Johnny Oduya
Förstår inte vad du vill komma med ditt "mogna" inlägg.lu skrev:Eau Rouge -->
Rätt tragiskt ändå att du inte fattar en så självklar sak som kärleken till ett lag. Varför ställer du så många idiotiska frågor? Är du blåst? Har du tråkigt?
Såg en tragisk djävel på tricken igår. Smutsig, urvattnad blick, coca-cola reklamshorts i för liten storlek. Skjorta från Dressman som inte lyckades dölja den enorma ölmagen. Göteborgsdialekt. Trasiga badtofflor. Var det du? I vilket fall så var den snubben lika vilsen som du här framställer dig med dina inlägg.
Förhoppningvis plockar någon moderator bort alla dina påhopp, förresten vill du bara göra personangrepp och provocera så får du ta det via PM. Det här är ett officiellt forum för alla och de ska inte behöva se dina tragiska försök till inlägg. Testa och uppsök en psykolog för att diskutera dina depressioner, för det är ingen vidare bra idé att ta dem på ett hockeyforum.
Om du inte kan disuktera på ett vettigt sätt kan du låta bli!
Japp, NHL-lagen tänker många gånger på vilket lag som är äldst när de värvar från Sverige. Att Brynäs bildades först 1912, 21 år efter DIF är inte bra! Spelarens kvalité kommer liksom i andra hand för NHL-lag.Eau Rouge skrev:Att ni fostrat så pass många till NHL beror dels på att ni är ett av delag som existerat längst och dels på att ni är ett Stockholmslag och tack vare det fått, en i mina ögon, löjligt hög status.
Självklart tycker alla jänkare där borta att ett lag från världsmetropolen Stockholm ska ha hög status och om ett Stockholmslag har spelare då måste dom vara bra. Lätt jobb för NHL-lagens scouter.
Dom vet också att AIK faktiskt är ett lag från Solna som inte riktigt hör till Stockholm och därför är inte AIK-spelare lika intressanta. Solna liksom, vem värvar från den hålan.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
-
Du är den enda som det framtstår som svårt att diskutera med. Man får ta sina argument 2 ggr för att du ska förstå dem. Sen är dina inlägg smått korkade. Jag tror och hoppas (för din egen skull) att du gör det för att förarga oss. Har därför bestämt mig för att tiga ihjäl dig tills du hittar några andra att förpesta tillvaron för.Eau Rouge skrev:Förstår inte vad du vill komma med ditt "mogna" inlägg.lu skrev:Eau Rouge -->
Rätt tragiskt ändå att du inte fattar en så självklar sak som kärleken till ett lag. Varför ställer du så många idiotiska frågor? Är du blåst? Har du tråkigt?
Såg en tragisk djävel på tricken igår. Smutsig, urvattnad blick, coca-cola reklamshorts i för liten storlek. Skjorta från Dressman som inte lyckades dölja den enorma ölmagen. Göteborgsdialekt. Trasiga badtofflor. Var det du? I vilket fall så var den snubben lika vilsen som du här framställer dig med dina inlägg.
Förhoppningvis plockar någon moderator bort alla dina påhopp, förresten vill du bara göra personangrepp och provocera så får du ta det via PM. Det här är ett officiellt forum för alla och de ska inte behöva se dina tragiska försök till inlägg. Testa och uppsök en psykolog för att diskutera dina depressioner, för det är ingen vidare bra idé att ta dem på ett hockeyforum.
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Hmm... vad är det du gör i det där inlägget då, om jag får fråga? Var det någon som nämnde personangrepp...?Eau Rouge skrev:Förstår inte vad du vill komma med ditt "mogna" inlägg.
Vilket jäkla tjaffs det är.
Jag säger bara ett ord som inledande på detta inlägg: Kulturkrock!
Djurgårdarna har en helt annan supporterkultur och annat sätt att tänka än vad "bönderna" har. För "bönderna" ska det värvas tekniska spelare och få en jargång på elitseriehockeyns matcher som dom har i NHL med trummor, handklapp och patetiska "ramsor".
Supporterkulturen är annorlunda även när det gäller spelare. Där är Järnkaminerna, Black Army och Bajenfans väldigt lika. Vi skulle avsky om våra spelare försvann från sitt lag till ett konkurerande lag, dock lite skillnad om man lämnar för NHL (även om jag i alla fall är förbannad över att DIF inte får så mycket pengar som man borde få för spelare som åker över Atlanten).
Fallet Oduya är ganska självklart. Säger man "DIF eller NHL" och sticker till Frölunda, tjae, då är man inte särskilt omtyckt längre.
Men till skillnad från andra så skulle jag välkomna honom tillbaka om han ville komma tillbaka, dock tror jag en viss "stolthet" hindrar honom från det.
Djurgårdarna har en helt annan supporterkultur och annat sätt att tänka än vad "bönderna" har. För "bönderna" ska det värvas tekniska spelare och få en jargång på elitseriehockeyns matcher som dom har i NHL med trummor, handklapp och patetiska "ramsor".
Supporterkulturen är annorlunda även när det gäller spelare. Där är Järnkaminerna, Black Army och Bajenfans väldigt lika. Vi skulle avsky om våra spelare försvann från sitt lag till ett konkurerande lag, dock lite skillnad om man lämnar för NHL (även om jag i alla fall är förbannad över att DIF inte får så mycket pengar som man borde få för spelare som åker över Atlanten).
Fallet Oduya är ganska självklart. Säger man "DIF eller NHL" och sticker till Frölunda, tjae, då är man inte särskilt omtyckt längre.
Men till skillnad från andra så skulle jag välkomna honom tillbaka om han ville komma tillbaka, dock tror jag en viss "stolthet" hindrar honom från det.
Leder jag? Men mina är åtminstånde inte omotiverade...lu skrev:Jag ville reta upp dig.Eau Rouge skrev: Förstår inte vad du vill komma med ditt "mogna" inlägg.
Räknar man påhopp så leder du... betyder det att du lider av depression?
Haha...
Som sagt så borde ju ditt beteende rendera i en avstängning eftersom ditt enda syfte är att provocera.
Är det svårt att disuktera med mig, bara för att jag inte stämmer in i DIF:s hyllningskör eller för att spelare inte gör enligt era ritualer?DJ The real one.. skrev:Du är den enda som det framtstår som svårt att diskutera med. Man får ta sina argument 2 ggr för att du ska förstå dem. Sen är dina inlägg smått korkade. Jag tror och hoppas (för din egen skull) att du gör det för att förarga oss. Har därför bestämt mig för att tiga ihjäl dig tills du hittar några andra att förpesta tillvaron för.
Du behöver inte presentera dina åsikter två gånger. Det var inte jag som bad dig utan tydligen du som inte fattade kontringen du fick...
Korkade? Hmm...då ska vi nog inte ens tala om dina och dina ryggdunkarpolares. Finns ett par som med lätthet skulle kvala in i närmsta humorbok. Varför inte söka in till "Time Out" med en gång?
Snälla, gör dig inte dummare än vad du är.DIForever skrev:Hmm... vad är det du gör i det där inlägget då, om jag får fråga? Var det någon som nämnde personangrepp...?
Jag betalar med samma mynt, tål ni inte eran egen medicin?
Den nyttigaste läxa livet har lärt mig är att idioterna många gånger har rätt.
Ja, det är härligt vad ni är fläckfria.Micke Nylander skrev:Vilket jäkla tjaffs det är.
Dock så är eran självgodhet, framförallt här, ingen vidare snygg syn.
Det bästa med allt är ni inte inser att ni inte är bäst längre och långt där ifrån, trots det så kommer diverse förklaringar om att ni skulle vara bättre på andra håll. Patetiskt!
Du nämner att ni inte föredrar Trummor, klapp, ramsor o.s.v. Har du hört talas om stämning?
Det är säkert roligare på era matcher där det enda ljud som öronen får avlyssna är någon sunkig reklam från Mix Megapol på jumbotronen.
Fast det är ju i alla fall någon som kommer på våra matcher till skillnad från era.
Har ni verkligen råd med hyran i globen? Bagarmossen har inte så hög hyra, fast å andra sidan inga läktarplatser, fast det gör ju inget i erat fall...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det handlar mer om en människa som inte kan hålla sitt ord. Laget i hans hjärta kanske är brajjen (skulle förklara det egendomliga beslutet han tog att gå till frölunda), men han sviker Djurgården och allt vad klubblojalitet heter på sättet han lämnade oss.Hovet skrev:Han är ju hammarbyare från början. Om vi snackar klubblojalitet och han svek något lag så var det ju Hammarby och inget annat.Rash skrev: Ser inte det roliga...nån som inte håller sitt ord blir det svårt att respektera. NHL eller DIF, så lät på Jonny. Sen väljer han Frölunda. Hade han istället sagt från början att han öppnar alla dörrar öppna så fine. Men i det läget, när vi dessutom var i stort behov av bra backar, svänger han helt om och drar till Sveriges baksida...
Kära rara Eau Rouge, hela din ovanstående mening hade kunnats förkortats till ett ord: mindrevärdeskomplex.Eau Rouge skrev: Att ni fostrat så pass många till NHL beror dels på att ni är ett av delag som existerat längst och dels på att ni är ett Stockholmslag och tack vare det fått, en i mina ögon, löjligt hög status.
Lycka är att vara djurgårdare
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznark...!Therocket1 skrev:Bagarmossen har ingen hockeyplan, läs på innan du försöker flytta DIF någon annantsans.
Jag använde mig av det kära receptet ironi, om du nu inte förstod det.
Minns inte exakt vad stället där Nordia-Bagarmossen tränar, trodde inte det fanns så bittra människor här som var tvunga att påpeka det.
Menar du att jag skulle känna någon form av underlägsenhet? Haha, när då? Inte de närmsta tre åren i alla fall där vi bokstavligen har krossat er, vi må vara en mindre stad, men fan så mycket bättre på att spela hockey.Rash skrev:Kära rara Eau Rouge, hela din ovanstående mening hade kunnats förkortats till ett ord: mindrevärdeskomplex.
Det som dock fortfarande stinker är eran självgodhet...

- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Eau Rouge skrev:Menar du att jag skulle känna någon form av underlägsenhet? Haha, när då? Inte de närmsta tre åren i alla fall där vi bokstavligen har krossat er, vi må vara en mindre stad, men fan så mycket bättre på att spela hockey.Rash skrev:Kära rara Eau Rouge, hela din ovanstående mening hade kunnats förkortats till ett ord: mindrevärdeskomplex.
Det som dock fortfarande stinker är eran självgodhet...
Skulle tippa på att du är en stackars kaffekokare

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Znark på dig själv, om du nu själv inte fattar ironi varför säger du till andra att de inte fattar ironi?Eau Rouge skrev:Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznark...!Therocket1 skrev:Bagarmossen har ingen hockeyplan, läs på innan du försöker flytta DIF någon annantsans.
Jag använde mig av det kära receptet ironi, om du nu inte förstod det.
Minns inte exakt vad stället där Nordia-Bagarmossen tränar, trodde inte det fanns så bittra människor här som var tvunga att påpeka det.
Dessutom, ifall du vill veta, vilket jag inte tror, så tränar Nordia i Kärrtorp alternativt i en ishall i närheten t.ex. Älta.