Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska jag se något positivt med Guter så är han en klart bättre spelare än Possler.
Så Possler ut och Guter in är en förstärkning.
Ja, det var en bättre jämförelse, kan köpa den faktiskt :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Ska jag se något positivt med Guter så är han en klart bättre spelare än Possler.
Verkligen, alltså VERKLIGEN.
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DRC »

Kanske det. Men man ska inte glömma att Possler gjorde det ganska bra i förstakedjan i förra årets slutspel.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Kanske det. Men man ska inte glömma att Possler gjorde det ganska bra i förstakedjan i förra årets slutspel.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Förstår inte varför folk tänker något annat och inför nästa år, sätt Guter med två junisar, typ Falk och Holtz. Eller så tar han Bemströms plats eller Hanks.

Jag ska säga att jag tycker inte det är en spelare man kanske skulle jaga men har man väl tagit in honom finns det absolut platser där han kan fylla en roll. Killen kan trots allt hitta nät.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Förstår inte varför folk tänker något annat och inför nästa år, sätt Guter med två junisar, typ Falk och Holtz. Eller så tar han Bemströms plats eller Hanks.

Jag ska säga att jag tycker inte det är en spelare man kanske skulle jaga men har man väl tagit in honom finns det absolut platser där han kan fylla en roll. Killen kan trots allt hitta nät.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Tja...

Växjö värvar säkert något mer innan 15 februari.

Tror inte att vi har några fler krokar ute. Vet i ärlighetens namn inte vad vi skulle plocka in nu.

Mer bredd behövs inte. Skulle vara en toppspelare som spelar även nästa säsong men det kommer inte hända.

Är på riktigt orolig inför nästs säsong. Många som lär röra på sig. Kommer tappa 40-50% av laget.

Lilja KHL/NHL
Brodin KHL
Jägarn AHL
MacD. AHL
Jonte NHL/AHL
Bemström NHL/AHL
Dick ajk eller slutar?
Virtanen Släpps?

Hulta Utgående? Schweiz KHL
Garrison Släpps
Norell åter till AHL?

Adam KHL/NHL

Blir till att bygga nytt igen... Troligtvis inget topplag på några år.

Med det sagt kanske i år är året att gå all in för guld Jocke...
Äh så där ser det ut nästan varje säsong. Jag tror verkligen vi kommer kunna utmana i toppen regelbundet.

Lilja KHL/NHL
Har fortfarande ett år kvar på kontraktet men jag tror han hamnar i NHL/AHL. Han är ändå 25 så det kommer väl inte jättemycket fler chanser till NHL för honom. Lär ta chansen. Här skulle Peppe Lundh vara en perfekt ersättare så som Lilja var för Peppe.

Brodin KHL
Hoppas vi kan erbjuda ett långt kontrakt(3 år) men gissar att brodin lär ta sista chansen att tjäna lite större pengar. Skulle vara fint att hitta nåt riktigt spetsigt som ersättare i så fall. Spencer Abbott har Robban haft förut. En drömvärvning.

Jägarn AHL
Han har inte varit lika vass som ifjol och här ersätter Grewe bra till en billig peng.

MacD. AHL
Lär dra till nordamerika efter än rätt bra säsong. 0,5 ppg är helt ok för en förstaårssenior. Skulle gärna se honom ett år till hos oss. Lukas Vejdemo skulle vara en bra ersättare att få hem på ett långt kontrakt. Känns inte som han kommer ta plats i NHL just nu.

Jonte NHL/AHL
Givetvis drar han till NHL. Svårt att ersätta till rätt peng. Här får man se Guter som ersättaren. Ett nedköp men svårt att hitta en likvärdig spelare till samma peng.

Bemström NHL/AHL
Drar till NHL efter succén. Blir svårtatt hitta någon som producerar lika bra som han gjort i år(tror inte Bemström heller skulle klara det nästa säsong) och framförallt inte till juniorlön. Men ge Holtz samma förtroende som Bemström fått och vi kommer nog få se en hel del mål från hans sida. Holtz ersätter alltså.

Dick ajk eller slutar?
Har gärna kvar Dick en säsong till då han när han spelat braär en av våra klart bästa spelare. Dock väldigt mycket skadad så en meriterad ersättare skulle nog kunna vara ett uppköp i det långa loppet.

Virtanen Släpps?
Wirtanen/Antes ersättare borde vara en grym ny andracenter som kan avlasta Josefson.

Jag tror man förlänger med Hank ännu en säsong och Falk flyttas upp från juniorerna. Ågren och Possler kan säkert ta Hanks plats också i mitt lag nedan. Men nåt i den stilen beroende av vilka som blir kvar.

Hulta Utgående? Schweiz KHL
Egentligen den viktigaste av alla att förlänga med men rätt säker på att han är förlorad. Högström kommer väl in som en ersättare men han har inte samma spetsegenskaper som Hultström. Och vi skulle vara i behov av en rightare på backsidan. Ser gärna både Högström och Hultström i laget men finns det plats för båda? Det beror väl lite på om Urbom blir kvar.

Garrison Släpps
Garrison/Bernhardts ersättare kan man väl se som Simon Johansson.

Norell åter till AHL?
Jag tror och hoppas Norell blir kvar.

Adam KHL/NHL
Här behövs en riktigt bra ny förstamålvakt. Blir riktigt svårt att hitta någon i Adams klass men ågot etablerat namn måste in.

Så laget nästa år nåt i stil med detta?

Ny(Jensen)

Högström-Pettersson
Alsing-Nilsson
Norell-Urbom
Johansson/Björnfot

Peppe-Josefson-Abbott
Dick-Ny-Guter
Grewe-Vejdemo-Holtz
Hank-Strandberg-Bergfors
Possler/Ågren/Falk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inte omöjligt att Bemström blir utlånad till DIF, killen har en otroligt tajming och ett fantastiskt skott, men i spelet 5-5 finns en hel del kvar att lära

M.Davidsson skulle tjäna enormt mycket (inte ekonomiskt) på att stanna en säsong till, fortfarande hög valp-halt i den kroppen jämfört med storebror
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Lee Harvey Oswald skrev:Inte omöjligt att Bemström blir utlånad till DIF, killen har en otroligt tajming och ett fantastiskt skott, men i spelet 5-5 finns en hel del kvar att lära

M.Davidsson skulle tjäna enormt mycket (inte ekonomiskt) på att stanna en säsong till, fortfarande hög valp-halt i den kroppen jämfört med storebror
Tror båda spelar som utlåtande till oss nästa år.
Bemström definitivt. Han har gjort mkt mål men bara spelat 12-14 min.
Skulle må bra av större ansvar och 17-19 min/match i snitt.

MacD stannar men då måste utväxlingen komma (likt Lundeström Luleå)
Ska vi ha honom kvar så måste han vara en toppcenter i laget och ligan.
Har han den kapaciteten?? Jag tror och hoppas om han tvättar bort valpigheten.
Ett år till som tredjecenter gynnar möjligen DIF men knappast Marcus.
Här måste ett väl avvägt beslut fattad i samförstånd.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tar Guter alla dagar i veckan framför någon chansning där man inte vet vad man får. Vi behövde uttalad bredd och det fixade Jocke. En så bra bredd det kan bli. Vi har en grym sportchef.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Sen är jag övertygad om att Guter inte velat komma om han inte hade säkerhet över nästa säsong. Gissar att karln är något trött på att flytta efter den här säsongen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Äh fan jag vet inte, Guter är ju en HA+ lirare, visst kan han blixtra till lite i SHL men inte mycket mer. Om han dock har lagom lön och är tänkt för en 3/4:e lina så fine, helt klart en pjäs som funkar där, hoppas dock inte det är tänkt som en toppvärvning och poäng-producerare.

Sen hade jag också gärna sett Guter lira istället för Hank men det kan man ju skita i det blå skåpet om att det ska hända.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Guter snittar exakt 0.5 poäng per match i SHL. Då har man fan hemma i SHL och är ingen "HA-lirare". Tittar vi bara på hans produktion hör han faktiskt hemma i en framträdande roll i SHL.
Expert.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Guter snittar exakt 0.5 poäng per match i SHL. Då har man fan hemma i SHL och är ingen "HA-lirare". Tittar vi bara på hans produktion hör han faktiskt hemma i en framträdande roll i SHL.
Har dessutom presterat bra i klubbar med bra mycket mindre medel, så huruvida han kommer kunna prestera hos oss (igen) eller inte är för mig en icke-fråga, faktiskt. Har svårt att tro att Guter är tänkt högre än på sin spets i en andralina också, och dete kan jag köpa rakt av.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Guter snittar exakt 0.5 poäng per match i SHL. Då har man fan hemma i SHL och är ingen "HA-lirare". Tittar vi bara på hans produktion hör han faktiskt hemma i en framträdande roll i SHL.
Precis, tack!

Om jag får lov att utveckla ditt resonemang så ser vi att endast fyra spelare i årets trupp har högre PPG än Guter:

Bemström (0.72)
Axelsson (0.67)
Garrison (0.63)
Josefson (0.53)

Med det har han högre snitt än, inte bara övriga i vår trupp, utan även högre än t.ex. Linus Johansson, Nicklas Danielsson och Mattias Tedenby. Har också likvärdigt snitt som Andrew Rowe och Jimmie Ericsson (0.51)

Så ja... med tanke på att han i år är tänkt som bredd så är det poängmässigt en jävligt bra bredd. Ingen snack om saken. Sen kan man snacka spelartyp hit och dit, men i SHL hör han hemma.
Säg den glädje som varar
Låst