Okej, jag skriver ner värdet på "innebandy" och det där men.. om vi bortser från tacklingen då. För debattens skull. Spelare måste, snälla håll med nu, måste måste måste ha uppsikt över spelet och de får inte, snälla håll med nu, får inte böja sig framåt efter pucken eller annat... Vemfan böjer sig framåt i hockey..Lee Harvey Oswald skrev:Nop, det sköter ni så bra själva.Magnutz skrev: Du kliver undan för grundproblematiken: Spelare som egentligen borde spela innebandy spelar nu hockey. När du har satt en tackling i rörelse, när du har bestämt dig att kladda till spelaren framför dig, då du har satt kurs och hastighet för att klämma dit killen mot sargen.. då böjer sig killen ner efter pucken.. Du har inte speciellt många millisekunder på dig att avvika från angiven kurs.
Hur fort tror du att det går från det att tacklingen hade varit en vanlig mörsare mot sargen till att den blir en "vårdslös tackling mot huvudet"?! Det går fort i hockey kan jag påstå. Mät tiden det tar för klåparen att böja sig framåt. Från upprätt, tacklingsbar position till nedböjd glass-kross-position.
Jag tycker att spelarna måste avkrävas smartness.
Än så länge (till ert förtret) så är blindside tacklingar inte tillåtna och kommer beivras.
Ölvestads paradgren höga armar mot huvud kommer också alltid beivras.
Dags att sluta blanda ihop begreppen.
Att bli Kronwalled är nåt helt annat, det är konst...och dessutom tillåtet.
Innebandysnacket är dessutom skitlöjligt, SkrikeGårdsvarning på det...
Efter att ha kollat på bildsekvenserna är det ju fan löjligt. Bortsett från att tacklingen tar illa, vem spelar hockey på det viset?! "Fosterställning" är ingen bra kroppshållning i någon sport.
Med uppsikt från Berglunds sida hade det inte blivit mer än en tackling. Nu blir det som det blir för att en av två inte spelar hockey.