Kris!
Re: Kris!
Kan nästan se framför mig hur DIF blivit nerspelade i Allvenskan.
DIF har innan dess förlängt Monténs kontrakt till säsongen 2024/2025 för dom "tror på honom"
Första Allsvenska matchen på hovet för säsongen slutar i förlust med 0-6 mot Troja Ljungby.
Vid det här laget är Montén en mer känd komiker än Robert Gustafsson och fullständigt lyser av glädje när han i intervjun i TV4 sport efter matchen står och hånglar med Trojas tränare samtidigt som han får fram "det ser bra ut på träning"
Våra klart mest lysande stjärnor namnmässigt i laget kommer då att vara:
* André Matsson(omskolad till forward av Montén pga av hans fantastiska skridskoåkning)
* Andrei Ignatovitch (numera målvakt i DIF då Montén tycker att han är liten och rör sig fint i målgården)
* Erik Ryman är våran klart bästa och mest spelskickliga center. "En klasspelare utan dess like som alltid kommer med bra kommentarer när vi spelar poker efter träningarna" är Tomas kommentar efter att ha skolat om den snart 40 åriga Ryman till center.
Usch och fy och gnaget....
DIF har innan dess förlängt Monténs kontrakt till säsongen 2024/2025 för dom "tror på honom"
Första Allsvenska matchen på hovet för säsongen slutar i förlust med 0-6 mot Troja Ljungby.
Vid det här laget är Montén en mer känd komiker än Robert Gustafsson och fullständigt lyser av glädje när han i intervjun i TV4 sport efter matchen står och hånglar med Trojas tränare samtidigt som han får fram "det ser bra ut på träning"
* André Matsson(omskolad till forward av Montén pga av hans fantastiska skridskoåkning)
* Andrei Ignatovitch (numera målvakt i DIF då Montén tycker att han är liten och rör sig fint i målgården)
* Erik Ryman är våran klart bästa och mest spelskickliga center. "En klasspelare utan dess like som alltid kommer med bra kommentarer när vi spelar poker efter träningarna" är Tomas kommentar efter att ha skolat om den snart 40 åriga Ryman till center.
Hahaha du gjorde iaf att jag kommer somna gott. Tycker dock att Johansson borde få en känga också...Om han e ansvarig för träningarna och laget ser ut som om dom lärt sig skridskoåkning av André Mattson kan man undra vad Micke tillför laget.jensa85 skrev:Kan nästan se framför mig hur DIF blivit nerspelade i Allvenskan.
Nejnejnej! "Det ser bra ut på träning". Det säger ju våra "star-coaches" hela tiden. Nästan så att de orden börjar bli slitna i vokabuläret.Örebroarn skrev:Hahaha du gjorde iaf att jag kommer somna gott. Tycker dock att Johansson borde få en känga också...Om han e ansvarig för träningarna och laget ser ut som om dom lärt sig skridskoåkning av André Mattson kan man undra vad Micke tillför laget.jensa85 skrev:Kan nästan se framför mig hur DIF blivit nerspelade i Allvenskan.
Om det nu ser så bra ut på träningarna hela tiden, vad är det dom tränar på?
Vem som kan räkna snabbast till 100?
Vem som har det bästa gömstället när dom leker kurragömma?
Eller kanske vem som kommer närmast ett så brett leende som Montén utstrålar efter/under match när vi gång på gång blir förnedrade?
För inte fan kan det se bra ut på det dom tränar på inför matchspel? Det är i min bok en omöjlighet. Då kan det inte se ut som det gör.
Jag har verkligen inte haft någon panikkänsla tidigare.
Men efter gårdagens fight mot Frölunda är jag ärligt talat orolig.
Jag tror att det kan gå åt kvalserien.
Det finns flera orsaker som jag såg igår:
1. Självförtroendet är dött, ingen i laget tror på sig själv, pucken studsar runt och ingen vågar ta tag i den.
2. Målvakterna dras ju med i denna spiral, tänker på Weslaus bjudning.
3. Tränarna: Var är engagemanget, var är skriken... Det är tränarnas uppgift att tända gubbarna, istället för att stå och nästan le i båset och vid intervjuer efter matchen.
Det fanns tre spelare igår som visade vilja.
Bremberg, slet och trollade som vanligt, men han har inga kompisar som vill vara med och leka.
Ölvestad, han visar lite hjärta, tacklades och slet.
Henrik Eriksson, helt orädd och smäller på...
Övriga visade ingen vilja alls...
Hur ska vi vända på detta? Något måste göras, och det omgående...
Snart tappar vi kontakten med slutspelslagen och då blir det ännu tuffare att kämpa till sig poäng, när det inte märks i tabellen...
Men efter gårdagens fight mot Frölunda är jag ärligt talat orolig.
Jag tror att det kan gå åt kvalserien.
Det finns flera orsaker som jag såg igår:
1. Självförtroendet är dött, ingen i laget tror på sig själv, pucken studsar runt och ingen vågar ta tag i den.
2. Målvakterna dras ju med i denna spiral, tänker på Weslaus bjudning.
3. Tränarna: Var är engagemanget, var är skriken... Det är tränarnas uppgift att tända gubbarna, istället för att stå och nästan le i båset och vid intervjuer efter matchen.
Det fanns tre spelare igår som visade vilja.
Bremberg, slet och trollade som vanligt, men han har inga kompisar som vill vara med och leka.
Ölvestad, han visar lite hjärta, tacklades och slet.
Henrik Eriksson, helt orädd och smäller på...
Övriga visade ingen vilja alls...
Hur ska vi vända på detta? Något måste göras, och det omgående...
Snart tappar vi kontakten med slutspelslagen och då blir det ännu tuffare att kämpa till sig poäng, när det inte märks i tabellen...
- Lee Harvey Oswald
Kom igen nu Djurgården!
Nu har vi chansen att skriva in oss ordentligt i historieböckerna.
Som ”Stor-klubb” kan vi bli först med att sparka både fotbollstränarna & hockeytränarna under en & samma vecka, bara med några dagars mellanrum.
Kan inte tänka mig att det hänt förut i modern tid.
Det skulle jag kalla handlingskraft.
Kom inte & säg sedan att det inte svänger om DIF
Nu har vi chansen att skriva in oss ordentligt i historieböckerna.
Som ”Stor-klubb” kan vi bli först med att sparka både fotbollstränarna & hockeytränarna under en & samma vecka, bara med några dagars mellanrum.
Kan inte tänka mig att det hänt förut i modern tid.
Det skulle jag kalla handlingskraft.
Kom inte & säg sedan att det inte svänger om DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- grandstoff
Med lite distans till gårdagen...
Även om man tycker att matchen igår var ett steg i rätt riktning, ge fan i att uttala detta i media direkt efter match! Det enda som ska förmedlas efter (ännu) en förlust hemma är missnöje och ett allmännt grinigt uppträdande. Tänk en högröd Wikegård där det brinner i ögonen och han i det närmaste idiotförklarar reporterns frågor så är ni nära det jag är ute efter.
Jag har ingenting emot att man står lugn i båset och kliar sig på hakan så länge det kommer något konstruktivt ut av det hela. Om plan A inte fungerar slumpar man nu fram en ny formation som plan B utan att ändra linjerna i spelet. Om ge-pucken-till-Linkan eller gräv-ner-dig-i-sarghörnet inte fungerar rasar nu världen samman. Ge lite nya order - sätt Ölvestad, M Holmqvist, Fimpen, Prints och Ragge på att jaga skiten ur motståndarna under några byten. Ölve är ju numera bäst utan puck ändå, så varför inte bara sikta på kropp? Stör man inte motståndarna kanske egna laget eller publiken vaknar.
Prova någonting nytt. Lägg in nya övningar på träningarna, försök få tillbaka glädjen och farten i spelet. Sluta fokusera på det som är dåligt och bygg vidare på det som är bra. Har vi ett bra försvarsspel - bygg vidare på det och försök med snabba omställningar. Har vi en bra offensiv - fortsätt jobba hårt med detaljer och värdera vilka tillfällen man ska gå på och vilka man ska backa hemåt.
Att sparka tränarna kommer inte att ske. Det finns helt enkelt inte ekonomiska förutsättningar till att ta in en ny tränare, framför allt inte när man nu förhandlar med A Holmqvist om ett nytt kontrakt.
Även om man tycker att matchen igår var ett steg i rätt riktning, ge fan i att uttala detta i media direkt efter match! Det enda som ska förmedlas efter (ännu) en förlust hemma är missnöje och ett allmännt grinigt uppträdande. Tänk en högröd Wikegård där det brinner i ögonen och han i det närmaste idiotförklarar reporterns frågor så är ni nära det jag är ute efter.
Jag har ingenting emot att man står lugn i båset och kliar sig på hakan så länge det kommer något konstruktivt ut av det hela. Om plan A inte fungerar slumpar man nu fram en ny formation som plan B utan att ändra linjerna i spelet. Om ge-pucken-till-Linkan eller gräv-ner-dig-i-sarghörnet inte fungerar rasar nu världen samman. Ge lite nya order - sätt Ölvestad, M Holmqvist, Fimpen, Prints och Ragge på att jaga skiten ur motståndarna under några byten. Ölve är ju numera bäst utan puck ändå, så varför inte bara sikta på kropp? Stör man inte motståndarna kanske egna laget eller publiken vaknar.
Prova någonting nytt. Lägg in nya övningar på träningarna, försök få tillbaka glädjen och farten i spelet. Sluta fokusera på det som är dåligt och bygg vidare på det som är bra. Har vi ett bra försvarsspel - bygg vidare på det och försök med snabba omställningar. Har vi en bra offensiv - fortsätt jobba hårt med detaljer och värdera vilka tillfällen man ska gå på och vilka man ska backa hemåt.
Att sparka tränarna kommer inte att ske. Det finns helt enkelt inte ekonomiska förutsättningar till att ta in en ny tränare, framför allt inte när man nu förhandlar med A Holmqvist om ett nytt kontrakt.
Djurgården har alla chanser att ta sig till slutspel i år. Spelarmaterialet är inte sämre än det som Rögle, Luleå, Brynäs eller Södertälje förfogar över. Just nu är det inte heller sämre än Modo, med sina skadebekymmer.
Men Djurgårdens problem är ju att absolut ingenting hänt som kunnat lösa det sluttande plan som föreningen befunnit sig på i satan i gatan tio års tid. Jag vill inte recensera styrelsens jobb, det är säkert fullt möjligt att ett skepp som konstant går på samma grund gång på gång har en fantastiskt skicklig kapten. Men problemet med att skeppet går på grund återstår ju lika fullt.
Föreningen blöder ekonomiskt och har så gjort i många många år. Elitlicensen har räddats genom att sälja träninghall, styrelsen har gått in med egna pengar som sen förvandlats till procent i föreningen, Philip Anshultz har köpt procent. Det var ju inte sådär hemskt länge sedan denna stora satsning och detta för Djurgårdens IF's framtid avgörande partnerskap ingicks. Låg det redan då i budget att spelarnas pensioner inte skulle betalas ut under november månad..?
Djurgården har satsat ungt och på många sätt och vis lyckats väl med det, men pelarna i laget heter Ottosson 32 år, Bremberg 35 år, Falk 37 år, Pettersson 37 år och ni tillbaka också Ragnarsson 37 år. Dessa ersätts inte för samma pengar som de kostar idag. Så mycket själ, rutin, hjärta. Så mycket Djurgården.
Vilka tar över?
Som håller för Elitserien?
...och som inte kostar mer!
Det är ju inte så att killar som Pelle Prestberg, Jesper Mattsson, Peter Nordström, Jörgen Jönsson eller Jonas Höglund är äldre än Djurgårdens trotjänare.
Planen för att hålla Djurgården kvar i elitserien i år är att vinna matcher och ta poäng, den tror jag på. Samma plan lär säkert gälla nästa säsong med, vinn matcher ta poäng. Det är ju det som är grejen.
Men med vilket material då, med vilka pengar då?
Men Djurgårdens problem är ju att absolut ingenting hänt som kunnat lösa det sluttande plan som föreningen befunnit sig på i satan i gatan tio års tid. Jag vill inte recensera styrelsens jobb, det är säkert fullt möjligt att ett skepp som konstant går på samma grund gång på gång har en fantastiskt skicklig kapten. Men problemet med att skeppet går på grund återstår ju lika fullt.
Föreningen blöder ekonomiskt och har så gjort i många många år. Elitlicensen har räddats genom att sälja träninghall, styrelsen har gått in med egna pengar som sen förvandlats till procent i föreningen, Philip Anshultz har köpt procent. Det var ju inte sådär hemskt länge sedan denna stora satsning och detta för Djurgårdens IF's framtid avgörande partnerskap ingicks. Låg det redan då i budget att spelarnas pensioner inte skulle betalas ut under november månad..?
Djurgården har satsat ungt och på många sätt och vis lyckats väl med det, men pelarna i laget heter Ottosson 32 år, Bremberg 35 år, Falk 37 år, Pettersson 37 år och ni tillbaka också Ragnarsson 37 år. Dessa ersätts inte för samma pengar som de kostar idag. Så mycket själ, rutin, hjärta. Så mycket Djurgården.
Vilka tar över?
Som håller för Elitserien?
...och som inte kostar mer!
Det är ju inte så att killar som Pelle Prestberg, Jesper Mattsson, Peter Nordström, Jörgen Jönsson eller Jonas Höglund är äldre än Djurgårdens trotjänare.
Planen för att hålla Djurgården kvar i elitserien i år är att vinna matcher och ta poäng, den tror jag på. Samma plan lär säkert gälla nästa säsong med, vinn matcher ta poäng. Det är ju det som är grejen.
Men med vilket material då, med vilka pengar då?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kära Djurgårds familj!
Även om det går tungt för vårat lag nu så måste ju vi som publik och riktiga djurgårdsfan hjälpa till eller hur? Vi kan inte bara sitta vid datorn och klaga på tränarna? Denna kombination med tränare och spelare tycker jag är bra.... Men man kommer behöva mer ryt i omklädningsrummen och så! man kan inte säga efter varje förlust att man är glad så som någon sa "efter en förlust ska man vara förbannad och slå sönder saker" om man ska uttrycka sig så! då visar man att man hatar att förlora!
Jag tycker att vi som Djurgårds publik tamejfan måste Visa att vi är trogna Djurgårdare och stöttar vårat lag hur det än går på planen! Sen om vi tycker att saker och ting ska ändras då får vi väll sjunga sånger? ta kontakt med ledningen? Jag tror inte det blir så mycket gjort inom ledningen genom att vi klagar här! det som vi kan ändra här är vad vi som publik kan åstakomma!
Jag har lite förlslag som jag tycker att så många som möjligt ska prata om (läggs upp i ny tråd så snart som möjligt)
VISA VAD DITT HJÄRTA TILLHÖR
SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN
Även om det går tungt för vårat lag nu så måste ju vi som publik och riktiga djurgårdsfan hjälpa till eller hur? Vi kan inte bara sitta vid datorn och klaga på tränarna? Denna kombination med tränare och spelare tycker jag är bra.... Men man kommer behöva mer ryt i omklädningsrummen och så! man kan inte säga efter varje förlust att man är glad så som någon sa "efter en förlust ska man vara förbannad och slå sönder saker" om man ska uttrycka sig så! då visar man att man hatar att förlora!
Jag tycker att vi som Djurgårds publik tamejfan måste Visa att vi är trogna Djurgårdare och stöttar vårat lag hur det än går på planen! Sen om vi tycker att saker och ting ska ändras då får vi väll sjunga sånger? ta kontakt med ledningen? Jag tror inte det blir så mycket gjort inom ledningen genom att vi klagar här! det som vi kan ändra här är vad vi som publik kan åstakomma!
Jag har lite förlslag som jag tycker att så många som möjligt ska prata om (läggs upp i ny tråd så snart som möjligt)
VISA VAD DITT HJÄRTA TILLHÖR
SJUNG FÖR GAMLA DJURGÅRN
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Nu börjar man må riktigt dåligt av att se Djurgårdens IF i en sån här jobbig situation. Ångest dag som natt. Efter en ångestfylld fotbollssäsong så trodde man att man skulle hitta glädjen på hockeyn istället. Har varit på plats på samtliga hemmamatcher och det gör ont i hjärtat att se oss så här håglösa. Man kan bara hoppas att det vänder snart men just nu ser det riktigt mörkt ut.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
- Christopher J
Djurgården satte också upp ett mål för ett antal säsonger sedan med sm guld senast 2010 som mål, hur det ska gå med tanke på hur laget presterar i dagsläget är svårt att se...
Känns lite tråkigt nu när man inte direkt ser fram emot kommande matcher. Är på plats varje hemmamatch och framför tv:n varje bortamatch, men man rör sig knappt ur fläcken då DIF har pucken framför mål för att det antagligen inte kommer att bli någon utdelning. Eller så kvitterar motståndarna strax efter så lyckan blir inte långvarig. Man försöker att ha en bra inställning men det är lite svårt att se ljuset i tunneln just nu.
Vi diskuterade lite igår efter matchen polare emellan vad som krävs för att komma upp i tabellen och ett av förslagen var en riktigt bra målvakt så att spelarna kunde känna sig "säkrare". Vi har väldigt bra målvakter både i Riddan och Vesslan men ibland släpper dom in lite för enkla mål och kan även tabba sig lite väl mycket. Visst även målisarna kan och får ha en dålig dag men inte var och varannan. Och det är klart att dom även måste känna stödet från utespelarna. Det andra var att det krävdes en ny tränare. Någon som kunde få fram det som laget ändå har i sig. För det är ju grabbar med potential!
Vi diskuterade lite igår efter matchen polare emellan vad som krävs för att komma upp i tabellen och ett av förslagen var en riktigt bra målvakt så att spelarna kunde känna sig "säkrare". Vi har väldigt bra målvakter både i Riddan och Vesslan men ibland släpper dom in lite för enkla mål och kan även tabba sig lite väl mycket. Visst även målisarna kan och får ha en dålig dag men inte var och varannan. Och det är klart att dom även måste känna stödet från utespelarna. Det andra var att det krävdes en ny tränare. Någon som kunde få fram det som laget ändå har i sig. För det är ju grabbar med potential!
*** #23 KUNG BREMBERG!!! ***
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror att micke J bör veta vad som krävs i dessa situationer han är ju fan kung av Djurgårn... men som jag tycker och har märkt är att när en målvakt har gjort en kanon match så får han chansen nästa match och med mindre lyckat resultat! När det har gått kanon för ena målvakten ena matchen så vill ju inte andre målvakten bli "ifrån sprungen" av den som gjorde kanon matchen så han lär ju vara ganska taggad till nästa match?
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
sorunda_99 skrev:Jag tror att micke J bör veta vad som krävs i dessa situationer han är ju fan kung av Djurgårn... men som jag tycker och har märkt är att när en målvakt har gjort en kanon match så får han chansen nästa match och med mindre lyckat resultat! När det har gått kanon för ena målvakten ena matchen så vill ju inte andre målvakten bli "ifrån sprungen" av den som gjorde kanon matchen så han lär ju vara ganska taggad till nästa match?
Håller med. Och nu är vi på kvalserien plats 11;e Så nu börjar de bli riktigt Kris Snart ligger vi sisst me!
Vi får inte åka ur! Denna säsongen har vart srogsen, mitt humör hänger verkligen på deras speldagar... Detta är nått helt nytt, att dom förlorar gång på gång... Men Vi kan inte bara klandra dom, det finns ingen publik... Inte motiverande att spela inför tomma läktare, jag menar, hur svårt kan det vara att fylla hovet varje match? Det finns ett antal 100.000 järnkaminer i sthlm!
Haade
Haade
Vad gör en intelprocessor i en mac? mycket mer än den nånsin gjort i en PC