Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
Ingen rolig situation detta..Något måste vara fel ..Alla vet hur dålig stämning det blir på sin egen arbetsplats om det är bråk o tjafs . Dom måste ta tag i det .Känns som det måste in nått nytt nu.Skulle vilja se Waltin men det är väl bara en önskedröm att det händer något .
- Daniel942
Hahaha, gubbfan kan få en att skratta iallafall:
Journalist på Expressen skrev:Hardy kan aldrig förstå det här med källor. Kommer man till honom med uppgifter om något kan han inte förstå att man inte kan tala om vem som ligger bakom uppgifterna.
Jag tog upp ett ämne med honom i går. Hardy svarade:
– Jag har hört att du spöat kärringen…nu kanske du undrar vem som sagt det?
• Ja, Hardy. Vem har sagt det då?
– Hon kanske…men jag kan inte tala om det.
DIF!
Seriöst det finns lika många sidor i den här historien som det finns sidor på en gammal Drakar & Demoner tärning.
Det sägs att flertalet spelare tröttnat på Hardy och att det var så redan förra året. Jag har hört att flertalet tycker han är helt ok i jämförelse med de andra två mupparna i båset. Vi kommer aldrig få klarhet i det här. Vi får nog bara rida ut stormen och se vad som händer.
Det sägs att flertalet spelare tröttnat på Hardy och att det var så redan förra året. Jag har hört att flertalet tycker han är helt ok i jämförelse med de andra två mupparna i båset. Vi kommer aldrig få klarhet i det här. Vi får nog bara rida ut stormen och se vad som händer.
Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
Inte helt dumt förslag då han faktiskt är Djurgårdare dessutomDingman skrev:Jag tycker vi ska anmäla DIF till Arga Snickaren så kan han komma och laga dörren som Mackan Nilson sparkade sönder och samtidigt läsa lusen av lite folk som han brukar göra i sina program.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jag har fortfarande förtroende för Hardy. Inte hans fel att våra spelare är usla - ivf bär han inte huvudansvaret för detta. Jag skyller mer på ledningen som väljer att värva spetskompetens från SSK, lol.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Eller hur! Jag har ju också hört att Hardy ville värva Linkan, men att ledningen satte ner foten...kotten skrev:Jag har fortfarande förtroende för Hardy. Inte hans fel att våra spelare är usla - ivf bär han inte huvudansvaret för detta. Jag skyller mer på ledningen som väljer att värva spetskompetens från SSK, lol.
Skärp dig. Jag tror Hardy har jävligt mycket att göra med de två värvningarna. Hur förklarar du att spelare efter spelare underpresterar gentemot sina tidigare meriter när de kommer hit? Otur? Dålig luft i omklädningsrummet? Hint: De coachas alla av samma tränare..
Att vi innan säsongen var guldfavoriter och hyllades för att ha den starkaste backbesättningen? Var du lika missnöjd med spetskompetensen från SSK då också?
Du är med oss överallt, Stefan.
- SkönaDjurgårn
När Hardy ska svara på påståendet att han är oengagerad, så svarar han med: "...det finns en anledning till att de sitter i studion och jag står i spelarbåset".
Varför inte bara dementera påståendet rakt av och säga: "-Jag brinner för det här och är så engagerad man kan bli". Då skulle han ju ta kål på de här ryktena, men nejnej, då ska han vara envis och tjurig istället. Jävla tröttmössa, avgå.
Varför inte bara dementera påståendet rakt av och säga: "-Jag brinner för det här och är så engagerad man kan bli". Då skulle han ju ta kål på de här ryktena, men nejnej, då ska han vara envis och tjurig istället. Jävla tröttmössa, avgå.
Vilken lyx. Själv fick man svar från den gamla vanliga Jan Ednertz... Några citat från hans mail är: "Vi har inte spelat halva serien än och jag tror att vi får ordning på detta och når slutspel och där kan allt hända." "Som supporter är jag givetvis lika frustrerad som du men med mer än 30 matcher kvar att spela hoppas jag att vi stöttar alla Djurgårdare då det är mer konstruktivt än att gnälla."Skuggan skrev:Skriv nu ner era känslor och maila. Jag fick ett svar av Jan J för en stund sedan.
http://www.difhockey.se/klubb
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.dutti skrev:Eller hur! Jag har ju också hört att Hardy ville värva Linkan, men att ledningen satte ner foten...kotten skrev:Jag har fortfarande förtroende för Hardy. Inte hans fel att våra spelare är usla - ivf bär han inte huvudansvaret för detta. Jag skyller mer på ledningen som väljer att värva spetskompetens från SSK, lol.
Skärp dig. Jag tror Hardy har jävligt mycket att göra med de två värvningarna. Hur förklarar du att spelare efter spelare underpresterar gentemot sina tidigare meriter när de kommer hit? Otur? Dålig luft i omklädningsrummet? Hint: De coachas alla av samma tränare..
Att vi innan säsongen var guldfavoriter och hyllades för att ha den starkaste backbesättningen? Var du lika missnöjd med spetskompetensen från SSK då också?
Spetskompetensen från SSK....

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alla tre tränare måste bort fortare än nu.
Under 1.5 säsonger har vi bara blivit sämre och sämre som lag.
Vi är sönderlästa och tränarna orkar inte ens motivera spelarna att kriga i alla matcher.
Det är tränarnas förbannade skyldighet att ha ett spelsystem som fungerar, ett PP som inte håller DIV 2 klass samt att få spelarna att göra jobbet varje dag. Lyckas de inte med detta skall de bort. Vi snackar ju inte heller om att det är en spelare som faller ur ramen utan hela jävla laget med få undantag. Vi kan inte byta ett helt lag mer eller mindre men tre vilsna nissar bör kunna bytas ut utan större bekymmer.
Bara det faktum att man tror att spelare som Carlsson och Almtork skulle kunna på något sätt ersätta spelare som Krüger är ett stort jävla skämt.
Dessutom höll de ansvariga på att taffla bort DT som de inte vill ge ge treårskontrakt till eller liknande. Hur fasen tror ni det sett ut utan honom? Men för all del måste ju vara bättre att ge tvåriga avtal till spelare som lyckats med konststycket att ramlar ur en kvalserie.
Under 1.5 säsonger har vi bara blivit sämre och sämre som lag.
Vi är sönderlästa och tränarna orkar inte ens motivera spelarna att kriga i alla matcher.
Det är tränarnas förbannade skyldighet att ha ett spelsystem som fungerar, ett PP som inte håller DIV 2 klass samt att få spelarna att göra jobbet varje dag. Lyckas de inte med detta skall de bort. Vi snackar ju inte heller om att det är en spelare som faller ur ramen utan hela jävla laget med få undantag. Vi kan inte byta ett helt lag mer eller mindre men tre vilsna nissar bör kunna bytas ut utan större bekymmer.
Bara det faktum att man tror att spelare som Carlsson och Almtork skulle kunna på något sätt ersätta spelare som Krüger är ett stort jävla skämt.
Dessutom höll de ansvariga på att taffla bort DT som de inte vill ge ge treårskontrakt till eller liknande. Hur fasen tror ni det sett ut utan honom? Men för all del måste ju vara bättre att ge tvåriga avtal till spelare som lyckats med konststycket att ramlar ur en kvalserie.
- -daniel-
Fast på förhand (och på det berömda pappret) var vår backbesättning ruskigt stark, en av de bättre vi haft enligt mig. Kan ju bara säga att förväntningarna inte riktigt infriats, och nöja mig med det.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Re: Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet
#78 var nog flisan i ögat vad gäller backsidan. Har visat sig befogad oro.-daniel- skrev:Fast på förhand (och på det berömda pappret) var vår backbesättning ruskigt stark, en av de bättre vi haft enligt mig. Kan ju bara säga att förväntningarna inte riktigt infriats, och nöja mig med det.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DAGS FÖR WIKEGÅRD ATT TA ÖVER
- -daniel-
OK RINGER DU OCH MEDDELAR NÄR HAN BÖRJAR HA ETT BRA LIV TACK FÖR KAFFET GOKVÄLLMårten_ skrev:DAGS FÖR WIKEGÅRD ATT TA ÖVER
Jävla snack om Wikegard I var o varannan tråd. Gillar han som person men vad har han lyckats med som tränare? Inte ett skit.
Ne, han passar bra som expert i studion.
Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Ne, han passar bra som expert i studion.
Sent from my HTC Legend using Tapatalk