Hoppas att han har rätt karaktär. Jag håller med Challe om att vikten av detta inte kan överskattas. I så fall lär han vara ruskigt intressant. Hans senaste säsong verkar dessutom ha varit väldigt strulig, och han är nog därför sugen på en nystart.Kentta skrev:Noterade honom också. Helt klart en väldigt intressant spelare! Rätt ålder, rutin från Allsvenskan och Kvalserien, och pålitlig poängplockare. Hoppas Challe har spanat in honom och tycker samma sak.Metal Machine skrev: OnT: Daniel Åhsberg?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.
"Testdag 2 = cykeltest, Någon som vet hur man manipulerar en sån här? Ps.din uppfinnare borde skjutas!" --> "bild på motionscykel"
"Testdag 2 = cykeltest, Någon som vet hur man manipulerar en sån här? Ps.din uppfinnare borde skjutas!" --> "bild på motionscykel"
Det borde väl vara något uppföljningstest efter säsongen, för att se hur spelarnas fysiska status är nu efter allting.sthlm19 skrev:Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.
Ok, tack...Kentta skrev:Det borde väl vara något uppföljningstest efter säsongen, för att se hur spelarnas fysiska status är nu efter allting.sthlm19 skrev:Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.
Vet redan hur deras form är utan cyckeltest.

De kör tester denna vecka. Mycket uppskattat, har jag hört..sthlm19 skrev:Ok, tack...Kentta skrev:Det borde väl vara något uppföljningstest efter säsongen, för att se hur spelarnas fysiska status är nu efter allting.sthlm19 skrev:Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.
Vet redan hur deras form är utan cyckeltest.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag har uppfattat det som att det var den här veckan som möten angående kontrakten skulle ske. Har jag rätt eller tar fystesterna upp större delen av schemat?
Har levt på helspänn flera stunder och surfat in på datan alldeles för ofta för att få färska nyheter om laget. Det ska bli skönt att lägga ned denna ständiga uppdatering under ett par dagar. Ska nämligen upp till Åre imorgon kväll och kommer hem på söndagen. Blir väl att man sätter på datorn 1-2 gånger per dag när man är där och hoppas på att det ska ligga en skön nyhet på hemsidan när man loggar in.
Hoppas jag på för mycket eller kan man förvänta sig någon nyhet under senare delen av veckan?
Har levt på helspänn flera stunder och surfat in på datan alldeles för ofta för att få färska nyheter om laget. Det ska bli skönt att lägga ned denna ständiga uppdatering under ett par dagar. Ska nämligen upp till Åre imorgon kväll och kommer hem på söndagen. Blir väl att man sätter på datorn 1-2 gånger per dag när man är där och hoppas på att det ska ligga en skön nyhet på hemsidan när man loggar in.
Hoppas jag på för mycket eller kan man förvänta sig någon nyhet under senare delen av veckan?

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som jag har uppfattat situationen så kommer det vara situationsenliga fystester i veckan. Individuella möten med spelare som också är helt normala kommer även att ske. Allt eftersom kontrakt skrivs eller bryts så kommer det att rapporteras om i denna tråd och även som officiella nyheter på hemsidan.Struten skrev:Jag har uppfattat det som att det var den här veckan som möten angående kontrakten skulle ske. Har jag rätt eller tar fystesterna upp större delen av schemat?
Häng med i forumet och läs nyheterna(då menar jag här på DIFHockey, inte på Aftonbladet etc) och lägg till lite egen scouting på EliteProspects så har du allt du behöver.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Förvarning: Det var ett ironiskt inlägg. Klicka inte.
Expert.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Eller kanske Niklas Fogström?
Han presterar bra i Mora och verkar kontraktlös till nästa år, center!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5878
Han presterar bra i Mora och verkar kontraktlös till nästa år, center!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5878
VI ÄR TILLBAKA!!!
M.Tjärnqvist nära Rögle enligt Gronvitasumo.se, Fy FAN va skönt!
Trodde inte på en fortsättning, men skönt att ha det (någorlunda) bekräftat.
Trodde inte på en fortsättning, men skönt att ha det (någorlunda) bekräftat.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stort NEJ TACK.
Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
- John Terry
- Djurgården Hockey
Det finns många vitser med att köra fystester direkt efter att säsongen är slut.Rogga skrev:Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...