Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av Edin »

Det som jag tog med mig ifrån försäsongen var kanske inte det spelmässiga, utan vår mentala styrka, att vi aldrig gav upp i någon match. Jag såg att vissa här inför den andra perioden ställde sig den retoriska frågan vad det är för skillnad på årets DIF och fjolårets DIF, och med facit i hand så är svaret är enkelt: laget kom ut i tredje perioden inför en stor publik som redan börjat knorra och man spelade bättre. Att komma igen ifrån ett tvåmålsunderläge mot ett av seriens mest spelförstörande brunkargäng är jävligt starkt. Igår kom vi ut i tredje och spelade bättre, i fjol så blev vi nästan alltid sämre när det väl gällde.

Det som jag var mest orolig för efter första perioden var kanske inte att vi skulle gå poänglösa, serien är ju lång, men att vi skulle gå in i serien med känslan av att vi inte ens kan piska ett tippat bottenlag hemma inför storpublik. Därför var det så otroligt jävla viktigt att vi kunde komma igen och vinna, för nu blev det här en positiv upplevelse som vi kan bygga vidare på.

Ge mig Oskarshamn!
Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev:En del rötägg hade sett till att bua u spelarna från isen i en premiär, det är fan oroväckande och huvudlöst. Spelarna ska ju förhelvete inte vara rädda för oss.
När folk (enstaka, ska sägas) började bua efter första perioden höll jag på att få psykbryt. Vem fan tänker ens tanken?
Det värsta är ju de kretiner som får för sig att kasta in mynt på isen. Det borde ju finnas någon jävla gräns för hur hjärndöd man får vara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det var nästan skrattretande när man hör folk längre upp vråla "SAM DIN JÄVLA SOPA, FY FAN VAD DÅLIG DU ÄR! ÅK HEM!" efter att ha tappat pucken i första perioden. Herregud, är vissa människor på allvar...?
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Med den bedrövliga starten vi fick så får man vara rätt nöjd med 2poäng.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Det var nästan skrattretande när man hör folk längre upp vråla "SAM DIN JÄVLA SOPA, FY FAN VAD DÅLIG DU ÄR! ÅK HEM!" efter att ha tappat pucken i första perioden. Herregud, är vissa människor på allvar...?
Tjocka pannben är inte ett bajen-patent, tyvärr.

Sam var grym igår. Det var länge sen jag såg en spelare i DIF stå i stort sett stilla, ha minimalt med yta att skjuta på/föra pucken framåt på men ändå kunna leverera dragskott i Conan Barbaren-klass! Sen tappar folk puck ibland. Det är ju halkigt där ute. :roll:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Sam och Nisse spelar ett backspel som gör att man tror man drömmer. Inget Andreas Holmqvist-petande med klubban utan även fast de är offensiva och skickliga så jobbar de stenhårt hem och spelar även fysiskt i egen zon.

Längesen jag var så positivt inställd till spelare i DIF som efter gårdagens match.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:Det var nästan skrattretande när man hör folk längre upp vråla "SAM DIN JÄVLA SOPA, FY FAN VAD DÅLIG DU ÄR! ÅK HEM!" efter att ha tappat pucken i första perioden. Herregud, är vissa människor på allvar...?
Tjocka pannben är inte ett bajen-patent, tyvärr.

Sam var grym igår. Det var länge sen jag såg en spelare i DIF stå i stort sett stilla, ha minimalt med yta att skjuta på/föra pucken framåt på men ändå kunna leverera dragskott i Conan Barbaren-klass! Sen tappar folk puck ibland. Det är ju halkigt där ute. :roll:
Absolut. Man har sett sämre premiärer av nya spelare. Märktes att han var osäker på positioner och annat i försvaret men det var att vänta. Offensivt var han galant och överglänstes enbart av en spelare, nämligen Nisse. Märkte ni att Nisse fick i stort sett alla pucka på mål, dvs sköt inte på backar eller över. Bådar riktigt gott med de två backarna framåt i vinter.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Ingen aning om varför folk betedde sig så egentligen, är ju första matchen på säsongen. Visst att vi spelade ET matcher innan, men spelet i ET var komplett annorlunda mot hur det såg ut i denna match.

Tyckte Sam spelade bra, hoppas bara att den där lilla bakåtdroppen som han gjorde ett antal gånger inte håller i sig.. den vart lite väl synlig några gånger där och har man otur så är de framme och hugger på den. Enda anledningen att jag egentligen reagerar på den var för att han gjorde den nästan automatiskt ibland kändes det som, och några av gångerna var det ingen bakom som kunde plocka upp den direkt.

Fast som sagt, det var en knepig match med ett Troja som i princip bodde i sin egen zon, eller täppte igenom mittzon med hela laget.. 2 pinnar är helt OK insats, misstag händer på en premiärmatch i HA.

Skönt och se att vi har förmågan att stänga matchen i övertid också, hade fan inte pallat med straffar på första matchen, mina nerver har inte härdats ännu för det spektaklet i HA.
Alltid Oavsett.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Förresten en sak jag reagerade på var jublet när Nils gjorde en snurrfint, men när Gustafsson gjorde en så blev det ett jävla tjafs.
Nils spelade grymt bra igår så inget ont mot honom. Jag gillar snurrfinter, men gillar inte folk som klagar på en som gör snurrfint och hyllar en annan. Erik gjorde snurrfintar i offensiv zon också. Jag tror inte han misslyckades i egen zon någon gång heller för den delen.
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av android »

Axel_K skrev:Förresten en sak jag reagerade på var jublet när Nils gjorde en snurrfint, men när Gustafsson gjorde en så blev det ett jävla tjafs.
Nils spelade grymt bra igår så inget ont mot honom. Jag gillar snurrfinter, men gillar inte folk som klagar på en som gör snurrfint och hyllar en annan. Erik gjorde snurrfintar i offensiv zon också. Jag tror inte han misslyckades i egen zon någon gång heller för den delen.
Men han hade munnen öppen och såg arrogant ut fattaru väl!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Axel_K skrev:Förresten en sak jag reagerade på var jublet när Nils gjorde en snurrfint, men när Gustafsson gjorde en så blev det ett jävla tjafs.
Fast är det inte lite frekvensen på snurrfintar som är skillnaden mellan de två dock?
Alltid Oavsett.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Erik gjorde en snurrfint per match i snitt typ. Nils gjorde en igår, hans första seriematch. 1:1, 1:1 ratio typ. Hittills.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av David1891 »

Axel_K skrev:Erik gjorde en snurrfint per match i snitt typ. Nils gjorde en igår, hans första seriematch. 1:1, 1:1 ratio typ. Hittills.
Är ju skillnad på att dra en snurrfint i offensiv zon än i den deffensiva mitt framför egen kasse som sista man.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
SebGla

Inlägg av SebGla »

Rojk skrev:
Angående kvitteringsmålet så hade Garpenlöv en teori om att videogranskaren endast får besvara domarens fråga och inget annat. Det kan ha gått till så här:
  • Domaren ringer och frågar om sparken var korrekt. Granskaren säger nej.
    Zabel påpekar att klubban måste ha varit sist på pucken.
    Domaren ringer igen och ställer den frågan. Granskaren säger ja.
Jag säger inte att det var så, men kanske. Sjukt frustrerande dock att behöva vänta när de rullar reprisen om och om igen på TV och man ser att det är helt korrekt.

Folk nämnde att publiken buade efter första. Nu var jag ju inte där, men någon i tråden kom med förklaringen att det buades åt en puck out (som aldrig blev utvisning?). Men vad vet jag.
Dock så är det konstigt angående målet från Johner. Vad är det för fel med sparken? Du får inte sparka in pucken i målet med skenan över isen. Vem har sagt att du inte får pass dig själv (eller någon annan för den delen) med skenan över isen? Förstår Garpens teori men den håller inte i mitt tycke.

Publiken buade åt att Troja skulle haft en "Puck-Out" 19:51 i första perren. Det var iaf därför jag buade
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det som troligen hände var väl att domaren inte såg Johners klubbtouch, ringde och frågade om sparken (som han trodde var sista touchen) var korrekt. Han fick svaret att den inte var det och dömde bort målet. Sedan påpekade DIF att klubban var sist på pucken, han ringer upp igen och frågar DET istället och får då svaret att det stämmer.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Alla kan sluta spekulera i varför man gjorde en andra bedömning. Pratade med ena linjemannen efter matchen och fick en förklaring.

När man ringde i första läget så gjorde man det endast för att kontrollera om det var en sparkrörelse eller ej. När domaren sen visade "inget mål" och man hörde och såg publikens protester insåg de att något var galet och linjemännen och domaren tittade på jumotronen och såg att detta behövs en ytterliggare granskning. Efter gransking två var det ingen tvekan om att pucken nuddade Dustins klubba sist. I första läget stirrade man sig blind på om det var sparkrörelse eller ej.

Så fick jag det förklarat iaf. Stort av domarna att lyssna på publikens buande. Trodde dom totalignorerade det alltid.
Skriv svar