Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
mb81
Inlägg: 9037
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

fryppe skrev: 2026-06-22 11:50:03 Undrar hur det är tänkt nu ska vi ha in en till forward eller är vi klara nu? hoppas vi ska in med en back och en forward till minst.
En back och två forwards. En forward för topp-6 och en för mellankedjorna(Hartmann gissningsvis).
Rutger
Inlägg: 122
Blev medlem: 2022-05-30

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rutger »

Ingen slump att Gunler och Hartmann presenteras typ samtidigt. Kanske kommer någon till spelare bekräftas dom närmsta dagarna.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1447
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Klocka igen så det är Hartmann då.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7960
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Som sagt, inga problem med Hartmann om det innebär att vi bryter med Grewe, Stockan eller Pettersen.

Saknas fortfarande en center och en vinge till topp 6.

Är han tänkt som topp 6 är detta MDB:s första panikvärvning vi bevittnar.

Sorgligt överlag att Stockholms stolthet tar över en reject från Sundsvall HK. Storstan får äta resterna.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-06-22 13:32:24, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1447
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

3 år med hartmann är väl lite väl ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11524
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Treårskontrakt med en 32-åring?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0
Inlägg: 1811
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jim Morrison skrev: 2026-06-22 13:33:50 Treårskontrakt med en 32-åring?
Idioti
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7960
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-06-22 13:33:50 Treårskontrakt med en 32-åring?
”Crippes grabb” slutar bli en merit lagom till att man passar bron vid Globen shopping. Nepotismen i den här föreningen är hårresande.

Känns som Mattias Carlsson all over again. Förvånad om Hartmann gör plus tio pinnar
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-06-22 13:39:44, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 5645
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Ger man 3 år till en 32åring kan man nästan garantera att de inte kommer gå för fullt, de är ju "safe för resten av karriären" nu så jag har svårt att se de kommer kämpa så de blöder för sin plats.

Mycket meeeeeh över Hartmann, helt OK med Gunler dock. Fortsatt extremt osexig silly.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1447
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Man ser klart och tydligt den röda tråden i värvningarna hittills, tyngd något vi saknad förra året men vi kan ju inte bara slänga in tyngd måste ha någon som kan göra mål också.........
Foppas78
Inlägg: 121
Blev medlem: 2014-04-19

Silly Season 2026/27

Inlägg av Foppas78 »

Känns som om MDB och Wiken pressat filmen Moneyball och fått lite inspiration!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 11524
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Foppas78 skrev: 2026-06-22 13:54:37 Känns som om MDB och Wiken pressat filmen Moneyball och fått lite inspiration!
Förutom med Gunler då :shock:

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick
Inlägg: 3977
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Vad innebär värvningen av Hartmann för resten av laget?
Stockselius lär inte komma tillbaka nu och det trodde jag inte innan heller. Kan detta vara ett beslut som får Nordmark att dra över pölen redan nu?
Hamnar Blomgren i kläm här eller är Grewe så pass skadad att han inte kommer kunna spela i början av säsongen?

Handlar det bara om att få in en Rightare så ge en chans till Drott?!
Senast redigerad av Knickedick den 2026-06-22 14:09:01, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Inlägg: 11310
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2026-06-22 14:00:46 Vad innebär värvningen av Hartmann för resten av laget.
Stockselius lär inte komma tillbaka nu och det trodde jag inte innan heller. Kan detta vara ett beslut som får Nordmark att dra över pölen redan nu?
Hamnar Blomgren i kläm här eller är Grewe så pass skadad att han inte kommer kunna spela i början av säsongen?
Känslan från alla uttalanden är ju att Grewe är en bra bit bort ändå. Väldigt förvånad om han spelar direkt i höst.

Märklig längd, men man får väl lita på ledningen här. Delar ju deras upplevelse om våran extrema brist på tyngd och grit ifjol. Snudd på parodiskt att se Malmös karlar kasta runt våra små pojkspolingar som om det var det enklaste i världen.

Men problemet är ju att Salsten, Pettersen osv finns kvar.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1447
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2026-06-22 13:58:37
Foppas78 skrev: 2026-06-22 13:54:37 Känns som om MDB och Wiken pressat filmen Moneyball och fått lite inspiration!
Förutom med Gunler då :shock:

Haha kommenterade på denna, ser inte ut som en värvning som någon analytiker skulle säga "HONOM SKA VI HA!"
Skriv svar