Ska vi ha kvar Säcken?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Ska Säcken stanna?

Ja.
49
43%
Nej, vi bör leta efter en annan.
50
44%
Ja, men låt challe ta över som headcoach.
15
13%

Antal röster: 114

Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Säcken ska inte gå någonstans!

Att Färjestad vann guld förra året var då fan inte pga att de bytte tränare, tror man det så är det jävligt illa. Som någon nämnde tidigare.
Kolla materialet FBK har. Det spelar-materialet spelar själva och behöver inga jätte direktiv utan lever mycke på materialet också.
Så att de vann förra året kan ju knappast ha kommit som en större chock?

Byter vi dock tränare är jag ganska övertygad om att det inte kommer gå bättre, vi är inte bättre. Dax att vakna nu.

Och att börja snacka om att riva säsongskort m.m och bara satsa på fotbollen som någon skrev i början av den här tråden tycker jag bara är löjligt. Där kan vi snacka riktig medgångare, bara för DIF inte vinner varje match så går jag inte hem och gråter floder för det. Vi är så jävla kräsna och krävande, vi stockholmare. Vi är så vana vid att jämt ligga i topp att vi glömmer att man faktist kan förlora också. Nu är det som det är och de ända som faktist kan förändra i framtiden är vi supportrar.
Ta ansvaret och gå på matcherna.

Vet att jag gled iväg lite på andra saker, men det har ju i grund och botten med att vi helt enkelt inte har pengarna just nu, pengar styr det mesta.
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

har en bra fråga här... under säsongen 01/02 tränades DIF av Lill-Kenta Johansson och jag undrar bara varför han blev kickad??? Djurgården kom ju faktiskt på 3:e plats... hade vi haft honom kvar åren efter KANSKE vi hade varit ett topplag nu :? nu leder han Sveriges bästa lag Timrå :(
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Vi kan ju mest bara spekulera.

Följer spelarna match direktiven?
Har Säcken förmågan att förmedla sitt budskap till spelarna så dom tar till sig det?
Finns det andra redan innan match klara reserv speldirektiv?
Alla tränare har ju sin egen filosofi, tror spelarna på Säckens?

Jag personligen tycker tränarbyte vore ganska lägligt för att skicka en signal till spelarna.

Lasse Falk är i mina ögon välkommen.
Vafan t.o.m. Lillis Lundh skulle duga.

/ Lädersliparen
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Snart dax för en namninsamling, så han kan återgå till att ge böter åt fortkörare.

En gång gris alltid gris
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

bort med säcken, annars blir det allsvenskan nästa år :(:(:(

snälla gör något nuuuuu !!!!
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Mans91 skrev:bort med säcken, annars blir det allsvenskan nästa år :(:(:(

Håller med!

snälla gör något nuuuuu !!!!
Damfyra

Inlägg av Damfyra »

Säcken skall sitta kvar.
Vad många inte förstår är att man inte kan bygga ett bra, samspelande lag på en säsong.
Särkijärvi måste ha förtroende från styrelse såväl som supportrar, utan stöd så kommer han ingenstans.

Så var det med den saken, kom på matcherna.

Dif i vått och torrt
rated_x

Inlägg av rated_x »

Damfyra skrev:Säcken skall sitta kvar.
Vad många inte förstår är att man inte kan bygga ett bra, samspelande lag på en säsong.
Särkijärvi måste ha förtroende från styrelse såväl som supportrar, utan stöd så kommer han ingenstans.

Dif i vått och torrt
men man kanske saknar lite kompetens om man säger "bra match grabbar" när man förlorar? ligger 10 å har sagt top 6 innan säsongen..
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

rated_x skrev:men man kanske saknar lite kompetens om man säger "bra match grabbar" när man förlorar? ligger 10 å har sagt top 6 innan säsongen..
Kan man lugnt säga, killen verker helt sakna verklighetsförankring.
Sen kommer garpen och visar vart skåpet skall stå genom att säga att vi har en skitbra och bred trupp för att sedan skylla allt på att vi haft 2-3 spelare skadade. Snacka om självmål.
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Jojje skrev:...killen verker helt sakna verklighetsförankring.
Hahaha... Det kommer verkligen från rätt person.

HAHAHAHA
Damfyra

Inlägg av Damfyra »

rated_x skrev:
Damfyra skrev:Säcken skall sitta kvar.

Dif i vått och torrt
men man kanske saknar lite kompetens om man säger "bra match grabbar" när man förlorar? ligger 10 å har sagt top 6 innan säsongen..
Man kanske saknar lite kompetens om man kommer med ett sånt påstående.
Vad man menar när man säger så, som alla borde fatta, är att det finns bra nyanser i spelet som man borde fortsätta utveckla.
Sedan handlar det väldigt ofta om små marginaler, om vi t.ex inte backslarvat på offensiv blå mot MoDo nu senast hade säkert matchbilden varit en helt annan.
Jojje klagar på att vi har för tunn trupp, vad gör ett tränarbyte för skillnad ur den aspekten? Mer pengar till nyförvärv?

Nu tar vi Skellefteå borta
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Damfyra skrev:Jojje klagar på att vi har för tunn trupp, vad gör ett tränarbyte för skillnad ur den aspekten? Mer pengar till nyförvärv?

Nu tar vi Skellefteå borta
Ingen skillnad, men vi kanske får en tränare som besitter någon som helst spelidé och som inte säger "bra match" efter varje match oavsett resultatet. Men jag har också "klagat" på de som sköter värvningar, men det ena behöver inte förta det andra.

Nej det gör vi nog tyvärr inte.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Men som tränare så kan väl inte säcken gå ut och säga:
"Jaha detta år har vi ett uselt lag, och jag gissar på att vi som bäst kniper tionde placeringen"

Såklart att de har högre mål än kanske laget har kapacitet, men alla har mål här i livet, man sätter inte mål som man vet man kan nå/slå med hästlängder. Då har grabbarna lite att kämpa för, tex om Säcken sagt:
Nej vi blir tia i år, nu ligger vi tia, ska vi sluta spel nu då och se till att vi håller denna placering, självklart inte man strävar alltid uppåt att kunna ta ytterligare en placering, kunna göra fler mål i PP, skjuta mer i PP
Vinna fler borta matcher osv

Hade velat sett, Lill Kenta, Luckner, Pelle m.fl säga om sitt lag:
Nej jag ska vara ärlig denna säsong: vi kommer 11 i år, för vi är tyvärr inte bättre, så fansen ni ska inte ha så höga förväntningar på oss.

Eller varför inte BÅG sagt om 3 kr, nej tyvärr ingen svensk från NHL vill spela med oss i VM i år, så vi kommer nog sist i gruppen. :)

Man kan inte bli sur på en tränare för det, som tränare måste man ha visioner, och goda tankar om sitt lag att de ska lyckas.

Men sen kan jag hålla med om att alla andra lag som inte når sina mål inser att det är dags att värva, något som DIF helt har misslyckat med, och dessutom Säckens retliga kommentar att vi spelade bra idag. trots tex Timrå ledde med 3-0 efter knappt tio minuter.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Bigge, har du sett DIF spela under säckens ledning? Finns inga som helst visioner där inte. Det görs taktiska juniorfel gång på gång. Ner i hörnet och gröta. Nej usch. För att inte tala om pp och bp.

Sen så har han haft 1,5 säsonger på sig och det har knappast blivit bättre, även om han säger det efter varje match och gärna skyller saker och ting på otur.

Han är ytterst ansvarig för hur laget spelar. Titta på vad kenta gjorde med Timrå, man ska kanske titta på vad han gjorde i DIF med. Han levererade trots allt resultat som vi skulle vara lyriska över idag.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Säcken är som en böld i arslet på cykel semester i gotland
Skriv svar