18 klubbar bildar European Trophy

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: 18 klubbar bildar European Trophy

Inlägg av Snazzi »

sthlm1891 skrev:
Nu är väl Florida inget bra exempel då dem knappt vet vad hockey är där nere.
Intressant att du bara hoppar på Florida så där bara för att efterfrågan på biljetterna inte är lika hög som i Detroit eller Toronto.
Dock så är jag övertygad om att de har någorlunda koll på när man ska skriva "They/Them", vilket en av oss uppenbarligen inte är speciellt bra på.
Håll dig till att skriva "dom" om du inte kan skilja på't.

Jag säger inte att jag är felfri, men om man kollar alla dina inlägg de senaste dagarna så är det rätt många fel på just "de/dem". Rätt så irriterande faktiskt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:
Intressant att du bara hoppar på Florida så där bara för att efterfrågan på biljetterna inte är lika hög som i Detroit eller Toronto.
Dock så är jag övertygad om att de har någorlunda koll på när man ska skriva "They/Them", vilket en av oss uppenbarligen inte är speciellt bra på.

Jag säger inte att jag är felfri, men om man kollar alla dina inlägg de senaste dagarna så är det rätt många fel på just "de/dem". Rätt så irriterande faktiskt.
Och det där gick inte alls lika bra att skriva i ett PM till mig direkt istället för att gå helt off topic?
Men du ville ju naturligtvis peka ut felen så att alla ska lägga märket till dem fel jag gör? sen att det kanske ligger något bakom att jag gör dessa fel har du inte funderat alls på eller?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm1891 skrev:
Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:

1.
Och det där gick inte alls lika bra att skriva i ett PM till mig direkt istället för att gå helt off topic?

2.Men du ville ju naturligtvis peka ut felen så att alla ska lägga märket till dem fel jag gör? 3.sen att det kanske ligger något bakom att jag gör dessa fel har du inte funderat alls på eller?
1. Jo, det hade nog gått exakt lika bra faktiskt.
2. Det var inte min anledning, min anledning var helt enkelt att jag bara ville att DU skulle lägga märke till det.
3. Jag har funderat exakt lika mycket på det som du funderat på att någon här skulle kunna ha en relation med FL.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jag vill be så hemskt mycket om ursäkt om fler förutom Snazzi tog illa vid sig för att jag använde orden DE och DEM på fel sätt jag lovar jag ska skärpa mig.

Nöjd nu Snazzi? kan vi gå tillbaka till ämnet nu?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:
Allting med Florida stinker anti-hockey. Jag var i Florida i höstas runt NHL-premiären, var på Sawgrass Mills, det ligger kloss i Florida Panthers hemmaarena. Jag hade ingen som helst aning om det. Finns inte en skylt, ett reklamanslag, ingenting som berättar att "HEJ, HÄR SPELAS DET NHL!"
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Enbom skrev:
Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:
Allting med Florida stinker anti-hockey. Jag var i Florida i höstas runt NHL-premiären, var på Sawgrass Mills, det ligger kloss i Florida Panthers hemmaarena. Jag hade ingen som helst aning om det. Finns inte en skylt, ett reklamanslag, ingenting som berättar att "HEJ, HÄR SPELAS DET NHL!"
Men varför spendera massor med pengar på reklam till en match som blir slutsåld direkt? Den logiken förstår jag inte riktigt faktiskt.
Spendera pengar utan att tjäna, nä så går det faktiskt inte till här i världen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Enbom skrev:
Snazzi skrev:
sthlm1891 skrev:
Jag vet inte vad du jämför med. Skriks det ut HEJ HÄR SPELAS DET ELITSERIE kring gullmarsplan?

Förstår inte alls vad du menar med ditt inlägg. Du är retroaktivt sur för att du inte hade bättre koll? Hjälp oss förstå. Anti-hockey, menar du att det finns någon slags lobbyverksamhet som aktivt arbetar mot NHL just i florida?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mot en en europaliga men däremot för en form av champions league.

Sist men inte minst: Jag har försökt få svar hur de praktiskt ska lösa den orättvisa skattefrågan som finns mellan länderna. Hur ska svenska klubbar kunna utmana övriga länder när vi inte är i närheten av att kunna ha samma ekonomiska muskler. Så här långt har jag inte fått ett enda svar på denna kärnfråga.

Så jag är lugn. Elitserieklubbarna kan inte styras av så okunnigt folk att de inte tänker linan ut.
Eller?
Måste invända trots ett i övrigt ganska bra inlägg.

Om det nu är så att vi av någon anledning inte är konkurrenskraftiga så är det bästa verktyget som finns att exponera och bearbeta den bristen genom att tävla med andra. Att vi låser in oss i en egen stängd marknad (Elitserien) leder ofelbart till en långsam och smärtsam död. Vi ser början på den nu, vikande publiksiffror, publik stannar hemma och tittar på ESPN, klubbar går i konkurs, spelare går till andra ligor, vi tappar mot övriga europas ligor i spelarkvalitet. Då är det helt fel tillfälle att stoppa huvudet i sanden!

Säger inte emot dig i sak -- men skattereglernas ev. svaghet visas bäst med att gå och ta fighten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag är mot en en europaliga men däremot för en form av champions league.

Sist men inte minst: Jag har försökt få svar hur de praktiskt ska lösa den orättvisa skattefrågan som finns mellan länderna. Hur ska svenska klubbar kunna utmana övriga länder när vi inte är i närheten av att kunna ha samma ekonomiska muskler. Så här långt har jag inte fått ett enda svar på denna kärnfråga.

Så jag är lugn. Elitserieklubbarna kan inte styras av så okunnigt folk att de inte tänker linan ut.
Eller?
Måste invända trots ett i övrigt ganska bra inlägg.

Om det nu är så att vi av någon anledning inte är konkurrenskraftiga så är det bästa verktyget som finns att exponera och bearbeta den bristen genom att tävla med andra. Att vi låser in oss i en egen stängd marknad (Elitserien) leder ofelbart till en långsam och smärtsam död. Vi ser början på den nu, vikande publiksiffror, publik stannar hemma och tittar på ESPN, klubbar går i konkurs, spelare går till andra ligor, vi tappar mot övriga europas ligor i spelarkvalitet. Då är det helt fel tillfälle att stoppa huvudet i sanden!

Säger inte emot dig i sak -- men skattereglernas ev. svaghet visas bäst med att gå och ta fighten.
Går FBK, Mif, Lhc, Hv och Frölunda in i en europaliga och lämnar Elitserien måste vi självklart haka på. Då finns inget värt att stanna kvar i. Men jag hoppas verkligen vi får ha kvar Elitserien, gärna med 14 lag och ett kompletterande Ch.league.

Men jag har i.o.f.s följt hockeyn noga sedan mitten på 80-talet och har byggt upp underbara minnen och antagonistlag. Det är väl en orsak till varför en utbrytning känns som en rejäl pungspark. För yngre fans kommer nog inte denna nymodighet att vara lika besvärande. Kanske ses den till och med som en smekning för att fullborda min liknelse?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag tycker fortfarande, och har alltid tyckt. Att om man skall göra en större liga så bör man slå ihop Elitserien med finska SM-liiga.

*Liknande spelstilar.
*Finska ligan håller tämligen hög kvalité och lagen där är bättre än alla skitklubbar ute i Europa.
*Det sker redan en hel del utbyte med spelare emellan ligorna (Linkan, Norrena mfl mfl).
*Det är inte längre från Stockholm till Helsinfors än vad det är från Stockholm till Karlstad eller Skellefte för den delen.
*Tidszoner: Det skiljer en timme emellan vilket gör att TV tiderna inte blir helt åt fanders (KHL i jämförelse blir ju löjligt, även med olika conferences).
*Finland mot Sverige (behöver jag förklara det hela?).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Praetori skrev:Jag tycker fortfarande, och har alltid tyckt. Att om man skall göra en större liga så bör man slå ihop Elitserien med finska SM-liiga.

*Liknande spelstilar.
*Finska ligan håller tämligen hög kvalité och lagen där är bättre än alla skitklubbar ute i Europa.
*Det sker redan en hel del utbyte med spelare emellan ligorna (Linkan, Norrena mfl mfl).
*Det är inte längre från Stockholm till Helsinfors än vad det är från Stockholm till Karlstad eller Skellefte för den delen.
*Tidszoner: Det skiljer en timme emellan vilket gör att TV tiderna inte blir helt åt fanders (KHL i jämförelse blir ju löjligt, även med olika conferences).
*Finland mot Sverige (behöver jag förklara det hela?).
En liga med Sverige och finska lag är väl egentligen det enda som jag är för om vi ska söka oss utomlands. Då skulle det kunna fungera som western conference och eastern conference gör i NHL.
Skriv svar