Hockey på Hovet, ja det blir hockey på hovet...Hockey på hovet!
Jag tror att det blir sista matchen för säsongen och jag tänker stödja mitt lag genom att knasa ut totalt...Jag kommer sjunga, skrika och gråta hela måndagskvällen på hovet.
Sedan får jag vila upp mig till fotbolls derbyt...
Min första match på över 2 veckor, och förmodligen den sista för den här säsongen. Fiaskosäsongen 2010/2011 är redan ett faktum, och det enda som kan rädda säsongen är en seger i sista hemmamatchen.
Sen ska det rensas och förändras... Ut med Widing, Boumedienne (jag har tappat tålamodet för honom nu), Lassen, Krüger och Ridderwall. Ge Ottosson en lönesänkning och placera honom i en defensiv tredjekedja, och för guds skull, förläng med Hannula.
För fan Hardy, du måste hitta på något nytt, går inte att stånga huvudet i väggen hela tiden. Skaka om laget så att det händer något, alla medel är tillåtna, bara du gör nånting. Överraska mig:)
Målet nu måste vara att kräma ur allt i kroppen för att få till en hemmamatch till. Den stoltheten måste spelarna kunna visa. Klubbens pengakista ekar nog tämligen tom efter den här fiaskosäsongen om vi inte ens får till 3 hemmamatcher i slutspelsrundan.
Anderberg skrev:Vill se följande formationer:
Lassen-Norman-Kempe
Tim-Zibanejad-Brodin
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Brodin-Fimpen-Hannula
Claesson-Boumedienne
Printz-Eklund
Falk-Holmqvist
Bänkar Kruger, Tjärnqvist och Kronwall. Dessa tre bidrar bara med trög skridskoåkning och dåliga beslut. Vill se Lassen gå in och smälla på från start i en förstalina.
Vafan ska du med Boumedienne till?
Claesson - Orange Kon vore bättre.
DU bänkar cehlin också eller?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Om Hardy vägrar bänka får vi väl helt enkelt göra slag i sak själva.
Vi låser in de spelare som inte kämpat i en bunker och sätter en lapp i omklädningsrummet med hur det ligger till.
Vem sitter på lite adresser?
Har lite tankar om varför det går åt helvete denna säsong, Lägg gärna till / Kritisera mina punkter.
1. Owuya. I början spelade han med en STOR osäkerhet, visst han har höjt sig en hel del men det där extra räddningarna som en målvakt med självförtroende gör (Nilsson Luleå, Fasth ajk) saknas i owuyas spel. Detta gör att våra backar litar inte på vår målvakt och de måste spela ett helt annat spel. Se bara på Wesslau förra säsongen, han hade det där lilla extra som gjorde att spelarna kunde lita på honom och spela ett helt annat spel.
2. Onödiga utvisningar. Vi tar alldeles för många onödiga utvisningar (O. Eklund/ Nilson igår. Dumbom behöver jag väl inte ens nämna?) och eftersom vi är långt ifrån sveriges bästa lag i boxplay så känns detta inte som rätt taktik för att vinna matcher. Håll er på Isen förihelvete.
3. Powerplay spelet. I vissa matcher så känns det som om vårat powerplay är det bästa i elitserien, vi gör mål i ungefär minst ett powerplay per match. Men nu under slutspelet tror jag av ungefär 25 powerplayminuter har vi nog vart i offensiv Zon i max 4 minuter. Och kanske skjutit 4 skott som vart farliga, Har vi ens gjort 1 powerplay mål under den här serien mot Lulä? någon?
4. Målgörare. Vi saknar en riktig Målgörare som man vet kommer att ta skott ur omöjliga vinklar och ändå få in den, (Se Lehtonen, SAIK) Tycker Patrick Cehlin tog på sig den här rollen lite i början av säsongen men efter JVM så tappade han suget att spela i sverige tydligen. Sen tog Widing över rollen i några matcher och gjorde väl en hel del mål (DIF värvade väl Widing för att han var en målskytt i världsklass?) Men även han har sänkt sig.
4. Ragnarsson, Ekman, Ölvestad. De här tre spelarna var våra mest tongivande spelare. Spelare som man vet går ut 200% I varje match och är förbannat bra på det dom gör. Ragnarsson var förmodligen vår bästa back innan han blev skadad, Ekman var en fruktansvärt viktig detalj i vårat anfallsspel. Ölvestad, Han är en sådan spelare som kan få igång ett helt lag genom att bara PUMPA på med skridskoåkning och sätta in den där viktiga tacklingen. (Zibanejad har tagit över denna rollen litegrann men han är LÅNGT ifrån en Ölvestad.)
5. Övertidsförluster. Jag tror vi hade ungefär 12 övertidsförluster och 3 övertidsvinster (statistik någon?) Det är förfan på tok för dåligt. Har Hardy valt att skita i allt som har med 4mot4 spel att göra? Sen har vi ju även Dumboms utvisningar 19.59 på matchklockan så vi får spela i 4mot3 i sudden! Snälla avgå dumbom.
6. Hardy Nilsson. Det känns som att Hardy börjar bli lite sliten, han lyckas inte tända våra spelar som han har gjort förut, Han måste förfan gå in i omkl.rummet och skälla ut de spelare efter noter som inte presterar. Tänd hela laget HARDY!
7. Överbetalda Divor. Vi har alldeles för många spelare som får sin lön men inte presterar ett skit (Framför allt Mackan Nilson / Krüger) Våga bänka dem och dra in lönen i en månad så kanske de förstår att det är en fördel att få pengar för att göra det man älskar och göra det BRA.
Nu har jag fått slut på punkter. Nu får ni skälla ut mig!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Challen skrev:7. Överbetalda Divor. Vi har alldeles för många spelare som får sin lön men inte presterar ett skit (Framför allt Mackan Nilson / Krüger) Våga bänka dem och dra in lönen i en månad så kanske de förstår att det är en fördel att få pengar för att göra det man älskar och göra det BRA.
Analysen angående Mackan känns "spot on" då han verkligen varit genomgående usel, förutom ett par matcher innan hans förkylning i höstas. Men att du även väljer att lägga Kruger till denna kategori är ju både sjukt och helt felaktigt. "Överbetalda divor" - kan knappast tänka mig att Kruger sitter på en monsterlön, till skillnad från Mackan. "Inte presterar ett skit" - 20 år gammal, flest poäng och bäst +/- i hela laget.
Helt oförståeligt att det har uppkommit ett slags Kruger-hat här på forumet. Ledsen att göra er alla besvikna, men att just Kruger skulle slå bort mer passningar i PP än någon annan är en myt som Mäklaren lurat i er.
Tufft att vinna 4 jämna matcher på raken och omedvetet tror jag att Skotrraggarna gärna får en extra hemmamatch med allt vad det innebär inte minst ekonomiskt.
Challen skrev:7. Överbetalda Divor. Vi har alldeles för många spelare som får sin lön men inte presterar ett skit (Framför allt Mackan Nilson / Krüger) Våga bänka dem och dra in lönen i en månad så kanske de förstår att det är en fördel att få pengar för att göra det man älskar och göra det BRA.
Analysen angående Mackan känns "spot on" då han verkligen varit genomgående usel, förutom ett par matcher innan hans förkylning i höstas. Men att du även väljer att lägga Kruger till denna kategori är ju både sjukt och helt felaktigt. "Överbetalda divor" - kan knappast tänka mig att Kruger sitter på en monsterlön, till skillnad från Mackan. "Inte presterar ett skit" - 20 år gammal, flest poäng och bäst +/- i hela laget.
Helt oförståeligt att det har uppkommit ett slags Kruger-hat här på forumet. Ledsen att göra er alla besvikna, men att just Kruger skulle slå bort mer passningar i PP än någon annan är en myt som Mäklaren lurat i er.
Hur bra tycker Du att Krüger vart på senaste tiden? snubben har gått från skönlirare till en jävla massa utvisningar då han skall visa att han är stor och hård så Chicago Blackhawks verkligen får en BADASS swede.
Sjukt tråkigt att läsa att alla har gett upp, Även om man vet att det kommer bli tufft, så finns det ingenting som är omöjligt. Luleå har vunnit 3 jämna matcher i rad genom att ha lite mer flyt med sig än oss. I de 3 kommande matcherna har vi 2 st hemmamatcher. När vi var vunnit de 3 första matcherna (varav 2 är på hemmaplan) så kommer det inte vara en enda spelare som tänker på att det är den fjärde matchen i rad som vi måste vinna. Det är en avgörande match och villkoren är samma för båda lagen.
Det här kommer inte bli lätt, men det är ABSOLUT inte omöjligt, Att alla är negativa gör inte situationen lättare heller. Kom igen nu, nu stöttar vi och tror på vårat lag till MAX!
Lassen-Norman-Kempe
Tim-Zibanejad-Brodin
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Brodin-Fimpen-Hannula
Claesson-Boumedienne
Printz-Eklund
Falk-Holmqvist
Bänkar Kruger, Tjärnqvist och Kronwall. Dessa tre bidrar bara med trög skridskoåkning och dåliga beslut. Vill se Lassen gå in och smälla på från start i en förstalina.
DU bänkar cehlin också eller?
Varför skulle jag (om det var mitt beslut att ta) bänka Cehlin? Det är Bombom jag vill bänka. Det måste presteras bra hockey om man ska spela.
Lassen-Norman-Kempe
Tim-Zibanejad-Brodin
Nilson-Ottosson-Ölvestad
Brodin-Fimpen-Hannula
Claesson-Boumedienne
Printz-Eklund
Falk-Holmqvist
Varför skulle jag (om det var mitt beslut att ta) bänka Cehlin? Det är Bombom jag vill bänka. Det måste presteras bra hockey om man ska spela.
Nejnej det var han Anderberg jag syftade på.