Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
melker
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av melker »

Man ska väl vara nöjd med en pinne kanske som några var inne på innan match men vi hade några solklara lägen som vi borde hängt inn, dock så hade ju rögle också kanske det. Vi sammlar oss och krossar frölunda nu på lördag som blev utspelade av luleå ikväll.

Ragge är KUNG! :mrgreen:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ragnarsson är rejäl i det defensiva spelet och skicklig i det offensiva. Spelade ens Anger idag? Helt osynlig.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

warrant skrev:Rögle BK-Djurgårdens IF 3-3 (1-0, 1-2, 1-1, 0-0)
Period 1
1-0 12:28 Cam Abbott (Christoffer Liljewall) EQ
Period 2
1-1 04:25 Marcus Ragnarsson (Nichlas Falk) PP1
2-1 06:17 Mario Kempe (Mads Bödker) EQ
2-2 17:21 Michael Holmqvist (Tim Eriksson, Jacob Josefson) EQ
Period 3
3-2 11:46 Mathias Porseland (Mathias Tjärnqvist) EQ
3-3 13:01 Kristofer Ottosson (Marcus Ragnarsson) PP1
Period 4
Skott: 28-34
Utv.minuter: 10-14
Publiksiffra: 4973

Kan du sluta med det där? För andra gången; KONSTRUKTIVA, egna tankar tack.

USEL första och andraperiod. Vi ska vara glada med poängen. Jag är jävligt glad över att Timmy är tillbaka förhoppningsvis på lördag,så vi har en etablerad back som vet hur man rensar en puck, och så har vi en rejäl pp-back bredvid Ragge på tisdag. Ska man se något positivt i den här gröten så är det att vi fortsätter ta poäng trots dåligt spel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Highwind skrev:Ragnarsson är rejäl i det defensiva spelet och skicklig i det offensiva. Spelade ens Anger idag? Helt osynlig.
Jo han spelade men som (vanligt) ganska dåligt, missade ett klockrent friläge..
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

1p är ok, men spelet i egen zon gör mig livrädd.
Det får bara inte vara så här lätt att skapa chanser på DIF, pinsamt hur lätt man hamnar under press.
Kanske är det så enkelt att man ska praktisera sarg-ut lite oftare, nu försöker DIF spela sig ur zon utan att ha kunskapen om hur det går till.

Figrens tunnelseende i slutat av sudden var snudd på komiskt, det gick ju inte att undgå Prinzt "öppenkasse-läge" på bortersta stolpen.
Men men, killen är ung än

Ottos & Ragges mål lär hamna på topp 5 på snyggaste DIFmålen när säsongen är slut.
Ragnarsson är ett kapitel för sig, res en staty av karln!

Ridderwall så valpigt flaxig ut för omväxlings skull

frölundas fortsatta kräftgång värmer ända in i själen......
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det finns något skönt med det Figrén gjorde. Han kollar inte ens.. Han är till 120% procent taggad och fokuserad på målvakten och hur han ska göra mål. Jag gillar kaxigheten.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Han har väl inte fullt matchtempo än heller. Med fullt matchtempo behöver han inte gnugga lika mycket, skallen hänger med bättre och han får upp huvudet. Riktigt skön inställning i alla fall.

Pinsamt i egen zon bara med att få ut puckarna, såg ut som juniorer hela bunten.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Highwind skrev:Det finns något skönt med det Figrén gjorde. Han kollar inte ens.. Han är till 120% procent taggad och fokuserad på målvakten och hur han ska göra mål. Jag gillar kaxigheten.
Idiotiskt skulle jag vilja säga. Om Figren ledde oss till tre poäng senast, så sumpade han en extrapinne för oss idag.

I övrigt känns det som att vi börjar hitta formationerna offensivt. Linkan och Otto passar bra tillsammans, Tim, Honken och Josefson likaså. Skönt att Anger flyttades ned idag, han har varit näst intill värdelös i inledningen på serien.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Såg matchen hemma i Soffan. Och vad ska man säga? Matchen var sjukt bra! 3-3, ett helt ok resultat... Tycker faktiskt vi förtjänade segern mer än dom.
Men något som upprörde mig ordentligt, var när Cam Abbott (självklart är han kanadensare) drog sin armbåge rakt upp i Riddarns ansikte. INGEN UTVISNING!!! :shock: När dessa saker inträffar så ska samtliga Djurgårdare (på planen) gå till attack på den jäveln, var inte ens någon som gav honom en knuff... Jag tror inte att Djurgårdarna riktigt såg vad som hände, men man ska ändå genast gå till attack utan att ens fundera på saken (Om detta skulle vara NHL, skulle ett stort slagsmål startat)
Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!

Vill även hylla M.Ragnarsson för dagens match, han var den enda som gav igen för alla tacklingarna vi fick ta emot. Och självklart för han var Djurgårdens bästa spelare idag, målet som han gjorde var riktigt snyggt!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

En okej match utav Djurgården idag ändå. Rögle borta är som tidigare sagt ingen lätt uppgift, så jag är i alla fall nöjd med en poäng.

Är det för övrigt bara jag som inte kommer att glömma "Linkans" härliga pass fram till Figren? Synd att han inte satt dit pucken bara.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

sthlm_dif skrev: Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!
Det är väldigt tidigt här, så jag är medveten om att jag är grinig, men kommer aldrig kunna skratta åt en annan spelares skada. Abbot är en riktigt härlig spelare att se på, en spelare som man älskar att ha i sitt eget lag. Visst armbågen var ful, men det är så kanadensare spelar, ingen nytt.

I övrigt så var Ragnarssons mål riktigt snyggt, ganska snäll bjudning av Rögles back dock. Får dock magsår stundtals när man ser spelet i egen zon, blir onödigt svettigt vid flera tillfällen. Vi får tacka Printz för utvisningen han tog, utan den hade Tjärnqvist gjort mål.

Mycket kan bli bättre, men med det offensiva spel vi stundtals får till, är riktigt lovande!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Man får bara inte göra så som Cam Abbot gjorde...
Skrattar i vanliga fall inte åt spelare som blir skadade, men kunde inte undvika att njuta när han fick igen för det han gjorde!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sthlm_dif skrev:Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!
Precis sånt prat ger Djurgårdsfans onödigt dåligt rykte i resten av landet

Hade det varit en propp han åkte på hade jag också flinat, nu var det en bristning i baksida lår orsakat av Cam själv.
Hittar inget komiskt alls i det

Dessutom var Ridderwalls skådespel vid "armbågen" sämre än C.Ronaldo & D.Villa tillsammans.
En lätt touch & pojken blir åksjuk & måste vila i 15sek
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Offensivt ser det ofta bra ut under den här matchen, men vad händer i egen zon ibland? Varför göra det så jäkla svårt för sig...

Ragnarsson är ju verkligen en gigant, man blir ju mer & mer imponerad av karln för varje match man ser honom. Är fullständigt livrädd för vad som händer med laget om (när?) han blir skadad. Kommer försvaret ramla ihop som ett korthus? Något oroad över målvaktsituationen också, Riddarn är ofta skärpt men idag tyckte jag inte han gjorde en av sina stabilare insatser. Såg lite osäkert ut ibland och några lite väl enkla returer släpptes. Känns iofs som han fortfarande gör en godkänd match, men han kan upp någon nivå.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

sthlm_dif skrev:Man får bara inte göra så som Cam Abbot gjorde...
Skrattar i vanliga fall inte åt spelare som blir skadade, men kunde inte undvika att njuta när han fick igen för det han gjorde!
Precis som Lee Harvey sa, så överdrivde Riddarn något otroligt. Han lägger sig ner, reser sig och kollar var pucken är, och flyttar sig och lägger sig framför egna målet.

Att du sedan njuter när Abbot får en bristning i ena låret i en situation efter det äcklar mig. Kan acceptera viss skadeglädje, men att njuta när någon skadar sig är över gränsen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar