Ja, det var en riktig julklapp det slutspelet. Vilket spel, vilka vinster.. man ryser!Mäklaren skrev:Nej, verkligen inte. Jag älskar humor av detta slag... överdrifter och negativism i en fin blandning.Magnutz skrev:Ur desperation och frustration kommer mycken komedi. Fast det känns som att du kanske är ironisk.Mäklaren skrev:Magnutz, hahaha. Fruktansvärt roligt.
Honken petad mot Djurgården. Där ser man.
Sitter och kollar igenom videoklipp från slutspelet i våras... herregud. Må det ske igen i vår.
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 25/11 2010
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar skönja en uns av annorlunda attityd på spelare / ledare efter senaste matchen. Känns som de insett att det här laget borde kunna prestera så jävla mycket bättre.
Hoppas på ett toktaggat lag imorgon. Orkar inte ens fundera på risken att förlora den här matchen...
Hoppas på ett toktaggat lag imorgon. Orkar inte ens fundera på risken att förlora den här matchen...
Precis den känslan jag har också. Skulle ju vara enormt kul att se ett fartglatt och hungrigt DIF köra över fiskrens totalt. Dock så har man ju hoppats det några gånger redan men vad fan, positivt här! Widing tror jag mycket på, dels för att han såg mycket hungrig ut förra gången (tänker mest på den där situationen där han med en fart lik Ölvestads åker ner mot Lulemålvakten och snor pucken bakom mål och passar upp till Tjärna som tyvärr missar öppet mål.) och det finns väl chans att det möjligtvis kan lossna imorgon (-daniel- skrev:Börjar skönja en uns av annorlunda attityd på spelare / ledare efter senaste matchen. Känns som de insett att det här laget borde kunna prestera så jävla mycket bättre.

KROSSA FISKRENS!
Matchtrådar.
Så skönt att folk är positiva inför varje match. Varje match ska Riddarn stå på huvudet, Widing göra tre mål och Nisse fyra. Lassen ska fan upp till dansk landslagsklass....
Själv hoppas jag på en skogstokig publik ikväll. Skit i att Widing halkar och Nisse glider runt. Skit i att introt suger. Skit i att det hoppar runt ett jävla lejon på läktaren (var det en engångsgrej för brinken?). Skit i Vår bästa tid är nu. Skit i att Hardy antecknar, Micke smajlar och Monten fixar frillan. Skit i att personen brevid dig i klacken käkar popcorn. Skit i att 40% av AS sitter ner. Skit i att Ragge har blivit skadad. Skit i att Lassen är sämst Skit i att gnaget ligger före oss. Skit i om Västra frölunda gör 1,2,3-0.
Sjung så jävla högt DU kan, hela jävla matchen. Ju högre DU sjunger, desto fler kommer att sjunga.
Kan inte spelarna tända till idag, om vi får ett jävla oväsen på läktaren så är någonting rejält fel. För mig kan det vara okej om vi spelar skit men tar poäng så vi tar oss till slutspel, och väl där gör ett bra slutspel. Men jag vill se att spelarna KAN tända till om det krävs. Jag vill inte åka ut med 4-0 i matcher om vi skulle lyckas ta oss till slutspel.
Jag tror på 2-2 idag sen vinner vi på straffar. Tim nickar in sin straff. Ribba in.
Så skönt att folk är positiva inför varje match. Varje match ska Riddarn stå på huvudet, Widing göra tre mål och Nisse fyra. Lassen ska fan upp till dansk landslagsklass....
Själv hoppas jag på en skogstokig publik ikväll. Skit i att Widing halkar och Nisse glider runt. Skit i att introt suger. Skit i att det hoppar runt ett jävla lejon på läktaren (var det en engångsgrej för brinken?). Skit i Vår bästa tid är nu. Skit i att Hardy antecknar, Micke smajlar och Monten fixar frillan. Skit i att personen brevid dig i klacken käkar popcorn. Skit i att 40% av AS sitter ner. Skit i att Ragge har blivit skadad. Skit i att Lassen är sämst Skit i att gnaget ligger före oss. Skit i om Västra frölunda gör 1,2,3-0.
Sjung så jävla högt DU kan, hela jävla matchen. Ju högre DU sjunger, desto fler kommer att sjunga.
Kan inte spelarna tända till idag, om vi får ett jävla oväsen på läktaren så är någonting rejält fel. För mig kan det vara okej om vi spelar skit men tar poäng så vi tar oss till slutspel, och väl där gör ett bra slutspel. Men jag vill se att spelarna KAN tända till om det krävs. Jag vill inte åka ut med 4-0 i matcher om vi skulle lyckas ta oss till slutspel.
Jag tror på 2-2 idag sen vinner vi på straffar. Tim nickar in sin straff. Ribba in.
Född till sportchef.
en språngskalle kanske?android skrev:Matchtrådar.
Näe men jag håller med dig, spelare som spelat på hovet, både hemmaspelare och bortaspelare har många ggr påpekat hur extra taggade dom blir av publiken. Så idag hoppas vi på en riktig jäkla fest på läktaren och att detta smittar av sig framförallt till spelarna i VÅRAT lag.
Ger inget tips idag men hoppas självklart på det bästa.
Idag blir det vinst, vår första vinst som inte innebär en gastkramande rysare och uddamål.. en enkel, stabil och gammal klassisk slakt med låt säga, 5-1!
Widing gör inte mål idag heller, han bryter på sin höjd höften när han får öppet mål och blir tokstressad. Ekman gör inte heller mål, möjligen får han ryggskott när han ska bära ut lilla primadonnan Widing á la "En officer och en gentleman" från isen...
Näe, det blir Cehlin, Otto, Kronwall och Mackan*2 som hänger in våra puckar och skotten vinner vi med typ 28-12, tekningarna tar vi 75% av och i utvisningsbåset hamnar bara fiskrensare och en övertänd Jimmie! Total överkörning, fyfan vad skönt, äntligen har det vänt!
Widing gör inte mål idag heller, han bryter på sin höjd höften när han får öppet mål och blir tokstressad. Ekman gör inte heller mål, möjligen får han ryggskott när han ska bära ut lilla primadonnan Widing á la "En officer och en gentleman" från isen...
Näe, det blir Cehlin, Otto, Kronwall och Mackan*2 som hänger in våra puckar och skotten vinner vi med typ 28-12, tekningarna tar vi 75% av och i utvisningsbåset hamnar bara fiskrensare och en övertänd Jimmie! Total överkörning, fyfan vad skönt, äntligen har det vänt!
Jag håller med dig. Det känns lite som att vi är på väg mot brytpunkten. En bra insats idag och vinst på lördag så känns det verkligen som om vindarna vänder. Förlust mot jumbon Frölunda idag och vårat redan sargade självförtroende får ytterligare en törn.-daniel- skrev:Börjar skönja en uns av annorlunda attityd på spelare / ledare efter senaste matchen. Känns som de insett att det här laget borde kunna prestera så jävla mycket bättre.
Extremt viktig match ikväll.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Alla har vi våra egna små sätt att närma oss en match..android skrev:Matchtrådar.

Jag vågar inte hoppas men skulle vi vinna vore det riktigt trevligt om Widing kunde få näta. Helst 2 gånger.
Jag hoppas på enklare spel, rakare spel.
Jag hoppas på att lagdelarna supportar varandra
Jag hoppas att vi inte nöter för mycket is nere i sarghörnen
Jag hoppas vi kan skjuta lite mer på mål...
Jag hoppas...
Läget verkar ju inte direkt harmoniskt i Frölunda:
"'Honken' petas mot Djurgården"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8176043.ab
"Straffet, tvingas spela forward"
"'Honken' petas mot Djurgården"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8176043.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8176896.ab– Jag kan knappt bärga mig, säger Schubert sarkastiskt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Hmm.. såg just att Frölunda lirade med B-laget senast och idag kommer alla bra lirare (givetvis) tillbaka. Christian Bäckman, Pavel Skrbek, Johan Sundström och Per-Johan Axelsson.. alla är tillbaka idag efter att missat flera matcher...
Dvs är nog lite annat Frölunda vi får se idag jämfört med mot Linköping.... Dock ska vi fan kunna ta en stabil vinst hemma ändå, tar tillbaka min 5-1 och ändrar till 4-2!
Dvs är nog lite annat Frölunda vi får se idag jämfört med mot Linköping.... Dock ska vi fan kunna ta en stabil vinst hemma ändå, tar tillbaka min 5-1 och ändrar till 4-2!

- -daniel-
Ser tyvärr rubrikerna i morgondagens tidning redan nu:Edin skrev:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8176896.ab– Jag kan knappt bärga mig, säger Schubert sarkastiskt.
"Flyttades upp som forward, avgjorde med 2 mål"
"Den tvångsuppflyttade backen Christoph Schubert klarade sin roll galant när Frölunda på torsdagskvällen reste sig från utskåpningen senast och vann mot Djurgården på Hovet med hela 6-0. Tyskens fysiska spelstil kom sig väl till pass framför motståndarnas mål då han inledde målskyttet med att styra in en retur från Tommio Kallio, samt satte det mer eller mindre mathavgörande 3-0 målet på ett stenhårt slagskott i slottet. Frölunda funderar nu på allvar att flytta upp Schubert på heltid till en centerposition. Man har även långtgående planer på att skippa att spela med backar då Frölunda inte lyckats hålla ett elitseriemässigt försvarsspel under säsongen, vi kan nu avslöja att planen är att spela med 4 ytterforwards och en libero i en lite friare roll. Dessutom har man funderat på att skippa spela med målvakt framöver och försöka trycka tillbaka motståndarna med 6 utespelare. -"Detta är något de har gjort i den sibiriska ishockeyn under hela 2000-talet, och det har fallit väl ut" kommenterar tränare Kenta Johansson.
Djurgårdens tränare Tomas Montén var efter omständigheterna tämligen nöjd med sitt lags insats; -"Det vart ju i varje fall inte tvåsiffrigt".
-
Attans vad en del är neggiga här. Man kan ju nästan tro man hamnat på MODOs forumsida.
Vi är bara djupt oroliga.. om man blir slagen tillräckligt ofta och regelbundet blir man skygg och negativ till sinnet..DIFwishes skrev:Attans vad en del är neggiga här. Man kan ju nästan tro man hamnat på MODOs forumsida.

Har skrivit att jag vill se spelare X och Y prestera bättre och det har inte hänt så.. det slutar jag med. Nu önskar jag bara att vi vinner och att det ser mer levande ut i båset och mindre ut som ett mausoleum.
android skrev:Matchtrådar.
Skit i att introt suger.
Vad menar du? Som du kanske märkte förra hemmamatchen så har dom bytt ut det pinsamma pinball introt mot ett nytt. Det gav iaf mig rysningar mot MoDo
Losing all hope was freedom.
Riktigt bra-daniel- skrev:Ser tyvärr rubrikerna i morgondagens tidning redan nu:
"Flyttades upp som forward, avgjorde med 2 mål"
"Den tvångsuppflyttade backen Christoph Schubert klarade sin roll galant när Frölunda på torsdagskvällen reste sig från utskåpningen senast och vann mot Djurgården på Hovet med hela 6-0. Tyskens fysiska spelstil kom sig väl till pass framför motståndarnas mål då han inledde målskyttet med att styra in en retur från Tommio Kallio, samt satte det mer eller mindre mathavgörande 3-0 målet på ett stenhårt slagskott i slottet. Frölunda funderar nu på allvar att flytta upp Schubert på heltid till en centerposition. Man har även långtgående planer på att skippa att spela med backar då Frölunda inte lyckats hålla ett elitseriemässigt försvarsspel under säsongen, vi kan nu avslöja att planen är att spela med 4 ytterforwards och en libero i en lite friare roll. Dessutom har man funderat på att skippa spela med målvakt framöver och försöka trycka tillbaka motståndarna med 6 utespelare. -"Detta är något de har gjort i den sibiriska ishockeyn under hela 2000-talet, och det har fallit väl ut" kommenterar tränare Kenta Johansson.
Djurgårdens tränare Tomas Montén var efter omständigheterna tämligen nöjd med sitt lags insats; -"Det vart ju i varje fall inte tvåsiffrigt".

Dock tror jag rubrikerna blir mer negativa för dom då Schubert endast fick spela 2 min och det i BP. Slutar med att han ger Kenta en rakhöger i spelartunneln varpå Micke slänger sig in och ska rädda brorsan.