att få se "lite jävlar anamma" där man "står upp för varandra" än några "poäng hit & dit". Det är min tolkning. Du verkar tro - och det är det som för mig är extremt naivt - att laget har ett stukat självförtroende / stolthet som kom efter att Tolsa fick härja fritt på Hovets is tidigare. Dagen efter den matchen tror jag att en stor majoritet av spelarna hade glömt fallet och riktade in sig på det de har betalt för att göra - vinna hockeymatcher.

Du skriver ju "Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO." Du vet lika väl som jag att en viktig spelares (exempelvis vår lagkaptens eller än värre Jimmies) eventuella avstängning kan få ödesdigra konsekvenser som leder till att vi garanterat halkar ner på kvalplats.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar här om min tolkning ovan inte stämmer.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Du skriver ju "Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO." Du vet lika väl som jag att en viktig spelares (exempelvis vår lagkaptens eller än värre Jimmies) eventuella avstängning kan få ödesdigra konsekvenser som leder till att vi garanterat halkar ner på kvalplats.

Min målsättning är att nå slutspel. De åsikter jag för fram syftar till att vi skall maximera våra chanser att ta oss dit.

Vi har i år sett ett komplett DIF utan frånvaro som spelar helt utan vilja och trygghet, men vi har även sett ett decimerat lag med tunga spelare borta kämpa frenetiskt och vinna matcher. Den mentala statusen i laget är med andra ord ohyggligt central för prestationen.

För att ta ett konkret exempel på var jag inte ens glad över poängen mot frölunda sist, jag tror att vi i det här läget hade haft mer poäng om någon hade markerat mot frölunda ÄVEN om det hade kostat en poäng kortsiktigt.

Det är bakgrunden till min förhoppning som jag redogjort för, och nej jag tror inte heller att "något" kommer hända. Detta är trots allt Elitserien och inte NHL. Men fullt klart är att det skulle vara jäkligt skönt för laget att få en "closure" på tolsa och därefter se ett avslappnat och auktoritärt DIF vinna matchen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Du skriver ju "Lagets kollektiva självförtroende och stolthet är mycket viktigare än en enskilds spelares ev. avstängning IMO." Du vet lika väl som jag att en viktig spelares (exempelvis vår lagkaptens eller än värre Jimmies) eventuella avstängning kan få ödesdigra konsekvenser som leder till att vi garanterat halkar ner på kvalplats.

Min målsättning är att nå slutspel. De åsikter jag för fram syftar till att vi skall maximera våra chanser att ta oss dit.

Vi har i år sett ett komplett DIF utan frånvaro som spelar helt utan vilja och trygghet, men vi har även sett ett decimerat lag med tunga spelare borta kämpa frenetiskt och vinna matcher. Den mentala statusen i laget är med andra ord ohyggligt central för prestationen.

För att ta ett konkret exempel på var jag inte ens glad över poängen mot frölunda sist, jag tror att vi i det här läget hade haft mer poäng om någon hade markerat mot frölunda ÄVEN om det hade kostat en poäng kortsiktigt.

Det är bakgrunden till min förhoppning som jag redogjort för, och nej jag tror inte heller att "något" kommer hända. Detta är trots allt Elitserien och inte NHL. Men fullt klart är att det skulle vara jäkligt skönt för laget att få en "closure" på tolsa och därefter se ett avslappnat och auktoritärt DIF vinna matchen.
Vad är din konkreta förhoppning då om matchen mot Frölunda? Förstår fortfarande inte.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Vad är din konkreta förhoppning då om matchen mot Frölunda? Förstår fortfarande inte.
sensei skrev:Om Tolsa är med så hoppas jag att någon utmanar honom på en fight och att han accepterar.
Sen behöver det ju inte alltid vara våra bästa spelare som drar detta lass, utan andra underifrån från 3-4-femman går gärna kliva fram.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Vad är din konkreta förhoppning då om matchen mot Frölunda? Förstår fortfarande inte.
sensei skrev:Om Tolsa är med så hoppas jag att någon utmanar honom på en fight och att han accepterar.
Ok.

Men du hoppas fortfarande på att Nilson tar den fajten (eftersom han är den enda som har en bra potential att vinna den fighten) trots de tråkigt svenska reglerna om avstängning?

Det är här som själva kärnan till diskussionen finns. Jag anser att Mackan skall hålla sig på banan. Han är för viktig - dock har vi än viktigare pjäser i laget som bör hålla sig borta. Att tappa någon av våra förstalinespelare till derbyt kan visa sig vara ödesdigert - och det finns i mitt tycke ingenting som kan vara värt en eventuell avstängning...

Det gäller liksom att anpassa sig till det svenska regelverket.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev: Men du hoppas fortfarande på att Nilson tar den fajten (eftersom han är den enda som har en bra potential att vinna den fighten) trots de tråkigt svenska reglerna om avstängning?

Det är här som själva kärnan till diskussionen finns. Jag anser att Mackan skall hålla sig på banan. Han är för viktig - dock har vi än viktigare pjäser i laget som bör hålla sig borta. Att tappa någon av våra förstalinespelare till derbyt kan visa sig vara ödesdigert - och det finns i mitt tycke ingenting som kan vara värt en eventuell avstängning...

Du var för snabb / jag var för långsam, se ovan :)

Alltså ärligt talat tror jag inte att det är så otroligt viktigt vem som "vinner" en ev. fight, det är i ofta ganska oklart ändå. Den viktigare aspekten är de signaler som skickas till övriga laget, vad man på individuell nivå är beredd att göra för laget osv osv.

Ja -- jag tror att det kan vara "värt det" att någon av våra bättre spelare (tom Mackan) får avstå en match om syftet är att markera mot de som försöker skada våra spelare, men jag föredrar naturligtvis om någon underifrån tar detta initiativ.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev: Men du hoppas fortfarande på att Nilson tar den fajten (eftersom han är den enda som har en bra potential att vinna den fighten) trots de tråkigt svenska reglerna om avstängning?

Du var för snabb / jag var för långsam, se ovan :)

Alltså ärligt talat tror jag inte att det är så otroligt viktigt vem som "vinner" en ev. fight, det är i ofta ganska oklart ändå. Den viktigare aspekten är de signaler som skickas till övriga laget, vad man på individuell nivå är beredd att göra för laget osv osv.

Ja -- jag tror att det kan vara "värt det" att någon av våra bättre spelare (tom Mackan) får avstå en match om syftet är att markera mot de som försöker skada våra spelare, men jag föredrar naturligtvis om någon underifrån tar detta initiativ.
Men i slutändan håller vi ju alltså med varandra; jag ser också gärna att någon "mindre" viktig utmanar Tolsa på en fight. Har verkligen inget emot det (dock tror jag inte det kommer hända då spelarna bara bryr sig nämnvärt. Tror dock vi kan få se ett försök till en rejäl propp eller två).

Aja we'll see. Jag har sovit dåligt i över en vecka i väntan på upplösningen av den här sjuka serien... mår fan dåligt inför fortsättningen. Det är galet att det påverkar en så mycket men så är det bara.
Användarvisningsbild
DavidSvensson

Inlägg av DavidSvensson »

Någon som kommer att se matchen på plats förutom jag ;)?
Djurgården! Alltid Oavsett! <3
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jag kommer vara på plats som alltid. Sedvanligt i min vita Brembergtröja.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Daniel, Sensei: shell! :)
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Tyler hoppar överraskande in i buren, och ger under matchen Jari en riktig facePLANTE!
=)
Skriv svar