SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mawa

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av mawa »

Örnen skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Jocke sågs ha ett personligt samtalet med Robban direkt efter matchen. Nyfiken på vad som sägs där

Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Sorry att jag prickat fel i lagbygget på typ tio punkter" kanske.
Förhoppningsvis att det är dags att bekänna färg och försöka få in Zacke kanske?
I framgång och motgång, Djurgården.
Örnen

Inlägg av Örnen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är i pp man behöver klass.

Hultström är klass.....
Eh.....Ljungh är bra...
Eh....sedan börjar det se tunt ut.
På SHL nivå.

Min gamle favorit Nisse Andersson öser för övrigt in poäng nu.
Vi skriker efter en playmaker i PP. Ikonen är det närmaste vi kommer. Idag var han osynlig och är knappast någon som ensam kan agera kreatör i PP.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev:
DRC skrev:
diftobbe89 skrev:
sensei skrev:
mb81 skrev:Urbom går mot årets match och tar en extremt klantig puck-out och sen en eftersläng på det. Det avgör matchen.
Synd då han var sjukt bra fram tills dess.
Det är sånt som händer tänkte jag skriva, men sen kom jag på att jag inte har sett en sådan puck out på 41 år.

Som enskild händelse så är det troligtvis den höga klubban som avgör mest imo.
Skulle snarare säga att olyckan redan var skedd efter att Lukas Vejdemo försöker peta ut ögat på en LHC spelare och gett dom en jätte chans in i matchen, sen fallerar allting. Fint uppdukat på ett stukat lag.
Jag tycker uppriktigt synd om Vejdemo. Maken till Bajsman har sällan skådats. Allt han har tagit i den här säsongen blir bajs. Att Linus verkligen fick sitta på läktaren framför Vejdemo är lika ologiskt som att Reiderborn har ett A-lagskontrakt.
Tycker jag med! Men han åker inge skridskor, tar inte för sig, förlorar varje närkamp. Grabben försöker ju inte ens! Väldigt tråkigt stt se :(
Vejdemo jobbade upp sig i slutet av matchen. Gjorde ett par grymma byten men nej han har inte gått framåt som man hoppats.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om vi skulle byta coach tycker jag vi ska förska få hit Sam från Växjö. Nu tror eller tycker jag inte Robban ska få gå men det känns som enda bra alternativet om Jocke skulle sparka Robban

South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Var Linus J petad eller sjuk/skadad?
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

När man värvar en oerfaren headcoach, tar in ett helt nytt halvt lag, behåller trotjänare med allsvensk klass, glömmer helt bort att man ska värva målvakter med dokumenterad SHL-klass i en ålder där kroppen håller, sätter upp ett nytt offensivt spelsystem och går ut och möter rutinerat SHL-motstånd kanske man inte är värd att vinna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

South_Exil skrev:Var Linus J petad eller sjuk/skadad?
Vi diskuterade det i början på tråden utan att få klarhet.

Det är otroligt att en spelare som JT går före idag. Vill inte se en match till där Tambellini åker runt och "letar efter sitt spel" eller vad fan det är han sysslar med i sin egna parallella värld där man inte behöver engagera sig i närkamper eller i spel utan puck över huvudtaget.

Visst, hade han gjort poäng så kanske man kunde se åt andra hållet men nu är det enbart patetiskt och ett hån mot övriga om det får fortgå. Förväntar mig att han inte är med till Linköping imorgon, eller på sin höjd extra forward.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Benjamin L. Willard skrev:Om vi skulle byta coach tycker jag vi ska förska få hit Sam från Växjö. Nu tror eller tycker jag inte Robban ska få gå men det känns som enda bra alternativet om Jocke skulle sparka Robban

Sam Hallam är ur-gnagare så vitt jag känner toll.
Tror inte han bryter sitt kontrakt för att gå till oss.

Det ät inte Robbans fel. Vi behöver en ny Mv, en playmaker, Emil J, Ville V, Possler. Då kan det räcka till play in.
Topp 6 är vi för långt efter även om vi värvar EK65 och Crosby.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

minalman skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Jocke sågs ha ett personligt samtalet med Robban direkt efter matchen. Nyfiken på vad som sägs där
Vilken musik de ska ha i omklädningsrummet?
Ni kan alla vara lugna, nästa vecka blir det metal och garanterad vinst!
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:När man värvar en oerfaren headcoach, tar in ett helt nytt halvt lag, behåller trotjänare med allsvensk klass, glömmer helt bort att man ska värva målvakter med dokumenterad SHL-klass i en ålder där kroppen håller, sätter upp ett nytt offensivt spelsystem och går ut och möter rutinerat SHL-motstånd kanske man inte är värd att vinna?
Hear hear!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

sensei skrev:

Det är otroligt att en spelare som JT går före idag. Vill inte se en match till där Tambellini åker runt och "letar efter sitt spel" eller vad fan det är han sysslar med i sin egna parallella värld där man inte behöver engagera sig i närkamper eller i spel utan puck över huvudtaget.

Visst, hade han gjort poäng så kanske man kunde se åt andra hållet men nu är det enbart patetiskt och ett hån mot övriga om det får fortgå. Förväntar mig att han inte är med till Linköping imorgon, eller på sin höjd extra forward.
Ok.
Han är en av få som har lite "hockey i sig". Vågar hålla i pucken, göra en kroppsfint, lägga en macka. Tekar bra. Han behöver ges förtroende. Då lyfter han
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

sensei skrev:

Han ska inte med, ta in en junior istället.
Vinst med det= en hungrig spelare som vill kriga i varje moment
Förlust med det = inget
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Espan86 skrev:Hur mycket väger tambellini? Har han någonsin vunnit en närkamp?
Han vann nog mest puck i närkamper förra matchen...
furan85

Inlägg av furan85 »

Kanske första gången M.Wennerholm skriver något som verkligen är sant...... Djurgården verkar förlorade då inte Mikael Tellqvist står.

Adam Reideborn, Modos förstaval i fjol,  har stått fyra matcher nu, kommit in i en femte och Djurgården har förlorat dem alla.

Jag vill inte strö salt i såren, men det är den krassa verkligheten.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Hela föreningen är på väg utför vi saknar både kyla mod och kunskap för att hålla ihop det när vi spelar både hemma och borta!
Blir inte bättre av att vi har en sportchef som får för sig att värva målvakt som den enda merit han har är att åka ut med de lag ha står för.

Att ramla ihop på två minuter när man leder med 3-0 hemma är in te bara riktigt jävla dåligt men också en hint om att vi är på väg igen behöva uppleva säsongen 2010/11.

Har följt detta "lag" både som säsongskorts innehavare som klackjävel under närmare 40 år och jag börjar på riktigt fundera över om vi inte tappa konceptet på riktigt!

Jockes värvning av Reideborn är nog den sämsta värvningen föreningen gjort av en målvakt i modern tid!
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar