Bönder på Sittplats.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
true-blue
Säsongskort: Ja

Re: Bönder på Sittplats.

Inlägg av true-blue »

Frasse skrev:Nog för att jag själv helst ser att jag sitter med endast Djurgårdare runt omkring mig så är det ju (hur tråkigt vi Djurgårdare än må tycka att det är) att det finns individer som håller på andra lag än just Djurgården och dessa kan var medbjudna som kunder, kompisar etc.

Ifrån Djurgårdens sida ser på man saken enligt nedan.

Har bemött denna kritik x antal gånger och det jag brukar svara är ungefär följande:
Många "bönder" går med andra Djurgårdare och då vill inte Djurgårdarna sitta på bortasitt lika lite som bönderna vill vara i vår klack
Hockey är inte fotboll och vi har en tolerantare syn på bortafans
På Stadion är/var alla bra platser sålda till säsongare så bortasupportrar kunde inte boka
Vi jobbar hårt på att Djurgårdare ska köpa säsongskort och ta alla platser på kortsidan så att det blir lika lätt för bönder att köpa biljetter till Hovet som det är för oss att komma in på Kinnarps Arena t.ex
Vi har jobbat aktivt på att få bönderna att förstå hur bra det har det på sektion A6
Vi flyttar aktivt bort bönder till A6 , går dock inte att göra då det är fullt
Alla kan vänligt informera direkt eller via publikvärd att de har de trevligare och bättre på A6 än bland Djurgårdare
Om den som skrev har ett bra minne så är det faktiskt vansinnigt mycket bättre nu än 2007 då det gäller segregeringen
Det står jäkligt tydligt både på vår och på Ticnets sida att vi rekommenderar bortasupportrar A6, men vi kan inte tvinga dem.
Vi vill ha fullt på alla matcher med Djurgårdare, hjälp oss att aktivt fylla Hovet med Djurgådare så kommer problemet vara ur världen...

Detta är även något som kommer att tas upp i Publikrådet

Jadå, den som skrev har ett bra minne, och det är bättre men fortfarande ett dilemma.
Kanske har jag haft otur som råkat ut för det här flera gånger den här säsongen, men helt bra är det absolut inte. Som någon annan skrev så får man väl acceptera att det inte går att få ALLA till bortasektionen men en attitydsförändring hos bortasupportrarna vore ju bra att få till åtminstone...
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Håller helt & hållet med; blir oerhört irriterad på bortasupportrar. Framförallt när de "invaderar" Aktiv Sittplats. Vad i hela helvete? Ut med fanskapen. Har de bortalagsympatier och sitter nära klacken kan de väl åtminstone skippa bondlagströjan & halsduken och helt enkelt hålla käft när måtståndarlaget gör mål? Blir äcklad över det här också, men svårt som attan att hitta en vettig lösning - men än som DIF Hockey själva säger; sälja säsongskort så det inte finns några lösa platser på kortsidan för bortasupportrar att få tillgång till.

Underbart förresten om det är Ednertz som skrivit svaret till Frasse, schysst formulering med "bönder". hahaha....
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Jadå, den som skrev har ett bra minne, och det är bättre men fortfarande ett dilemma.
Kanske har jag haft otur som råkat ut för det här flera gånger den här säsongen, men helt bra är det absolut inte. Som någon annan skrev så får man väl acceptera att det inte går att få ALLA till bortasektionen men en attitydsförändring hos bortasupportrarna vore ju bra att få till åtminstone...
Håller helt och hållet med när det gäller attitydsförändring.
Sitter själv på A9 och även på denna sektion har det varit utomsocknes denna säsong, även om det är glesare mellan dessa "otrogna" än vad det var för ett par år sedan.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det verkar ju vara uteslutande julgranar och bönder som sitter till höger om klacken. Man kan ju tro att man är på begravning dom få gångerna man sneglar över till den sidan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Finns ju bara tyvärr två lösningar.
Den ena och självklart den bästa för alla parter är att vi Djurgårdare fyller med säsongskort. Att boka tidigt funkar inte. De flesta bönder boendes här bokar deras "hemmamatch" flera månader i förväg.

Den andra är att vi helt enkelt beter oss så svinigt och benhandlar dessa som just de pack de är. Öl/läsk-bombning, skrika på 'rom, eller om det är en riktig äcklig jävel ta till handgripligheter.

Har åkt på många bortamatcher i fotboll och suttit på deras sittplats-sektioner ganska ofta. Kan ju bara säga att jag tycker att de många gånger haft rätt att klippa till mig (förstår ju själv hur förbannad jag skulle bli :wink: ) men som tur var har man flera års boxnings-träning bakom sig.

Sedan tycker jag fan det borde införa dress-code på Hovet också, och kanske framförallt hygien-code. Fyfan stod bakom ett gäng Färjestad-killar i kön. Trucker-keps, sperma-mjukisbrallor, nedsmutsad jeans-jacka och en odör som var fullständigt vidrig. Nästintill samtliga Färjestad-fans jag såg hade mjukisbrallor och truckerkeps. En del körde utan jeans-jackan men hade T-shirt á la 50 spänn. Öl byggde den kropp och Dansbandskampen var ett par st...
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Naturligtvis ska bortasupportar inte sitta på den sektionen som är avsedd för Aktiv Sittplats, men resten av sektionerna måste väl få vara neutrala? När jag är i Scandinavium för att titta på Vf - DIF så sitter jag oftast på sektionen bredvid GG. Och jag kan ju säga att jag inte direkt är tyst när DIF gör mål, gestikulerar nog ganska vilt och kan nog uppfattas som en jävla dåre, men samtidigt så finns det ju inget roligare. Det är väl bara att bita i det sura äpplet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vafan dresscode är out of line så det förslår. Ska det över huvud taget vara så ska det vara för folk i klacken - matchtröja/annan DIF-tröja obligatoriskt! Leksingarna är ett utmärkt exempel på detta (ja, just här måste vi tyvärr lära av bönderna anser jag)

Handgemäng är bara löjligt, fyfan säger jag. Däremot, om bönderna sitter på Aktiv sittplats (!) är det en plikt för alla Djurgårdare att resa sig och genom sång sjunga dem därifrån utav helvete. Att vi ens låter dem hålla på är löjeväckande!

Så jävla typiskt svenskt... Inte en jävel törs göra nånting. Allt blir bara en stor fet Bystander effect.

Man kan ju även försöka prata med individerna i fråga, har ni tänkt på det?
"Ursäkta, jag som djurgårdare tar illa upp när du som individ raserar den stämning vi försöker bygga upp här. Ge gärna ditt lag stöd därborta på andra sidan istället"

Med en sån vänlig förfrågan borde det inte vara några problem, och om personen hävdar att han har rätt att sitta där och ger blanka fan i... blablabla, så är han antingen dum i huvudet eller ute efter bråk.

Pedagogik är nyckeln, mina vänner. Nån som törs pröva taktiken?
Säg den glädje som varar
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

DIF_Soldier skrev:Vafan dresscode är out of line så det förslår. Ska det över huvud taget vara så ska det vara för folk i klacken - matchtröja/annan DIF-tröja obligatoriskt! Leksingarna är ett utmärkt exempel på detta (ja, just här måste vi tyvärr lära av bönderna anser jag)

Handgemäng är bara löjligt, fyfan säger jag. Däremot, om bönderna sitter på Aktiv sittplats (!) är det en plikt för alla Djurgårdare att resa sig och genom sång sjunga dem därifrån utav helvete. Att vi ens låter dem hålla på är löjeväckande!

Så jävla typiskt svenskt... Inte en jävel törs göra nånting. Allt blir bara en stor fet Bystander effect.

Man kan ju även försöka prata med individerna i fråga, har ni tänkt på det?
"Ursäkta, jag som djurgårdare tar illa upp när du som individ raserar den stämning vi försöker bygga upp här. Ge gärna ditt lag stöd därborta på andra sidan istället"

Med en sån vänlig förfrågan borde det inte vara några problem, och om personen hävdar att han har rätt att sitta där och ger blanka fan i... blablabla, så är han antingen dum i huvudet eller ute efter bråk.

Pedagogik är nyckeln, mina vänner. Nån som törs pröva taktiken?
Så du menar att de vet hur man talar? Har aldrig hört en bonde snacka svenska så visste inte om det... Ska prova nästa gång! :wink:

Nämen givetvis skämtade jag även om dress-coden. Haha Hovet blir som en jävla klubb :lol: .
Dock tycker jag helt seriöst att luktar man illa så stör man andra åskådare och ska således avlägsnas av vakter. Fatta människorna som satt runt killarna i kön, måste varit outhärdligt.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Sidney Crosby skrev:Naturligtvis ska bortasupportar inte sitta på den sektionen som är avsedd för Aktiv Sittplats, men resten av sektionerna måste väl få vara neutrala? När jag är i Scandinavium för att titta på Vf - DIF så sitter jag oftast på sektionen bredvid GG. Och jag kan ju säga att jag inte direkt är tyst när DIF gör mål, gestikulerar nog ganska vilt och kan nog uppfattas som en jävla dåre, men samtidigt så finns det ju inget roligare. Det är väl bara att bita i det sura äpplet.
Nej tack, bortasupportrar ska sitta på bortasektionen och möjligtvis precis bredvid den.

Resten är det helt okej att vara sådär lagom otrevlig emot så att de förhoppningsvis lär sig till nästa gång. Det handlar förövrigt nästan alltid boende i stockholm som har flyttat från vischan eller om folk som "ärvt" sina tveksamma lagsympatier från inflyttade föräldrar som tror att de är på nånslags "hemmaplan" på Hovet. Det är viktigt att de blir upplysta att de inte kunde ha mer fel.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

DIF hockey har en bra sektion för bortasupportar till skillnad från andra klubbar. På Hovet får dom sitta på samma sektion både klack och sittplats. Så jag förstår inte varför bönder ska envisas att köpa på våra sektioner. Framför allt i kurvan.
Honken

Inlägg av Honken »

Bäst-i-stan skrev:DIF hockey har en bra sektion för bortasupportar till skillnad från andra klubbar. På Hovet får dom sitta på samma sektion både klack och sittplats. Så jag förstår inte varför bönder ska envisas att köpa på våra sektioner. Framför allt i kurvan.
Om man kunde välja favoritlag vid köp på Ticnet, på precis samma sätt som på DIF hemsida så skulle en stor del av problemet lösas. Men en del av problemet ligger nog också i prissättningen, A19 är billigare än A7.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar