Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Jag tycker det är hedersvärt av Mats att han tar sig tid att svara!

Jag har ingen möjlighet att komma upp för det mötet men jag uppmanar alla andra Djurgårdare att gå dit! Prata om läget, hur ni ser på det osv. Lova det nu? Styrelsen gör det för oss, inte för dem själva..!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det är supportrarna som innebär Djurgårdens framtid, Djurgårdens ekonomi. Det är inte Mats Larssons fel, eller någon annan i styrelsen för den delen att publiken inte kommer. Det ligger i folkets intresse att själv gå på hockey och inte på styrelsenivå. Det har väl aldrig direkt funnits någon större hockeypublik i Stockholm?

Och med det sportsliga;
...Tror jag att man kunnat göra ett mycket bättre jobb i och med scoutning av spelare och tränarskifte (vilket måste hända snart).

Sportsliga framgångar kommer föda publik, och det är där första steget kommer ligga.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Kul att han även passade på att ge mig en känga.

Hans inlägg sa dock ingenting. Annat än att han tror på vad de just nu gör, jag tycker att tabellen denna och förra säsongen motbevisar det.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Inbilla dig inget. Han, liksom vi, skiter i dig. Du får ty dig till Bautabröl.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Mats Larsson >>>

Bäste Mats,

Tack för att du tog dig tid att svara!

Låt mig först understryka att min ambition är att hjälpa och inte att stjälpa.

När det gäller supporter dialogen och saneringen av ekonomin har ni tagit ett steg i rätt riktning. Min huvudpoäng är dock att prpblemen går mycket djupare. I mina ögon är mycket av det som sker "lappa och laga". Snygga lappar och diskreta lagningar förvisso, men grundproblemen består.

Faktum kvarstår - mitt älskade DIF befinner sig i en djup identitetskris och håller allt snabbare på att förlora sig självt. Innan vi tar tag i det tillsammans alla berörda parter tex genom min föreslagna kriskommission kommer alla lovvärda initiativ inte behandla annat än symptomen medans sjukdomen kommer att bestå.

Vi måste tillsammans ta tag i detta och det räcker inte med möten. En långsiktig plan, tydliga mål, tydliga avgränsningar och ett stentungt mandat måste ligga till grund för ett sådant arbete.

Just nu kokar supporterleden av destruktiv frustration, vänd detta till något positivt. Gör kreativitet av frustrationen, kanalisera energin och engagemanget i rätt riktning. Men för det krävs ledarskap
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jojje skrev:Hmmm, många viljor men få riktigt bra ideér. Andys "KRISKOMMISSION" ger jag inte mycket för, vad ska den uträtta?
Den skall vända krisen och hjälpa klubben att hitta hem till sig själv... Vad mer är det du inte förstått?

Ett mycket bättre förslag än att inte göra något för att alla andras förslag är så dåliga.... Eller?
Bigge

Inlägg av Bigge »

Va ju kul att han svarar, tycker nu att alla ni som sitter här inne och har oftast kloka ideer till DIF som förening, går på detta möte som Mats ska anordna.
Och säger vad ni tycker istället för att sitta här inne och säga era ideer eller spy ut er galla mot DIF som förening, hjälper inte att sitta här inne och berätta.
Tyvärr bor jag inte inom rimliga gränser för att åka på ett möte och hem igen.

Det andra jag vill säga, var det Mats skrev: "Jag håller med dig i mycket framför allt gillar jag ditt initiativ. Det visar något som jag ofta saknar, nämligen engagemang"

Kanske fel att säga det men en ordförande som saknar engagemang??
Borde väl de flesta ha som sitter i styrelsen eller?
Eller är det jag som har missuppfattat hans svar?
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bigge skrev: Det andra jag vill säga, var det Mats skrev: "Jag håller med dig i mycket framför allt gillar jag ditt initiativ. Det visar något som jag ofta saknar, nämligen engagemang"

Kanske fel att säga det men en ordförande som saknar engagemang??
Borde väl de flesta ha som sitter i styrelsen eller?
Eller är det jag som har missuppfattat hans svar?
Syftar han inte mer på att han saknar engagemang från oss supportrar?
Lycka är att vara djurgårdare
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Tack Mats för att du tog dig tid att svara. Frågan har diskuterats om det är någon av er som läser vad vi diskuterar här och nu vet vi. Förstår fullständigt att du inte vill/kan fortsätta diskussionen. Nu kan vi fortsätta själva med vetskapen att du läser.

Skulle gärna se ett liknande inlägg från Säcken/Challe för att sluta leden. När man bara får svammel i intervju efter intervju blir iallafall jag bara förbannad. Ge oss ett hopp om att det finns en plan för hur vi ska få igång powerplay t.ex. Jag fattar att ni jobbar på det, men det känns inte speciellt trovärdigt när det inte kommer något konkret alls ur munnen när ni har chansen att prata.

Tack Andy för en mycket bra tråd. Jag hoppas att den fortsätter och inspirerar både ledning och oss fans att bryta vår trend och detta moment 22 vi befinner oss i just nu. Jag har iallafall fått nytt hopp
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

fullfartframaat skrev:Inbilla dig inget. Han, liksom vi, skiter i dig. Du får ty dig till Bautabröl.
Det var tack vare mig det förra mötet kom till och det var mig han syftade på i följande mening...
"andra hänvisade till att man ”inte ville slösa sin tid på detta”, ”inte ville höra bortförklaringar” m.m."
Senast redigerad av Jojje den 2006-11-23 13:16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Andy skrev:Den skall vända krisen och hjälpa klubben att hitta hem till sig själv... Vad mer är det du inte förstått?

Ett mycket bättre förslag än att inte göra något för att alla andras förslag är så dåliga.... Eller?

Nu talar du som DIF´s styrelse, om resultaten. Men inte hur man ska nå dit... Utveckla gärna.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Jojje skrev:
fullfartframaat skrev:Inbilla dig inget. Han, liksom vi, skiter i dig. Du får ty dig till Bautabröl.
Det var tack vare mig det förra mötet kom till och det var mig han syftade på här...
"andra hänvisade till att man ”inte ville slösa sin tid på detta”, ”inte ville höra bortförklaringar” m.m."
Hahaha... Du lever visst i en egen liten fantasivärld...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Andy skrev:Mats Larsson >>>

Bäste Mats,

Tack för att du tog dig tid att svara!

Låt mig först understryka att min ambition är att hjälpa och inte att stjälpa.

När det gäller supporter dialogen och saneringen av ekonomin har ni tagit ett steg i rätt riktning. Min huvudpoäng är dock att prpblemen går mycket djupare. I mina ögon är mycket av det som sker "lappa och laga". Snygga lappar och diskreta lagningar förvisso, men grundproblemen består.

Faktum kvarstår - mitt älskade DIF befinner sig i en djup identitetskris och håller allt snabbare på att förlora sig självt. Innan vi tar tag i det tillsammans alla berörda parter tex genom min föreslagna kriskommission kommer alla lovvärda initiativ inte behandla annat än symptomen medans sjukdomen kommer att bestå.

Vi måste tillsammans ta tag i detta och det räcker inte med möten. En långsiktig plan, tydliga mål, tydliga avgränsningar och ett stentungt mandat måste ligga till grund för ett sådant arbete.

Just nu kokar supporterleden av destruktiv frustration, vänd detta till något positivt. Gör kreativitet av frustrationen, kanalisera energin och engagemanget i rätt riktning. Men för det krävs ledarskap

För att du ska få igenom detta så krävs det att Mats Larsson i stort sett erkänner att allt han gjort de senaste åren har varit dåligt. Det tror jag inte att han kommer att göra, du kommer bara att få höra hur bra de jobbar och vilka "stora framsteg" som görs hela tiden.

Tyvärr...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

fullfartframaat skrev:Hahaha... Du lever visst i en egen liten fantasivärld...
Nej, jag startade en liknande tråd som andy nu gjorde för en tid sen, i samma tråd svarade senade DIF och de fixade detta möte som jag inte kunde gå på för att jag inte hade tid. Det mötet kom till tack vare mig.

Inbilla dig inget annat.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Sen är jag nyfiken på hur en dag i Mats Larssons liv ser ut, då han inte anser att han har säg 15-30 minuter per dag att svara på frågor här på forumet. Alltså måste den vara så fullpackad med saker, vad är dessa saker? Det är jag väldigt nyfiken på. Spela bordshockey med Janne Viktorsson?
Skriv svar