Donationer till Djurgården
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bankgiro för intresserade donatorer!
Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"
Detta för de som vill sätta in en gåva som oavkortat går till Difhockey. jag har läst lite runt om och läst tvisterna om detta, men för de som bor längre ifrån och inte har samma läge att lägga ut pengar på biljetter eller så så kan man ju använda detta!
Tillsammans mot Slutspel
Detta för de som vill sätta in en gåva som oavkortat går till Difhockey. jag har läst lite runt om och läst tvisterna om detta, men för de som bor längre ifrån och inte har samma läge att lägga ut pengar på biljetter eller så så kan man ju använda detta!
Tillsammans mot Slutspel
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
-
- Kontakt:
Re: Bankgiro för intresserade donatorer!
Tack så mycket. Jag ska fortfarande köpa från shopen, även gå på dom 3-8 matcher som jag brukar och sen kanske sätta in en slant då o då. Allt för mitt Djurgården!!!sorunda_99 skrev:Bankgironummer 5201-2796 (bg) Märk insättningen med "Gåva"
Tillsammans mot Slutspel
Djurgården i vått och torrt!
Re: Donationer till Djurgården
Jag har suttit och diskuterat och argumenterat för mig själv och försökt komma på något positivt med att skänka pengar till DIF.
Att starta en kampanj och skänka pengar när alla andra alternativ finns, i syfte att rädda DIF Hockey, är bara så uselt.
Därför hoppas jag att samtliga personer försöker välja något av de andra alternativen (Biljetter, souvenirer, Kringköpen i kioskerna på själva matcherna) före de väljer att skänka pengar. DIF tjänar mycket mer i längden på att vi köper de här sakern.
Och just det, den person som ändrade i mitt inlägg och som kallade sig för "Mod", jag väntar fortfarande på PM från dig. Ser fram emot att få veta vad exakt som var personangrepp.
Att starta en kampanj och skänka pengar när alla andra alternativ finns, i syfte att rädda DIF Hockey, är bara så uselt.
Därför hoppas jag att samtliga personer försöker välja något av de andra alternativen (Biljetter, souvenirer, Kringköpen i kioskerna på själva matcherna) före de väljer att skänka pengar. DIF tjänar mycket mer i längden på att vi köper de här sakern.
Och just det, den person som ändrade i mitt inlägg och som kallade sig för "Mod", jag väntar fortfarande på PM från dig. Ser fram emot att få veta vad exakt som var personangrepp.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Borde inte Carl-Henric har några spänn över nu?
http://www.e24.se/lifestyle/riktliv/artikel_1042685.e24
Så kan vi vanliga dödliga tjacka souvenirer.

http://www.e24.se/lifestyle/riktliv/artikel_1042685.e24
Så kan vi vanliga dödliga tjacka souvenirer.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Att du bara orkar sitta och älta samma sak om och om igen. Diskuterar du med dig själv så förstår jag verkligen att du får vettiga svar. Låt nu dom som vill donera pengar göra det (vad gör det dig?). Slutligen vill jag bara säga det ATT DU BEHÖVER INTE SKRIVA MED FET STIL OCH UNDERSTRUKET (ser/förstår du det här bättre?) för vi ser/förstår det du skriver utan ditt krims krams och din överlägsna energislukande stil.Kojak skrev:Jag har suttit och diskuterat och argumenterat för mig själv och försökt komma på något positivt med att skänka pengar till DIF.
Förstår du?
Senast redigerad av taddis den 2009-02-04 23:41:35, redigerad totalt 1 gånger.
Det viktigaste är väl ändå att pengarna tillfaller Djurgården? Vill någon donera pengar så varför inte? Vill andra köpa souvenirer så är ju det också kanon! Det är väl ändå slutmålet som är det viktigaste, eller?
Alla sätt är bra utom de dåliga, och jag kan väl tycka att inget av ovanstående är speciellt dåligt!
Alla sätt är bra utom de dåliga, och jag kan väl tycka att inget av ovanstående är speciellt dåligt!
2014-04-07, vad hände?
Vad händer då om man är som mig? Som bor långt utanför Sthlm/Sverige, sure jag kan fortfarande sitta och köpa souvenirer dagarna långa. Jag tror verkligen att jättemånga kommer att se dem när jag går runt här.Kojak skrev:Jag har suttit och diskuterat och argumenterat för mig själv och försökt komma på något positivt med att skänka pengar till DIF.
Ska inte jag kunna ha det här alternativet då?
En sista grej också, jag kallar inte dig usel för att du har en annan åsikt, lägg ner med att kalla oss det.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Nåja, det var ett gott skratt jag fick i alla fall. Vissa tar åt sig mer än andra... Klart som fan jag "ältar samma sak" när jag helt uppenbarligen inte har blivit förstådd.taddis skrev:Att du bara orkar sitta och älta samma sak om och om igen. Diskuterar du med dig själv så förstår jag verkligen att du får vettiga svar. Låt nu dom som vill donera pengar göra det (vad gör det dig?). Slutligen vill jag bara säga det ATT DU BEHÖVER INTE SKRIVA MED FET STIL OCH UNDERSTRUKET (ser/förstår du det här bättre?) för vi ser/förstår det du skriver utan ditt krims krams och din överlägsna energislukande stil.Kojak skrev:Jag har suttit och diskuterat och argumenterat för mig själv och försökt komma på något positivt med att skänka pengar till DIF.
Förstår du?
Precis som du använder VERSALER för att uppmärksamma mig på en sak så använde jag forumets alternativ (Fet stil och understruket) för att uppmärksamma en person om en sak. Är det så konstigt?
Tråkigt att jag verkar överlägsen för dig, och säkert flera andra. De gånger jag kanske är lite "överlägsen" är när jag blir irriterad på att folk skriver och uttrycker sig som elvaåringar på det här forumet (alltså, skriver usla inlägg som knappt är läsbara) eller när man startar trådar om ämnen som redan finns. Det gör mig irriterad. Håller du inte med om det?
I övrigt vill jag bara argumentera för min sak.
Du är ett specialfall..lilleman skrev: Vad händer då om man är som mig? Som bor långt utanför Sthlm/Sverige, sure jag kan fortfarande sitta och köpa souvenirer dagarna långa. Jag tror verkligen att jättemånga kommer att se dem när jag går runt här.
Ska inte jag kunna ha det här alternativet då?
En sista grej också, jag kallar inte dig usel för att du har en annan åsikt, lägg ner med att kalla oss det.

I övrigt har jag aldrig kallat någon person för att vara usel, bara vissa ideér och gärningar. Det betyder väl inte att jag säger att en person är genomusel?
Sen finns det ju sådana människor också...
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Ja, det är väldigt konstigt. Vi vet vart du står i den här frågan. Jag säger igen, låt dom som vill donera göra det.Nåja, det var ett gott skratt jag fick i alla fall. Vissa tar åt sig mer än andra... Klart som fan jag "ältar samma sak" när jag helt uppenbarligen inte har blivit förstådd.
Jag antar att du inte är så dum så att du inte såg ironin i att jag använde VERSALER.Precis som du använder VERSALER för att uppmärksamma mig på en sak så använde jag forumets alternativ (Fet stil och understruket) för att uppmärksamma en person om en sak. Är det så konstigt?
Tråkigt att jag verkar överlägsen för dig, och säkert flera andra. De gånger jag kanske är lite "överlägsen" är när jag blir irriterad på att folk skriver och uttrycker sig som elvaåringar på det här forumet (alltså, skriver usla inlägg som knappt är läsbara) eller när man startar trådar om ämnen som redan finns. Det gör mig irriterad. Håller du inte med om det?
Nej nej nej. Det som gör mig så ofantligt irriterad är att du _tror_ att du är överlägsen andra. Sen att "folk" skriver och uttrycker sig som elvaåringar här, vad tror du det kan bero på? Ja precis, dom flesta kanske faktiskt är 11-15 år? Har du diskuterat den tanken med dig själv någon gång? Testa.
Slutligen, att hoppa på moderatorer och "kräva" att dom ska förklara sig för sitt beteende på forumet är bara patetiskt. På många forum hade du varit avstängd för 400 inlägg sedan.
Taddis, det som gör mig irriterad nu är att du tror att jag tror att jag är överlägsen... Komigen, antingen skriver jag vad jag tycker och försöker argumentera för den saken eller så blir jag irriterad över de anledningar jag nämnde i mitt förra inlägg och då säger jag det.taddis skrev:Ja, det är väldigt konstigt. Vi vet vart du står i den här frågan. Jag säger igen, låt dom som vill donera göra det.Nåja, det var ett gott skratt jag fick i alla fall. Vissa tar åt sig mer än andra... Klart som fan jag "ältar samma sak" när jag helt uppenbarligen inte har blivit förstådd.
Jag antar att du inte är så dum så att du inte såg ironin i att jag använde VERSALER.Precis som du använder VERSALER för att uppmärksamma mig på en sak så använde jag forumets alternativ (Fet stil och understruket) för att uppmärksamma en person om en sak. Är det så konstigt?
Nej nej nej. Det som gör mig så ofantligt irriterad är att du _tror_ att du är överlägsen andra. Sen att "folk" skriver och uttrycker sig som elvaåringar här, vad tror du det kan bero på? Ja precis, dom flesta kanske faktiskt är 11-15 år? Har du diskuterat den tanken med dig själv någon gång? Testa.
Slutligen, att hoppa på moderatorer och "kräva" att dom ska förklara sig för sitt beteende på forumet är bara patetiskt. På många forum hade du varit avstängd för 400 inlägg sedan.
Men du har rätt i att de flesta är uppenbarligen 11-15, det behöver jag inte fundera över. Men de ger sig in i leken och då får de tåla att man motargumenterar eller ger mothugg, precis som jag är tvungen att tåla din stil som påminner om en Moderators stil...
Jodå, jag förstod ironin i dina versaler. Men det var ändå seriöst menat av mig. Jag vet ju inte vem personen är som ändrade i mitt inlägg, då måste jag skriva här för att få kontakt med den människan. Vad gäller att jag skulle "hoppa på" en Moderator är bara sorgligt sagt.
Jag vill ha kontakt med den här personen. Dels för att jag inte vet vad det var för personangrepp han syftade på, men också för att han ändrade i inlägget så pass så att det verkade som jag menade en helt annan sak än vad jag sa, som gjorde att Lilleman missförstod mitt inlägg och kände sig utpekad för att ha kontaktat media. Det är tragiskt att en Moderator ändrar så pass mycket så att en helt oskyldig person utsätts för det missförståndet.
Därför vill jag ha kontakt med honom. Är det så svårt att förstå?
Kojak jag förstår. Men om Moderatorn lyckades hitta och ändra på ett inlägg så kommer han förmodligen fortsätta läsa den här tråden och se vad du skriver utan att du överdriver med fet och understruken stil.
Den här tråden är så OT som den kan bli. Tillbaka till topic.
Tänk om det kunde komma upp en sådan här nyhet på difhockey.se
"Catching, 4 000 000 kr in på DIF Hockeys donationskonto!
Privatpersonen som donerade pengarna vill vara anonym men meddelar att han för två helger sedan vann en större vinst på V75.
Vi frågade personen varför denne skänker pengarna och vi fick detta svar.
- Ja, vad skulle jag gjort? Köpt säsongskort för 4 Mkr? Jag vill hjälpa DIF Hockey till varje pris men samtidigt inte skylta med vem pengarna kommer ifrån, så jag valde den här vägen."
Lite smått överdrivet va? Men, tänk om...
Visst, men då kan man ha överseende med felstavningar osv. Oftast förstår man budskapet i ett inlägg trots dessa fel. Jag är själv inget ess på det svenska språket. "Paragrafryttare" har jag inte mycket för.då får de tåla att man motargumenterar eller ger mothugg
Privatpersonen som donerade pengarna vill vara anonym men meddelar att han för två helger sedan vann en större vinst på V75.
- Ja, vad skulle jag gjort? Köpt säsongskort för 4 Mkr? Jag vill hjälpa DIF Hockey till varje pris men samtidigt inte skylta med vem pengarna kommer ifrån, så jag valde den här vägen."

Haha... Skulle det ske så skulle jag hylla honom lika mycket som Djurgården Hockeyintressenter! (Har jag för mig att de hette).taddis skrev:Kojak jag förstår. Men om Moderatorn lyckades hitta och ändra på ett inlägg så kommer han förmodligen fortsätta läsa den här tråden och se vad du skriver utan att du överdriver med fet och understruken stil.
Visst, men då kan man ha överseende med felstavningar osv. Oftast förstår man budskapet i ett inlägg trots dessa fel. Jag är själv inget ess på det svenska språket. "Paragrafryttare" har jag inte mycket för.då får de tåla att man motargumenterar eller ger mothugg
I min värld så har den personen i alla fall köpt säsongskort för resten av sitt liv!

När det gäller felstavningar och sådant så köper jag det, men när det gäller inlägg som är helt oläsbara så är det aldrig OK.
Håller med dig, vi lämnar det här. Du har snart ett pm.
- DIF_Soldier
Bor man i Stockholm eller i närheten och ändå väljer donation framför att gå på match är man en vidrig ursäkt till människa.
Med det sagt; Så fort jag får mitt körkort är jag på Hovet minst två gånger var tredje vecka, och när jag avslutat min utbildning ska jag hitta en lägenhet i stan, och kommer jag vara som fastspikad på A18!
Bor man längre bort är donation självklart acceptabelt.
Med det sagt; Så fort jag får mitt körkort är jag på Hovet minst två gånger var tredje vecka, och när jag avslutat min utbildning ska jag hitta en lägenhet i stan, och kommer jag vara som fastspikad på A18!
Säg den glädje som varar
-
- Kontakt:
Jag bor i Mjölby ca: 50 mil tur o retur. så jag brukar kolla på 3-8 matcher/säsong, det tucker jag är bra. Skönt att du tycker det är ok att man lägger lite donationer, men jag har funderat på en sak. Jag funderar på att köpa biljetter och sen lägga ut dom på tradera, men jag vet inte, jag får fundera lite på de.DIF_Soldier skrev:Bor man i Stockholm eller i närheten och ändå väljer donation framför att gå på match är man en vidrig ursäkt till människa.
Mvh Johan
Djurgården i vått och torrt!
Kojak:
Du har rätt när du säger att jag brinner för DIF. Det var därför jag startade det där iniativet för någon sommar sedan.
Vad bra att du kan säga att jag är ett speciallfall
Men vad händer med de Djurgårdare som bor uppe i Norrland?
Jag tycker nog att de ska få donera också...?
Du har rätt när du säger att jag brinner för DIF. Det var därför jag startade det där iniativet för någon sommar sedan.
Vad bra att du kan säga att jag är ett speciallfall

Jag tycker nog att de ska få donera också...?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.