NHL 09/10

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 09/10

Inlägg av odburt »

Bengan är NHLs third star of the week denna veckan! Det är stort.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Martin Brodeur höll sin 104:e nolla inatt, flest i NHLs historia, det är större. Nu har han följande:

* Most regular season wins (580)
* Most shutouts (104)
* Most shutouts, regular season & playoffs combined (118)
* Most overtime wins (45)
* Most consecutive 30-win seasons (12)
* Most consecutive 35-win seasons (11)
* Most 40-win seasons (7)
* Most games played by an NHL goaltender (1,030 as of December 19th, 2009)
* Most total minutes played by an NHL goaltender (record achieved during 2009–10 season)
* Only NHL goalie to score a game-winning goal
* One of two NHL goalies (Ron Hextall) to score a goal in both the regular season and the playoffs
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tänkte bara höra vilka NHL lag ni andra Djurgårdenvänner håller på.

Själv är jag en numera luttrad Edmonton anhängare. Växte upp under Dynastin på 80-talet och är dem för evigt trogen (allergisk mot supportrar som byter lag).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Pittsburgh Penguins sen Tom Barrasso, Chris Tamer, Sergei Zubov, Ron Francis, Jaromir Jagr, Mario Lemieux, Glen Murray, Petr Nedved, Markus Näslund och Tomas Sandström vidare till Johan Hedberg,, Andrew Ference, Hans Jonsson, Darius Kasparaitis, Jan Hrdina, Robert Lang och Martin Straka för att sedan må jättebra (som om man gjorde det med Jonsson?) under åren med Jean-Sébastien Aubin, Dick Tärnström, Josef Melichar, Ramzi Abid, Rico Fata, Tomas Surovy och Lasse Pirjetä för att för några månader sen fira Stanley Cup med Sidney Crosby, Marc-André Fleury, Evgeni Malkin, Tyler Kennedy, Jordan Staal, Brooks Orpik, Sergei Gonchar och Kris Letang.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

New York Rangers efter att farsan hade tagit med mig på DIF-Rangers när Anders Hedberg och Lill-Pröjsan spelade där, tror det var 1978. Inte för jag kommer ihåg nått av matchen, men Rangers sedan dess. Undrar om det inte var de första NHL lagen i Sverige?
Lite Toronto fan också sedan jag såg Börje Salming Live i Maple Leaf Garden, det ni.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Underbart:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller på mitt andra "hemmalag" florida panthers. Samma färger som DIF också..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag håller på Tampa, även om mitt namn och min avatar kanske inte pekar åt det hållet. Jag är väl ingen jätteinbiten supporter direkt, men om det ska vara något lag i NHL så är det Tampa.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Haha, ni kan ju gissa. :)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Kastar du bläckfiskar ?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Förr var Colorado mitt favoritgäng, då världens bästa målvakt lirade enligt mig, Patrick Roy.
Nu önskar jag framgång för lagen som bygger sina lag smart och efter talanger - Washington, LA Kings och Chicago, men även Sharks eftersom Boyle och Douglas lirar där.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Gillar egenligen inget lag i NHL, men har alltid varit lite småförtjust i Canadiens.

Att detta sedan kan ha att göra med att deras publik alla gånger inte älskar lagen från USA kan ha en hel del med detta att göra.

Annars är det alltid lika kul när underdogs i NHL lyckas smälla till de stora elefanterna och det glädjer mig något oerhört varje gång Rangers torskar.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Red Wings är favoriterna sedan tidig ålder. Började egentligen med att man som 7-åring spelade NHL 98 och hade röd som favoritfärg, så enkelt var det. Att Detroit var ett superlag med en hel drös med stjärnor som Federov, Yzerman, Lidström, Fetisov och Larionov var inget man tänkte på just då.

Ser minst en match varje helg med Detroit.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF_Soldier skrev:Förr var Colorado mitt favoritgäng, då världens bästa målvakt lirade enligt mig, Patrick Roy.
Nu önskar jag framgång för lagen som bygger sina lag smart och efter talanger - Washington, LA Kings och Chicago, men även Sharks eftersom Boyle och Douglas lirar där.
Du borde väl hålla kvar vid Colorado då, eftersom de har fjärde yngst trupp i ligan. Yngst har Blackhawks följt av LA Kings och Columbus. Caps har tolfte yngst trupp men likt Penguins har de många talanger men har valt att ha riktigt rutinerade spelare runt om, vilket enligt mig är ett smart sätt - lite som Djurgården.
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Jag är ingen inbiten supporter till något lag i nhl men jag måste nog ändå säga New york rangers mycket tack vare Henrik Lundqvist. Annars vet jag inte varför men har helt enkelt bara börjat följa Rangers och och gilla dem mer och mer.

Gillar även Colorado som var mitt första favoritlag en hel del på grund av Forsberg men mest för att Patrick Roy spelade där, han var helt fantastisk! Kollar hur som helst väldigt ofta på matcher från nhl
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Skriv svar