Även om styrelsen skulle hålla Jocke bakom ryggen?Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:23:49Jag tror absolut att man måste röra om i grytan men folk verkar tro att det finns en Jonah i ledningen och att saker kommer bli bättre om man bara sparkar folk. Det är dagisnivå på det.#10 skrev: ↑2021-12-04 20:17:51Nämen du, har själv varit negativ till att skeppa folk högre upp och trott att dessa spelare (som är 3-4 steg bättre än det ser ut) ska vända skutan, men nu är det dags, allt som kommer till oss blir skit, #72 bra i ett par matcher sen värdelös, nu röst/huvudtränare i båset och Jocke med flera bort från högre positioner, det är det ända som kan rädda oss, det är fakta nu.Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:11:59Jag är inte alls säker på att den bilden stämmer (mer än vad som kan förväntas av en sportchef). Det är nån internetsanning som Sanny gjort till en käpphäst.Magnutz skrev: ↑2021-12-04 20:09:17Jockes roll i föreningen är mer omfattande än bara rekrytering. Jocke har tagit fram spelsystem och är den som tvingar laget att följa detta system. Det är toppstyrt och tränarna har inte tillräckligt med mandat för att arbeta ordentligt. Jocke är, som jag förstått det, den som styr DIF Hockey nu. Så om den rollen försvinner kan mycket förändras.Hillberry blue skrev: ↑2021-12-04 20:06:37 Jag vet för lite om J E hur han är som sportchef för att dömma ut honom i den funktionen. Kan ju konstatera att det som presteras på isen ser illa ut. Om det är hans fel vet inte jag. Att det är han som anställt spelare och tränare kan jag räkna ut. Men blir alla bättre om han kickas ?
Det kan bli än värre...
Ponera att det finns ett gäng spelare som gillar Jocke tex och felet ligger någon annanstans. Då kan det ju bli uppror på riktigt.
Jocke ställde sin plats till förfogande att styrelsen valde att inte släppa honom. Om det funnits missnöje från spelarna så skulle han väl rykt redan då?
SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12
Att Halmstad hade vunnit med 0-1 nere Malmö idag.#10 skrev: ↑2021-12-04 20:25:32Säg mig vad som kan bli värre?Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:23:49Jag tror absolut att man måste röra om i grytan men folk verkar tro att det finns en Jonah i ledningen och att saker kommer bli bättre om man bara sparkar folk. Det är dagisnivå på det.#10 skrev: ↑2021-12-04 20:17:51Nämen du, har själv varit negativ till att skeppa folk högre upp och trott att dessa spelare (som är 3-4 steg bättre än det ser ut) ska vända skutan, men nu är det dags, allt som kommer till oss blir skit, #72 bra i ett par matcher sen värdelös, nu röst/huvudtränare i båset och Jocke med flera bort från högre positioner, det är det ända som kan rädda oss, det är fakta nu.Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:11:59Jag är inte alls säker på att den bilden stämmer (mer än vad som kan förväntas av en sportchef). Det är nån internetsanning som Sanny gjort till en käpphäst.Magnutz skrev: ↑2021-12-04 20:09:17
Jockes roll i föreningen är mer omfattande än bara rekrytering. Jocke har tagit fram spelsystem och är den som tvingar laget att följa detta system. Det är toppstyrt och tränarna har inte tillräckligt med mandat för att arbeta ordentligt. Jocke är, som jag förstått det, den som styr DIF Hockey nu. Så om den rollen försvinner kan mycket förändras.
Det kan bli än värre...
Ponera att det finns ett gäng spelare som gillar Jocke tex och felet ligger någon annanstans. Då kan det ju bli uppror på riktigt.
Jocke ställde sin plats till förfogande att styrelsen valde att inte släppa honom. Om det funnits missnöje från spelarna så skulle han väl rykt redan då?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tippade iofs 6 - 0 till Brunsås - att Jocken, Kal-El, osynliga VD:n, tränarna, Ölvestad har jobben kvar visar bara vilken inskränkt klubb för inbördes beundran vi blivit
Spelaruppror för att föreningen gör fel sak?#10 skrev: ↑2021-12-04 20:25:32Säg mig vad som kan bli värre?Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:23:49Jag tror absolut att man måste röra om i grytan men folk verkar tro att det finns en Jonah i ledningen och att saker kommer bli bättre om man bara sparkar folk. Det är dagisnivå på det.#10 skrev: ↑2021-12-04 20:17:51Nämen du, har själv varit negativ till att skeppa folk högre upp och trott att dessa spelare (som är 3-4 steg bättre än det ser ut) ska vända skutan, men nu är det dags, allt som kommer till oss blir skit, #72 bra i ett par matcher sen värdelös, nu röst/huvudtränare i båset och Jocke med flera bort från högre positioner, det är det ända som kan rädda oss, det är fakta nu.Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:11:59Jag är inte alls säker på att den bilden stämmer (mer än vad som kan förväntas av en sportchef). Det är nån internetsanning som Sanny gjort till en käpphäst.Magnutz skrev: ↑2021-12-04 20:09:17
Jockes roll i föreningen är mer omfattande än bara rekrytering. Jocke har tagit fram spelsystem och är den som tvingar laget att följa detta system. Det är toppstyrt och tränarna har inte tillräckligt med mandat för att arbeta ordentligt. Jocke är, som jag förstått det, den som styr DIF Hockey nu. Så om den rollen försvinner kan mycket förändras.
Det kan bli än värre...
För att vara tydlig så vet jag inte mer än vad som skrivs och vissa saker som diskuteras i förtroende från folk utanför nuvarande lag men värre tror jag absolut att det kan bli.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"I'll scratch your back, if you scratch mine"Donkels-3.0 skrev: ↑2021-12-04 20:34:40 Tippade iofs 6 - 0 till Brunsås - att Jocken, Kal-El, osynliga VD:n, tränarna, Ölvestad har jobben kvar visar bara vilken inskränkt klubb för inbördes beundran vi blivit
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Det är inte J Edgar Hoover vi pratar om. Vi har fasiken Falk i båset och han har väl aldrig vikit ner sig i hela sin karriär?
Bort med Jocke om det skaver med spelarna men bara om det är där problemet ligger. Inte för att fans skriker på internet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jo men det har ju varit stensäkra svågerrekryteringar av tex Musse, ta bara förlängningarna på hans kontrakt.
Redan där skulle det varit STOPP!
Jag har ingen aning vilken "status" JE har hos styrelsen! Men om Falk har pondus så borde han säga till JE att detta inte funkar, lyssnar inte JE så får han ta det högre upp. Att det måste hända nåt är vi alla överens om, det räcker nu!
- Harmageddon
Jag vill också nämna att man sparkade sportchefen i Färjestad. Tycker att Färjestad har steppat upp efter landslagsuppehållet trots att tränaren hängde lös där ett tag.Frankie skrev: ↑2021-12-04 20:41:47Jo men det har ju varit stensäkra svågerrekryteringar av tex Musse, ta bara förlängningarna på hans kontrakt.
Redan där skulle det varit STOPP!
Jag förstår inte varför du är så negativ när du är positiv i det mesta. Eller är du rädd för förändringar?
Både Brynäs och Färjestad lyckades vände det till något positivt.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Det kan inte gå sämre än det gör, det är fakta som du själv inte kan säga imot.Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:35:29Spelaruppror för att föreningen gör fel sak?#10 skrev: ↑2021-12-04 20:25:32Säg mig vad som kan bli värre?Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:23:49Jag tror absolut att man måste röra om i grytan men folk verkar tro att det finns en Jonah i ledningen och att saker kommer bli bättre om man bara sparkar folk. Det är dagisnivå på det.#10 skrev: ↑2021-12-04 20:17:51Nämen du, har själv varit negativ till att skeppa folk högre upp och trott att dessa spelare (som är 3-4 steg bättre än det ser ut) ska vända skutan, men nu är det dags, allt som kommer till oss blir skit, #72 bra i ett par matcher sen värdelös, nu röst/huvudtränare i båset och Jocke med flera bort från högre positioner, det är det ända som kan rädda oss, det är fakta nu.
Det kan bli än värre...
För att vara tydlig så vet jag inte mer än vad som skrivs och vissa saker som diskuteras i förtroende från folk utanför nuvarande lag men värre tror jag absolut att det kan bli.
Vi kan sitta i ett negativt kval med spelare som protesterar och sjukskriver sig osv. Det är klart som fan att saker alltid kan bli värre.
Märk väl att jag inte säger bu eller bä om Jocke eller övriga. Men att pöbelmentalitet och att fansens gissningar om saker inom klubben skall gå före vad spelare och ledare anser är fel väg att gå.
- Jim Morrison
Tyvärr inte.Praetori skrev: ↑2021-12-04 20:11:59Jag är inte alls säker på att den bilden stämmer (mer än vad som kan förväntas av en sportchef). Det är nån internetsanning som Sanny gjort till en käpphäst.Magnutz skrev: ↑2021-12-04 20:09:17Jockes roll i föreningen är mer omfattande än bara rekrytering. Jocke har tagit fram spelsystem och är den som tvingar laget att följa detta system. Det är toppstyrt och tränarna har inte tillräckligt med mandat för att arbeta ordentligt. Jocke är, som jag förstått det, den som styr DIF Hockey nu. Så om den rollen försvinner kan mycket förändras.Hillberry blue skrev: ↑2021-12-04 20:06:37 Jag vet för lite om J E hur han är som sportchef för att dömma ut honom i den funktionen. Kan ju konstatera att det som presteras på isen ser illa ut. Om det är hans fel vet inte jag. Att det är han som anställt spelare och tränare kan jag räkna ut. Men blir alla bättre om han kickas ?
Jocke har absolut ansvar i form av sportchef men drevet ät ju löjligt. På senaste har det låtit som en konspirationsteori där spelare som Sörensen, ledare som Falk mfl samt en hel styrelse låter sig köras över och/eller manipuleras av ett ondskefullt mästergeni till Sportchef.![]()
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men då fortsätter vi på det här spåret, svaret om det gått bättre får vi ju aldrigPraetori skrev: ↑2021-12-04 21:10:43Vi kan sitta i ett negativt kval med spelare som protesterar och sjukskriver sig osv. Det är klart som fan att saker alltid kan bli värre.
Märk väl att jag inte säger bu eller bä om Jocke eller övriga. Men att pöbelmentalitet och att fansens gissningar om saker inom klubben skall gå före vad spelare och ledare anser är fel väg att gå.
Då får du isf ta bladet från munnen i den mån det går. Det är rätt många som går på medlemsmöten mm som gärna skulle vilja veta isf.
Nu vill ja ha Perra Johnsson.