Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Metal Machine

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010

Inlägg av Metal Machine »

Jag har tre klackbiljetter till kvällens match (säsongskort med lösbiljetter ni vet...) och insåg för någon timme sen att jag inte har möjlighet att gå. Om någon här är intresserad av dem kan ni skriva i forumet. Dock måste ni möta mig i Salem, Tumba eller Södertälje för att hämta upp dem, och det är snabba bud som gäller. Känns onödigt att de ska gå till spillo liksom. Särskilt när klacken är utsåld också. Hör av er!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev:
crike skrev:Snälla sätt stopp för Prestbergs poängsvit idag. Det och en vinst är det enda jag önskar mig så här innan det nya året. Ska det vara för mycket begärt?
Beställer härmed en Open ICe-propp på Pestberg, förnamn Pelle-Plutt. Open ICe-proppen får delas ut av vem som helst förutsatt att personen är medlem i DIF Hockey på något sätt.

Resultat? 6-3.
"Efteråt kände Prestberg ungefär som Loob gjort 16 år tidigare: ”Dom är som barn på isen. Ibland funderar man om det inte är ett juniorlag vi möter. Han (Marcus Nilson) snackade hela tiden. Mest handlade det om bårar och ambulanser”, sa Prestberg"
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev:
Magnutz skrev:
crike skrev:Snälla sätt stopp för Prestbergs poängsvit idag. Det och en vinst är det enda jag önskar mig så här innan det nya året. Ska det vara för mycket begärt?
Beställer härmed en Open ICe-propp på Pestberg, förnamn Pelle-Plutt. Open ICe-proppen får delas ut av vem som helst förutsatt att personen är medlem i DIF Hockey på något sätt.

Resultat? 6-3.
"Efteråt kände Prestberg ungefär som Loob gjort 16 år tidigare: ”Dom är som barn på isen. Ibland funderar man om det inte är ett juniorlag vi möter. Han (Marcus Nilson) snackade hela tiden. Mest handlade det om bårar och ambulanser”, sa Prestberg"
Hoppas Wille kan få nåt att snacka om nu angående Prestberg i nästa 08-Hockey :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kempe tillbaka. Falk, Printz och Norman alltså fortfarande borta jämte sedan tidigare långtidsskadade Tjärnqvist/Ekman.
janne08

Inlägg av janne08 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Tror och hoppas på någon tillbaka...Printz känns viktigast. Då tror jag vi kan kriga till oss ett 2-2 resultat (och självklart torska i sudden), annars blir det oerhört tufft. Ser dock ut som FBK har en del viktiga pjäser borta också? B.la Wallin.
Kul att fler ser Printz som en viktig kugge. Det är först när han inte spelar man ser hur mycket hans tyngd betyder för laget. Jag har länge sett honom som en självskriven top 4 back i laget.
Många kritiserar honom för sitt spelsinne, men så dåligt är det inte.

Hoppas han stannar hos oss flera år framöver då jag tycker han är en av spelarna i laget som alltid gör sitt. Hans tuffhet och rejäla tacklingar ger vårt lag ytterligare en dimension. Printz släpper inte många förbi sig och står verkligen upp för laget.

Verkar vara många på detta forum som inte ser hur bra back han egentligen är. Han skulle helt klart förtjäna mer hyllningar. Varje lag behöver spelare som Printz.

Jag skulle endast bänka Printz om vi värvade 5 st Staffan kopior. Och det lär aldrig hända.

Matchen ikväll då? Med samma lag som mot Tälje blir det nog för tufft. Men kommer några tillbaka kan vi ge dem en rejäl match. FBK ser riktigt vassa ut och kan nog ta hem serien i år.

Håller med, de e först när han är borta som man ser hur tunna vi är defensivt framför eget mål.
hoppas att det funkar idag, men tyvärr får vi nog bara tillbaka någon spelare.
Dax att knalla till Hovet
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Att Printz ses som den viktigaste spelaren att få tillbaka av de som saknas kan nog också bero på att i alla fall undertecknad får begynnande magsår varje gång Lassen beträder isen. Lägger man dessutom till Deilert så ökar osäkerhetsraden på lite till.

Inget ont om Printz, men antagligen är det en kombination av hans kunskaper samt BRISTER hos eventuella reserver som gör att många helst ser att han är tillbaka.
Jag börjar gilla dig Kall-El !!!
Detta tolkar jag som att du nästan börjar uppskatta Printzens insattser.
Prisa herren snart kommer återbäringen :D
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Ja, jag skrattade för mig själv senast när Deilert inte mindre än tre gånger i samma byte sköt ett misslyckat slagskott som tog på motståndarbenskydd och gick ut ur offensiva zonen.
Då satt till och med Mäklaren och tänkte "Honken är rätt okej på blå ändå" ;)
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hardy envisas med den gamla trötta förstakedjan. Suck, vi som hade en så optimal checking-line...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Känns sådär inför ikväll, det går ju inte att ta poäng i all oändlighet och Färjestad har varit vassa på slutet. Kör vi på lika hårt som vi gjort tidigare kan det dock bli en härlig kamp. Synd bara att jag missar matchen.

KÄMPA DIF, KÄMPA NISSE!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Idag tror jag tyvärr att fbk bryter våran poängsvit.

2-4 till fbk :evil:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Bra där Honken..
1-0
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

ÄNTLIGEN! Mål 5 mot 3... det var fan på tiden!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Honken levererar! Tack!!! :mrgreen:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vad fan gör Lassen... Allvarligt.

Edit: Nu gick det ju bra ändå.