Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Metal Machine »

Kentta skrev:
Metal Machine skrev: OnT: Daniel Åhsberg?
Noterade honom också. Helt klart en väldigt intressant spelare! Rätt ålder, rutin från Allsvenskan och Kvalserien, och pålitlig poängplockare. Hoppas Challe har spanat in honom och tycker samma sak.
Hoppas att han har rätt karaktär. Jag håller med Challe om att vikten av detta inte kan överskattas. I så fall lär han vara ruskigt intressant. Hans senaste säsong verkar dessutom ha varit väldigt strulig, och han är nog därför sugen på en nystart.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.

"Testdag 2 = cykeltest, Någon som vet hur man manipulerar en sån här? Ps.din uppfinnare borde skjutas!" --> "bild på motionscykel"
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

sthlm19 skrev:Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.

"Testdag 2 = cykeltest, Någon som vet hur man manipulerar en sån här? Ps.din uppfinnare borde skjutas!" --> "bild på motionscykel"
Det borde väl vara något uppföljningstest efter säsongen, för att se hur spelarnas fysiska status är nu efter allting.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Kentta skrev:
sthlm19 skrev:Håller DIF på med tester denna veckan eller vad menar Fimpen? Har ingen koll på eftersäsongstesterna och vad dessa innebär.

Det borde väl vara något uppföljningstest efter säsongen, för att se hur spelarnas fysiska status är nu efter allting.
Ok, tack...

Vet redan hur deras form är utan cyckeltest. :(
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sthlm19 skrev:
Kentta skrev:

Ok, tack...

Vet redan hur deras form är utan cyckeltest. :(
De kör tester denna vecka. Mycket uppskattat, har jag hört..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Jag har uppfattat det som att det var den här veckan som möten angående kontrakten skulle ske. Har jag rätt eller tar fystesterna upp större delen av schemat?

Har levt på helspänn flera stunder och surfat in på datan alldeles för ofta för att få färska nyheter om laget. Det ska bli skönt att lägga ned denna ständiga uppdatering under ett par dagar. Ska nämligen upp till Åre imorgon kväll och kommer hem på söndagen. Blir väl att man sätter på datorn 1-2 gånger per dag när man är där och hoppas på att det ska ligga en skön nyhet på hemsidan när man loggar in.

Hoppas jag på för mycket eller kan man förvänta sig någon nyhet under senare delen av veckan? :)
coolacrille

Inlägg av coolacrille »

Struten skrev:Jag har uppfattat det som att det var den här veckan som möten angående kontrakten skulle ske. Har jag rätt eller tar fystesterna upp större delen av schemat?

Har levt på helspänn flera stunder och surfat in på datan alldeles för ofta för att få färska nyheter om laget. Det ska bli skönt att lägga ned denna ständiga uppdatering under ett par dagar. Ska nämligen upp till Åre imorgon kväll och kommer hem på söndagen. Blir väl att man sätter på datorn 1-2 gånger per dag när man är där och hoppas på att det ska ligga en skön nyhet på hemsidan när man loggar in.

Hoppas jag på för mycket eller kan man förvänta sig någon nyhet under senare delen av veckan? :)
Som jag har uppfattat situationen så kommer det vara situationsenliga fystester i veckan. Individuella möten med spelare som också är helt normala kommer även att ske. Allt eftersom kontrakt skrivs eller bryts så kommer det att rapporteras om i denna tråd och även som officiella nyheter på hemsidan.

Häng med i forumet och läs nyheterna(då menar jag här på DIFHockey, inte på Aftonbladet etc) och lägg till lite egen scouting på EliteProspects så har du allt du behöver.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förvarning: Det var ett ironiskt inlägg. Klicka inte.
Expert.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Eller kanske Niklas Fogström?

Han presterar bra i Mora och verkar kontraktlös till nästa år, center!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5878
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

M.Tjärnqvist nära Rögle enligt Gronvitasumo.se, Fy FAN va skönt!
Trodde inte på en fortsättning, men skönt att ha det (någorlunda) bekräftat.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

robin975 skrev:Vad säger ni om Niklas Anger?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=22
Stort NEJ TACK.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Rogga skrev:Stor vits att köra tester när säsongen är slut? Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att förstå att den är sämre än andra lags, och det är det som är relevant, inte hur man ligger till i jämförelse med sig själv. Jag är övertygad om att fysiken gjorde att vi torskade så många tredjeperioder. Lägg upp en fysträning som som motsvarar vilket topplag som helst så tror jag mycket är vunnet...
Det finns många vitser med att köra fystester direkt efter att säsongen är slut.
Låst