Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010
Domarna var ju fan hopplösa igår...
Alla lag har domarna med sig på hemmaplan förutom vi och förmodligen även AIK. De gillar inte stockholmslagen så enkelt är det.
På alla bondearenor ute i landet är det hopplöst som bortalag. Men på Hovet när Djurgården spelar med grymt tryck från publiken så är det antingen helt lika i utvisningsminuter eller så har vi klart fler minuter på botbänken. Jag fattar inte hur det är möjligt.
Igår borde vi haft massor av pp efter crosscheckingar på våra spelare. Men nej då. Inte vi inte.
Sen åker Otto ut efter att domaren som står precis bredvid honom friat men domaren som stod långt långt bakom visar ut honom. Skandal är bara förnamnet.
Kom inte och säg att domarna inte dömde MOT oss igår!
Och Brynäs "vi kräver att Nilsson inte får spela mer" Tigers, hur pinsamma är inte ni!
Alla lag har domarna med sig på hemmaplan förutom vi och förmodligen även AIK. De gillar inte stockholmslagen så enkelt är det.
På alla bondearenor ute i landet är det hopplöst som bortalag. Men på Hovet när Djurgården spelar med grymt tryck från publiken så är det antingen helt lika i utvisningsminuter eller så har vi klart fler minuter på botbänken. Jag fattar inte hur det är möjligt.
Igår borde vi haft massor av pp efter crosscheckingar på våra spelare. Men nej då. Inte vi inte.
Sen åker Otto ut efter att domaren som står precis bredvid honom friat men domaren som stod långt långt bakom visar ut honom. Skandal är bara förnamnet.
Kom inte och säg att domarna inte dömde MOT oss igår!
Och Brynäs "vi kräver att Nilsson inte får spela mer" Tigers, hur pinsamma är inte ni!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Pajas.pulverapa skrev:Ja, klart vi såg samma match. Vad är det för fråga? Allvarligt, jag tycker bara det är pinsamt när det skriks skandal hit och dit i varenda match. Brodin ligger och brottas med en Brynässpelare efter en tackling han sluppit utvisning från som borde varit utvisning. Då blir han utvisad 2 minuter för roughing. Varför buar hela Hovet då? Jag står för att domarna gjorde en bra insats igår förutom en billig utvisning på Ölvestad och en missad utvisning på Brynäs mot Eklund för hakning i vår zon. Att han missar offsiden på vårt 2-3-mål och 2 minuter för boarding på Brodin får vi vara glada för.Daniel942 skrev:Nu blir jag förbannad. Såg vi samma match?pulverapa skrev:Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.
I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.
DIF!
Kollade du alls?Magnutz skrev:*Knirre skrev:Tycker att vi gör en ganska dålig match återigen.. känns ju helt sjukt (bra) att vi vinner matcher när samtliga spelare, med några undantag, fortfarande spelar under sin normala förmåga.
Tjärnqvist borde för övrigt krediteras med assist för sina prestationer framför målet. Det är ju han som gör målen egentligen.. finns inte många andra som gör det så bra som han. Thörnberg är också grym i den rollen, måste man ju tyvärr erkänna.. Petrasek hade inte gjort många PP-mål under förra säsongen utan den grisen framför målet.
Såg vi samma match?
2-3 målet är inte alls offside, om än med minsta möjliga marginal. Kolla noggrant på sekvensen igen och spampausa vid blå. Håller med om att domarinsatsen var dålig igår. Både Ottos och Ölvestads utvisningar kändes löjliga. Dock kan man knappast lasta domarna för att Nilson åker av planen och därmed begår ett regelbrott. Det är inte domarnas uppgift att se till att spelarna kan reglerna, utan att se till att de efterföljs. Det är ungefär som att snatta, bli påkommen och sedan påstå att man inte visste att det var olagligt. Klart han ska straffas.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
Domarnivån handlar väl egentligen inte om vad de tar för. Det var säkert regelbrott vid flera av DIFs utvisningar. Det som jag störde mig på (enögd iofs) är att jag såg så många situationer där de släppte brynäs motsvarande handlingar.
Till sist fanns det ju en bunt situationer när DIF spelare åkte ifrån och stundtals åkte sönder brynäsförsvaret som ändå genom hakningar, fasthållningar, interfearance och slag kunde reda ut situationen. I nästa moment åker en djurgårdare ut för någon skitsak i efterföljande uppspelsfas.
Nivån får de bestämma. Men det måste också hålla den konsekvent. Personligen är jag av åsikten att 4-domarsystemet inte hjälper till med detta.
Till sist fanns det ju en bunt situationer när DIF spelare åkte ifrån och stundtals åkte sönder brynäsförsvaret som ändå genom hakningar, fasthållningar, interfearance och slag kunde reda ut situationen. I nästa moment åker en djurgårdare ut för någon skitsak i efterföljande uppspelsfas.
Nivån får de bestämma. Men det måste också hålla den konsekvent. Personligen är jag av åsikten att 4-domarsystemet inte hjälper till med detta.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Angående Ottos utvisning bara, så var det väl ändå så att domaren släppte 2st Brynäs utvisningar som borde delats ut 30 och 10 sekunder innan? Varav den ena var solklar. Att han då tog Otto för det lilla var ju rena skämtet.
Speciellt om det var den nivån han hade tänkt hålla.
Speciellt om det var den nivån han hade tänkt hålla.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vad undrar du? Vad menar du? Är du lågt begåvad?Janzoo skrev:Kollade du alls?Magnutz skrev:*Knirre skrev:Tycker att vi gör en ganska dålig match återigen.. känns ju helt sjukt (bra) att vi vinner matcher när samtliga spelare, med några undantag, fortfarande spelar under sin normala förmåga.
Tjärnqvist borde för övrigt krediteras med assist för sina prestationer framför målet. Det är ju han som gör målen egentligen.. finns inte många andra som gör det så bra som han. Thörnberg är också grym i den rollen, måste man ju tyvärr erkänna.. Petrasek hade inte gjort många PP-mål under förra säsongen utan den grisen framför målet.
Såg vi samma match?
Jag var på plats i/på Hovet och såg matchen. Det var bra fart på DIF jämfört med alla andra matcher vi spelat inledningsvis. Jag håller inte med om att DIF gör en dålig match. Jag tyckte att vi styrde ut BIFarna mot sidorna och de flesta av de 30+ skotten togs i hyffsat dåliga lägen, tack vare vår jävligt styva defensiv. Sen släppte Mark-O in det som kom i alla fall men men.
Vi hade ganska många BP och stod upp jäkligt bra där med. Vi hade långa anfall och snurr i anfallszon. Vi mötte BIF högt i banan och tog tillbaks tappade puckar. Vi offrade oss framför eget mål och framför BIFmålet. Jag tycker att DIF gjorde en jävligt bra match. Att tycka att de inte gjorde det är ju snudd på löjligt.
Visst, Ekman, Widing med flera kan spela mycket bättre, men det är ju ett "nytt" lag som ska spela ihop sig och om man ser till hur lite de spelat tillsammans och hur det sett/ser ut på målvaktssidan (Vilket påverkar hela laget) så gjorde DIF en sjuhelsikes bra match igår.
Och vad gäller Brynäs "bleka" insats så anser jag att vi gjorde dem dåliga. Med tidigare nämnda höga forechecking och aggressiva spel med fullföljande hockeykrigare fick vi BIF ur balans. Klockrent.
Så, ja - jag såg matchen. Vad ville du ha sagt? Har du en poäng?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nja, du glömde den lilla detaljen att domaren *själv* felaktigt pekade på Nilson att åka ut. Efter detta misstag måste man väga saker o ting: Vissa beslut är svåra att ta tillbaks (t ex dömda mål), men att man åker ut i omklädningsrummet istället för att sitta i båset i 10 minuter gör ingen större skillnad, annat än för paragrafryttare. Det går exempelvis utmärkt att som spelare gå till omklädningsrummet och sen tillbaks när man vill.kotten skrev:2-3 målet är inte alls offside, om än med minsta möjliga marginal. Kolla noggrant på sekvensen igen och spampausa vid blå. Håller med om att domarinsatsen var dålig igår. Både Ottos och Ölvestads utvisningar kändes löjliga. Dock kan man knappast lasta domarna för att Nilson åker av planen och därmed begår ett regelbrott. Det är inte domarnas uppgift att se till att spelarna kan reglerna, utan att se till att de efterföljs. Det är ungefär som att snatta, bli påkommen och sedan påstå att man inte visste att det var olagligt. Klart han ska straffas.
Sammanvägt med att det var domaren själv som visade ut Nilson, är det självklara beslutet att Nilson borde få fortsätta spela. Sen har vi alla de kommersiella aspekterna också, vi betalande åskådare som faktiskt betalar för att se Nilson spela, och inte någon amatörjävel till domare stå och vela, fördröja och administrera sina dumheter i stället för att bidra till en rättvis och underhållande fight.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Men din lilla internetgangster, att säga så är inte överhuvudtaget relevant till vad jag skrev.Magnutz skrev:Vad undrar du? Vad menar du? Är du lågt begåvad?
Säger inte att laget gjorde en kass insats, men det fattas så otroligt mycket om man vill komma långt den här säsongen. Nu är det väldigt många matcher kvar som tur är - men det är fan på tiden att våra toppspelare visar varför de har en plats i laget, och det är baske mig läge att laget slutar att förlita sig på ens målvakt.
BP har varit bra i nästan alla matcher, men när det gäller att balansera offensivt och defensivt så ramlar det in saker i våran kasse.
Ehh förlåt mig om jag misstar mig. Men var det inte Nilson som självmant valde att åka av planen?sensei skrev: Nja, du glömde den lilla detaljen att domaren *själv* felaktigt pekade på Nilson att åka ut. Efter detta misstag måste man väga saker o ting: Vissa beslut är svåra att ta tillbaks (t ex dömda mål), men att man åker ut i omklädningsrummet istället för att sitta i båset i 10 minuter gör ingen större skillnad, annat än för paragrafryttare. Det går exempelvis utmärkt att som spelare gå till omklädningsrummet och sen tillbaks när man vill.
Sammanvägt med att det var domaren själv som visade ut Nilson, är det självklara beslutet att Nilson borde få fortsätta spela. Sen har vi alla de kommersiella aspekterna också, vi betalande åskådare som faktiskt betalar för att se Nilson spela, och inte någon amatörjävel till domare stå och vela, fördröja och administrera sina dumheter i stället för att bidra till en rättvis och underhållande fight.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
kotten skrev:Ehh förlåt mig om jag misstar mig. Men var det inte Nilson som självmant valde att åka av planen?sensei skrev: Nja, du glömde den lilla detaljen att domaren *själv* felaktigt pekade på Nilson att åka ut. Efter detta misstag måste man väga saker o ting: Vissa beslut är svåra att ta tillbaks (t ex dömda mål), men att man åker ut i omklädningsrummet istället för att sitta i båset i 10 minuter gör ingen större skillnad, annat än för paragrafryttare. Det går exempelvis utmärkt att som spelare gå till omklädningsrummet och sen tillbaks när man vill.
Nope,tror det var den Tjeckiske domaren som åkte fram och sa åt Mackan att åka av.
Jag ber om om ursäkt för påhoppet. Du är inte lågt begåvad. Trötthet och kaffebrist = ilsken InternetGangster.Janzoo skrev:Men din lilla internetgangster, att säga så är inte överhuvudtaget relevant till vad jag skrev.Magnutz skrev:Vad undrar du? Vad menar du? Är du lågt begåvad?
Säger inte att laget gjorde en kass insats, men det fattas så otroligt mycket om man vill komma långt den här säsongen. Nu är det väldigt många matcher kvar som tur är - men det är fan på tiden att våra toppspelare visar varför de har en plats i laget, och det är baske mig läge att laget slutar att förlita sig på ens målvakt.
BP har varit bra i nästan alla matcher, men när det gäller att balansera offensivt och defensivt så ramlar det in saker i våran kasse.
Jag håller med om det du och "den andre" menar men jag bedömer matchen jag såg igår. Och när jag gör det jämför jag den med de andra jag sett under upptakten av ES10/11. Det var då en bra match. Ekman tog sig lite i 3e men var långt ifrån bra. SOm tur var så levererade BomBom/Honken/Lassen/Eklund - Defensiven var också imponerande. Jag är mycket mindre oroad nu. Hoppas bara att DIF låter Tim fortsätta vakta kassen för om vi ställer Mark-O kommer vi torska 50% av matcherna, garanterat och det blir inte många % bättre om/när Ridderwall kommer tillbaks (Egen profetia). Det är för lite Gunde Svan i både Riddarn och Idol-Mark. De vill glida och vara the Kings of Pop samtidigt som de vill vara elitspelare i en hård sport.-.-. Funka stabil?! Näe, man måste vara villig att köra stenhårt och försaka Stureplan och Gotlandsveckan under de år man är aktiv, annars blir man en smygfet lodis som inte orkar spela ordentligt.
Tim klev på och såg så satans stabil ut i sitt agerande att jag fick rysningar.
Senast redigerad av Magnutz den 2010-10-20 13:21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Pulverapa: Det handlar inte om att DIF utvisningarna i sig var fel. Det handlar om hur mycket han(dom) släppte för Brynäs. Flera tacklingar i ryggen,hakningar tom i friläge,slag mot en liggande Ölvestad, fasthållning av Tjärnqvists klubba m.m. Jag vill att du nämner en match på bortaplan där vi inte fått utvisning i första perioden. Tom i matcher vi fört på bortaplan får vi alltid utvisningar mot oss. Brynäs första kom 8 minuter in i andra perioden.
Och ang att skrika ramsor mot domarna: Du kanske tycker alla ska applådera istället?Vi är där för att hetsa domare och motståndare förutom det alldeles självklara att heja fram DIF.
Sen en annan sak det här med icing: Varför blåser dom icing vid missade passningar fast dom sa att det inte skulle vara så? Icing ska vara en solklar rensning,så sa de själva men men.
Angående att det skulle vara offside på vårt mål så följde domarna NHL´s exempel. Fria hellre än fäll och det tycker iaf jag e bra åt båda håll
Och ang att skrika ramsor mot domarna: Du kanske tycker alla ska applådera istället?Vi är där för att hetsa domare och motståndare förutom det alldeles självklara att heja fram DIF.
Sen en annan sak det här med icing: Varför blåser dom icing vid missade passningar fast dom sa att det inte skulle vara så? Icing ska vara en solklar rensning,så sa de själva men men.
Angående att det skulle vara offside på vårt mål så följde domarna NHL´s exempel. Fria hellre än fäll och det tycker iaf jag e bra åt båda håll
Djurgårdens IF
Det måste bringas lite klarhet i det här med domarna på Hovet. Det är den enda arenan där hemmalaget inte har fördel av domarna och så har det alltid varit. Skellefteå, Timrå, HV, Luleå, Linköping och Modo får alltid spela minst sex-sju gånger i 5 mot 4 och oftast också en gång i 5 mot 3 varje match, när de spelar hemma. Sådant sker mycket sällan på Hovet. Undrar vad det beror på egentligen...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.