Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 14/2 2012

Inlägg av Nummer19 »

Den här säsongen är ett rent jävla helvete! Jag blir så less på att vi torskar hela tiden samtidigt som det inte verkar som att en jävel bryr sig eller inser allvaret.

Bra lagbygge Järlan! Jävla stolpskott alltså, ditt lag består utav en siraps kedja och resten är överbetalda divor.

Jag blir så trött på att alla spelare fortfarande är nöjda efter matcherna. Dom hittar alltid någon ljuspunkt från alla matcher. Fan våga erkänn att ni spelar skit och att ni ska ta tag i det här. Inse att Stockholms stolthet med stor sannolikhet spelar i Allsvenskan nästa år! Hemsk tanke.

Jag blir även less på att vi knappt kan göra mål på borta plan. Vafan är problemet?! Måste vi byta färg på våra borta tröjor för att få fart på målproduktionen?

Jag blir även less på att Tolsa lämnade isen med ett mål och inte ett enda blåmärke. "Det gör ont att möta Djurgårn" jo tjena, vem fan försöker ni lura? Men men, vi kanske ror hem Fairplay ligan iaf.

Jag blir less på att Mattias Carlsson gjorde mål, nu lär vi få dras med han en säsong till. Jag menar han har ju gjort 6 mål för bövelen! Grattis Mattias och DIF!

Jag blir less på att nästa år är det lag som Tingsryd, Troja-Ljungby och Oskarshamn som kommer på besök till Hovet. Kan knappt vänta!

Slutligen blir jag less på att nästa år har säkert mer än hälften av dagens spelartrupp bytt klubb pga degraderingen till Allsvenskan. Dom små svinen passar väl på att dra från DIF då trots att det är dom som är orsaken till det.... Eller vänta nu, det är jag faktiskt ganska glad över efter att ha tänkt på saken.

Det går bra nu... :cry:
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Känns onödigt att göra en analys. Gå tillbaka och läs nån random match-tråd. Räcker.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Supportern skrev:Bra kämpat DIF men vi håller inte. Pörölä fintar upp # 14 på läktarn så snälla åk till NHL # 14 som du ju är på väg till enligt dig själv # 14.
Tror du glömde nämna #14!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Ny tråd där vi kan börja spekulera i nästa förlust, tack.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kan vi inte gemensamt bestämma att vi gör ett undantag när det gäller shitkicker och personangrepp, så att alla får läsa hans(?) inlägg? Hoppas det är OK för alla.

Kvaliteten och underhållningsvärdet i shitkickers inlägg är helt unikt för ett hockeyforum.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Så hopplöst. Så hopplöst. Under de trettio år jag följt DIF Hockey och ES på nära håll har jag aldrig sett ngt lag så fullständigt under isen. Så plågsamt att se. Förmodligen två års initiativ- och idèlöst coachande som sitter i benen och hjärnorna. Det här kommer inte bli lätt, och nu får banne mig spelarna ta sig samman och visa lite faan anamma och respekt. Efter den här säsongen krävs en rejäl genomlysning av organisationen, och de som inte håller måttet skall gå. Så här får det faan inte se ut när Djurgården spelar!! Men, det är inte över förrän sista hundradelen är spelad, så KÄMPA TA MIG FAAAN!!

-------
En Djurgårdare i förskingring. Sprider Ordet.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Salas skrev:"Bara ett mål och en mittenperiod som inte alls gick som planerat hamnar direkt på minuskontot. Men både Tony Zabel och Daniel Tjärnqvist ser bitvis spelet man vill spela"

Haha, jag orkar inte längre. Vi skapar för fan inte en enda vass målchans i matchen bortsett från målet som görs slumpartat. Hur fan ska detta sluta?
Jag håller med dig om allt utom att chansen skulle ha uppstått genom en slump. I den sekvensen spelade vi faktiskt för en gångs skull bra. Målet kom därför rättvist och logiskt.
sensei skrev:Kan vi inte gemensamt bestämma att vi gör ett undantag när det gäller shitkicker och personangrepp, så att alla får läsa hans(?) inlägg? Hoppas det är OK för alla.

Kvaliteten och underhållningsvärdet i shitkickers inlägg är helt unikt för ett hockeyforum.
Jag håller definitivt med dig!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Shitkicker får säga vad han vill just nu :lol: Maken till "on a role"!
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är bara att inse att det inte fungerar med enbart juniorer, första- och andraårsseniorer tillsammans med tröga medelmåttor. Vi skulle behöva tre-fyra riktiga spetsspelare, vilket detta forum har insett sedan dag ett, medan Järlan inte har insett det alls.

För övrigt så är anser jag att Fredrik Claesson är en oerhört dålig ishockeyspelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Kan vi inte gemensamt bestämma att vi gör ett undantag när det gäller shitkicker och personangrepp, så att alla får läsa hans(?) inlägg? Hoppas det är OK för alla.

Enligt Webmaster har Shitkicker fått en 7dagars bann för "personangrepp i den grövre skalan."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Hehe kunde vart värre. Förra säsongen stängde dom ner SSKs forum mot slutet av säsongen. Vi stänger sv Shitkicker :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

seppuko skrev:Hehe kunde vart värre. Förra säsongen stängde dom ner SSKs forum mot slutet av säsongen. Vi stänger sv Shitkicker :)
Hoppas han/hon snabbt kommer tillbaks. Tja, det är väl 99% sannolikhet att det är en han.

Just personangrepp tycker jag personligen inte är så farligt. Värre i såfall med fula ord som skriks ut, ofta i samband med dåliga resultat. Lite höjd måste man hålla trots att läget är som det är.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Patetiskt att banna folk i mitt tycke, om det inte är fullständigt osmakliga påhopp som sker under en längre tid.

Vi alla är upprörda, besvikna, förbannade, bedrövade, ledsna...att man då kan häva ur sig lite ofina uttryck i ren affektion ibland borde inte ses alltför stötande.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Vi alla är upprörda, besvikna, förbannade, bedrövade, ledsna...att man då kan häva ur sig lite ofina uttryck i ren affektion ibland borde inte ses alltför stötande.
Du måste väl inse att det går en gräns för vad som kan stå på Djurgården Hockeys officiella hemsida?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:Vi alla är upprörda, besvikna, förbannade, bedrövade, ledsna...att man då kan häva ur sig lite ofina uttryck i ren affektion ibland borde inte ses alltför stötande.
Du måste väl inse att det går en gräns för vad som kan stå på Djurgården Hockeys officiella hemsida?
Jag tycker det är en galen skillnad på vad som presenteras på en webbsida utåt (dvs exempelvis nyhetssidan) och ett diskussionsforum för fans.

Så nej, jag har ingen som helst förståelse för att man bannar folk till höger och vänster och modererar värre än Hitler-jugend.
Skriv svar