EspenK skrev:Tja...
Växjö värvar säkert något mer innan 15 februari.
Tror inte att vi har några fler krokar ute. Vet i ärlighetens namn inte vad vi skulle plocka in nu.
Mer bredd behövs inte. Skulle vara en toppspelare som spelar även nästa säsong men det kommer inte hända.
Är på riktigt orolig inför nästs säsong. Många som lär röra på sig. Kommer tappa 40-50% av laget.
Lilja KHL/NHL
Brodin KHL
Jägarn AHL
MacD. AHL
Jonte NHL/AHL
Bemström NHL/AHL
Dick ajk eller slutar?
Virtanen Släpps?
Hulta Utgående? Schweiz KHL
Garrison Släpps
Norell åter till AHL?
Adam KHL/NHL
Blir till att bygga nytt igen... Troligtvis inget topplag på några år.
Med det sagt kanske i år är året att gå all in för guld Jocke...
Äh så där ser det ut nästan varje säsong. Jag tror verkligen vi kommer kunna utmana i toppen regelbundet.
Lilja KHL/NHL
Har fortfarande ett år kvar på kontraktet men jag tror han hamnar i NHL/AHL. Han är ändå 25 så det kommer väl inte jättemycket fler chanser till NHL för honom. Lär ta chansen. Här skulle Peppe Lundh vara en perfekt ersättare så som Lilja var för Peppe.
Brodin KHL
Hoppas vi kan erbjuda ett långt kontrakt(3 år) men gissar att brodin lär ta sista chansen att tjäna lite större pengar. Skulle vara fint att hitta nåt riktigt spetsigt som ersättare i så fall. Spencer Abbott har Robban haft förut. En drömvärvning.
Jägarn AHL
Han har inte varit lika vass som ifjol och här ersätter Grewe bra till en billig peng.
MacD. AHL
Lär dra till nordamerika efter än rätt bra säsong. 0,5 ppg är helt ok för en förstaårssenior. Skulle gärna se honom ett år till hos oss. Lukas Vejdemo skulle vara en bra ersättare att få hem på ett långt kontrakt. Känns inte som han kommer ta plats i NHL just nu.
Jonte NHL/AHL
Givetvis drar han till NHL. Svårt att ersätta till rätt peng. Här får man se Guter som ersättaren. Ett nedköp men svårt att hitta en likvärdig spelare till samma peng.
Bemström NHL/AHL
Drar till NHL efter succén. Blir svårtatt hitta någon som producerar lika bra som han gjort i år(tror inte Bemström heller skulle klara det nästa säsong) och framförallt inte till juniorlön. Men ge Holtz samma förtroende som Bemström fått och vi kommer nog få se en hel del mål från hans sida. Holtz ersätter alltså.
Dick ajk eller slutar?
Har gärna kvar Dick en säsong till då han när han spelat braär en av våra klart bästa spelare. Dock väldigt mycket skadad så en meriterad ersättare skulle nog kunna vara ett uppköp i det långa loppet.
Virtanen Släpps?
Wirtanen/Antes ersättare borde vara en grym ny andracenter som kan avlasta Josefson.
Jag tror man förlänger med Hank ännu en säsong och Falk flyttas upp från juniorerna. Ågren och Possler kan säkert ta Hanks plats också i mitt lag nedan. Men nåt i den stilen beroende av vilka som blir kvar.
Hulta Utgående? Schweiz KHL
Egentligen den viktigaste av alla att förlänga med men rätt säker på att han är förlorad. Högström kommer väl in som en ersättare men han har inte samma spetsegenskaper som Hultström. Och vi skulle vara i behov av en rightare på backsidan. Ser gärna både Högström och Hultström i laget men finns det plats för båda? Det beror väl lite på om Urbom blir kvar.
Garrison Släpps
Garrison/Bernhardts ersättare kan man väl se som Simon Johansson.
Norell åter till AHL?
Jag tror och hoppas Norell blir kvar.
Adam KHL/NHL
Här behövs en riktigt bra ny förstamålvakt. Blir riktigt svårt att hitta någon i Adams klass men ågot etablerat namn måste in.
Så laget nästa år nåt i stil med detta?
Ny(Jensen)
Högström-Pettersson
Alsing-Nilsson
Norell-Urbom
Johansson/Björnfot
Peppe-Josefson-Abbott
Dick-Ny-Guter
Grewe-Vejdemo-Holtz
Hank-Strandberg-Bergfors
Possler/Ågren/Falk