Vi vill ha Challe kvar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En sak är säker att sitta och fundera över ett byta elitförening samtidigt som ens nuvarande gäng krigar för sin överlevnad sänder jävligt trista signaler. Frågan man måste ställa sig är ju hur fokuserad Berglund varit på sin uppgift sista tiden samt hur fokuserad han kommer vara de sista matcherna?

Gå ut och tala om sanningen med en gång. Har du kritat på för TIK bör du ta konsekvenserna och avgå med omedelbart. Oavsett vilket anser jag att fansen har rätt att få veta sanningen.

Håller för övrigt med ett annat inlägg här om att detta är ytterligare ett tecken på styrelsen svaga agerande att man inte klarar av att knyta till sig en andra tränare med ytterst liten erfarenhet.

Tyvärr känns dock inte Micke Johansson som rätt eventuell ersättare. Inte för att micke inte skulle duga utan snarast därför att man behöver ha två tränare som kompletterar varandra bra. Det känns som att Micke och Säcken helt enkelt är för lika varandra och att den relativt lugna Säcken skulle behöva ha en mer "hetlevrad" sidekick.

Mitt förslag är istället att man knyter Micke till sig som j-20 tränare en rooll jag tror skulle passa han kalas och samtidigt försöker man knyta till sig Thornberg från Västerås. Där har vi en coming man som mycket väl kan ta över efter Säcken som huvudtränare. Plockar man Thornberg kanske man dessutom kan få honom att plocka med sig Berglund till DIF vilket inte heller hade varit fel....
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:
Tyvärr känns dock inte Micke Johansson som rätt eventuell ersättare. Inte för att micke inte skulle duga utan snarast därför att man behöver ha två tränare som kompletterar varandra bra. Det känns som att Micke och Säcken helt enkelt är för lika varandra och att den relativt lugna Säcken skulle behöva ha en mer "hetlevrad" sidekick.
Du har en poäng.... Jag var lite snabb i vändningarna har inte tänkt tanken att Challe skulle lämna oss (han har varit bra på att bygga upp den bilden själv). Micke och Säcken är inte ultimata ihop. J-20 känns som en bättre lösning... Om man inte tar in Micke och X...

Poängen med Challe (och med Micke) är kontinuiteten, klubbhjärtat osv. Säcken har ju allt detta också, men är inte lika profilerad mot den "unga publiken".

Jag är fullständigt chockad. Om det jag läser är sant är det förfärligt. Challe mannen som förkroppsligade DIF, som svor evig trohet och som dessutom varit ute och dementerat (ljugit?) i media. Jag hoppas att detta bara är en ond mardröm... Challe svika oss när det gäller som mest, mitt under en av de viktigaste slutspurterna i klubbens historia. Challe sälja sig för pengar efter allt han sagt... Det får inte vara sant helt enkelt!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror tyvärr inte att Aftonbladet skulle gå ut med den rubriken om det inte var klart tyvärr. Det brukar heta "nära" eller "djupa" diskussioner om man inte är säkra. Klockan är nu dessutom efter 9 och ionte en rad står att finna på DIFs hemsida. En dementi eller bekräftelse borde kablats ut omdelbart....
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev: En dementi eller bekräftelse borde kablats ut omdelbart....
Absolut - detta är så allvarligt att det genast måste hanteras.

Jag hoppas att vi snart får se klubben uttala sig och jag hoppas också att Challe lämnar båset med omedelbar verkan (om uppgifterna är sanna), nu när varje match gäller klubbens framtid kan vi inte ha en tränare som är "någon annanstans" mentalt.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Finns det någon ansvarig inom DIF hockey som man kan be om ett uttalande ifrån? Menar om någon vet vem man ska maila om detta?
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Dom har tagit ner det ifrån Sportbladet nu vad jag kan se, var uppe för ca en timme sen. Nere nu
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Verkligen ynd om Challe drar, men det som är allra värst är han nu skickar helt fel signaler till spelarna. ALL fokus ska ligga på avslutningen av serien - inget annat.

Micke J verkar ju lugn som person och är som någon nämnt därför kanske inte optimal bredvid Säcken. Om nu inte Säcken är en sån som kan ryta till, men det känns ju inte som det.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

jensa öhling skrev:Micke J verkar ju lugn som person och är som någon nämnt därför kanske inte optimal bredvid Säcken. Om nu inte Säcken är en sån som kan ryta till, men det känns ju inte som det.
Han är väl som sin storebrorsa. Lugn som en filbunke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det fanns en tid då klubbtillhörighet var det viktigaste, men sedan mitten av 80-talet & framåt har ju Bajare & Gnagare åkt in & ut från DIF:s trupp.
Inget konstigt med det, ny arbetsgivare, nytt uppdrag bara.

Samma situation har vi nu då Challe uppenbarligen vill jobba på annan ort-->NÄSTA SÄSONG!

Berglund är en yrkesman & jag tar för givet att han sköter sitt tränarjobb i DIF så länge han står kvar i vårt bås.
Jag menar, inte åker Hörqvist runt med en ”jag-skiter-i-hur-det-går mentalitet”, ”för jag ska ju ändå dra till NHL nästa säsong”

Det är ju så här det alltid går till, bara att oftast vet man inte om det i förväg.
Ingen sitter & väntar tills jobben tagit slut innan man börjar söka nytt
MAP

Inlägg av MAP »

Det känns fan overkligt detta. I intervjun i veckan sa Challe att den enda klubb han pratade med var DIF. I AB idag stog det att Norberg och Challe träffades och kom överens i torsdags, alltså för 6 dagar sedan. Riktigt dåligt av Challe att mörka detta i det läge DIF befinner sig.
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Är det någon som har koll på hur reglerna för klubbar att ta kontakt med tränare som står under kontrakt hos en annan förening, utan dess tillåtelse, ser ut?
Finns det undantag när det är ett utgående kontrakt, exempelvis att man får tillåtelse att ta kontakt när en viss tid återstår av ett utgående kontrakt?
Jag tror inte Timrå skulle bryta mot något sådant, om sådana regler existerar, vilket skulle betyda att DIF gett Timrå tillåtelse att ta kontakt med Challe! Det är inte på något sätt acceptabelt! Men det är som sagt ren spekulation, jag kan inte reglerna.

Att förhandla med Timrå, trots vad han sagt om att han endast förhandlat med DIF, är jävligt lågt. Att förhandla med en annan klubb så länge som säsongen lever för DIF är inte på något sätt acceptabelt. Inte ens om DIF gett sin tillåtelse är det acceptabelt!

Om det är så hoppas jag att Challe avgår/blir entledigad från sitt uppdrag snarast möjligt.
Jag gillar inte att DIF ska ta reagera på tidningsartiklar men detta är, som Andy säger, så pass allvarligt att DIF bör bekräfta/kommentera/dementera.

Mitt förtroende för Aftonbladet är lika med noll, så jag tvivlar fortfarande på uppgifterna, men jag är inte optimistisk om man säger så.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
gulgul

Inlägg av gulgul »

Challe klar för Timrå :O! (http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0 ... 04,00.html)

Välkommen hem Mikael johanson #25!
Användarvisningsbild
Original Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

gulgul skrev:Challe klar för Timrå :O! (http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0 ... 04,00.html)

Välkommen hem Mikael johanson #25!
Ja det var ju en nyhet som inte skrivits om tidigare i den här tråden.

http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php
Sju sorters apa!
Bild
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Då var det klart då och klubbledningen har fortfarande inte ens kommenterat, det är svagt, riktigt svagt.

Självklart måste vi inse att komersialiseringen gått långt och att tränare och spelare är yrkesmän på en galen och snabbrörlig marknad, men vi talar om Challe och ingen annan, dessutom en Challe som för en vecka sedan snackade om att "DIF var den enda". Självklart kan han inte stå kvar i båset efter ett sånt svek!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ett klarläggande från föreningen gällande Challe Berglund tycker jag verkligen är på sin plats....det är verkligen ett lågvattenmärke att ägna tid och kraft åt förhandlingar med en ny klubb då hela djävla Djurgården slåss för sin elitserieexistens....

Är riktigt irriterad...källan till Aftonbladet verkar verkligen vilja skada Djurgården som förening.... :evil: :evil:
Skriv svar