SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016
Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016
Ny matchtråd. Finns det någon pub för djurgårdare innan matchen imorgon?
Född till sportchef.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
När det gäller PP är jag dock inte lika positiv till att saker är på väg åt rätt håll. Herregud vilken flumfabrik vårt PP är. Och det blir inte ett dyft bättre. PP ansvarig bör nog kanske entledigas ifrån åtminstone det ansvaret och flyttas till något annat. Vårt PP är verkligen djupt plågsamt.Praetori skrev:Nu jävlar. Vårat PP är den enskilda faktorn som fäller oss gång på gång. Matchen är skum på flera nivåer men hade vi haft ett fungerande PP hade vi vunnit. Jag skiter i att kommentera resten för det är i sammanhanget helt oväsentligt.
LHC spelar stora delar som dasslock men de har ett fungerande PP och det ger dem möjlighet att komma igen och komma in i matchen. Vårat PP har varit total katastrof i sådär 25-26 månader. Det är INTE ok någonstans.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- ALLTID DIF
I allt mörker Fan va duktiga båda Davidssonarna är !!!
fan om vi får se dom i SHL nästa år när vi spela iAllsvenskan
Med jocke som håller i plånboken så blir det tyvärr så !
fan om vi får se dom i SHL nästa år när vi spela iAllsvenskan
Med jocke som håller i plånboken så blir det tyvärr så !
Ja, vi kan nog bli en riktigt bra farmarklubb åt SHL-lagen under kommande år.
Hur mycket väger tambellini? Har han någonsin vunnit en närkamp?
- diftobbe89
Börjar bli mer och mer nyfiken på Mikael ''Musse'' Håkansson. Vad gör han i båset som vi har användning för?
Spela fult
-
Tänkte sätta mig på olearys birger Jarlsgatan imorgonandroid skrev:Ny matchtråd. Finns det någon pub för djurgårdare innan matchen imorgon?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker uppriktigt synd om Vejdemo. Maken till Bajsman har sällan skådats. Allt han har tagit i den här säsongen blir bajs. Att Linus verkligen fick sitta på läktaren framför Vejdemo är lika ologiskt som att Reiderborn har ett A-lagskontrakt.diftobbe89 skrev:Skulle snarare säga att olyckan redan var skedd efter att Lukas Vejdemo försöker peta ut ögat på en LHC spelare och gett dom en jätte chans in i matchen, sen fallerar allting. Fint uppdukat på ett stukat lag.sensei skrev:Det är sånt som händer tänkte jag skriva, men sen kom jag på att jag inte har sett en sådan puck out på 41 år.mb81 skrev:Urbom går mot årets match och tar en extremt klantig puck-out och sen en eftersläng på det. Det avgör matchen.
Synd då han var sjukt bra fram tills dess.
Som enskild händelse så är det troligtvis den höga klubban som avgör mest imo.
Känns som om musse agerar praktikant i båset. Ser väldigt vilsen ut.diftobbe89 skrev:Börjar bli mer och mer nyfiken på Mikael ''Musse'' Håkansson. Vad gör han i båset som vi har användning för?
I framgång och motgång, Djurgården.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det är i pp man behöver klass.
Hultström är klass.....
Eh.....Ljungh är bra...
Eh....sedan börjar det se tunt ut.
På SHL nivå.
Min gamle favorit Nisse Andersson öser för övrigt in poäng nu.
Hultström är klass.....
Eh.....Ljungh är bra...
Eh....sedan börjar det se tunt ut.
På SHL nivå.
Min gamle favorit Nisse Andersson öser för övrigt in poäng nu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Jocke sågs ha ett personligt samtalet med Robban direkt efter matchen. Nyfiken på vad som sägs där
"Sorry att jag prickat fel i lagbygget på typ tio punkter" kanske.Benjamin L. Willard skrev:Jocke sågs ha ett personligt samtalet med Robban direkt efter matchen. Nyfiken på vad som sägs där
Vårat PP var fan inte dugligt ens förra säsongen. Vi hade ett grymt PP sista delen av allsvenskan men sedan dess är det mörker. Thoresen ensam fixade statistiken i slutet på serien och under slutspelet men det är mer en kvittens på vilken fantastisk hockeyspelare han är snarare än att Djurgården hade något på gång. Vårat PP är allvarligt talat den sämsta skit jag sett någonsin i Djurgårdens historia.mawa skrev:Vårat PP var väl ändå dugligt 15/16? Tänker på att vi låg runt 20% i grundserien förra samt 26% i slutspelet (inkl. play-in).Praetori skrev:Nu jävlar. Vårat PP är den enskilda faktorn som fäller oss gång på gång. Matchen är skum på flera nivåer men hade vi haft ett fungerande PP hade vi vunnit. Jag skiter i att kommentera resten för det är i sammanhanget helt oväsentligt.
LHC spelar stora delar som dasslock men de har ett fungerande PP och det ger dem möjlighet att komma igen och komma in i matchen. Vårat PP har varit total katastrof i sådär 25-26 månader. Det är INTE ok någonstans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Vilken musik de ska ha i omklädningsrummet?Benjamin L. Willard skrev:Jocke sågs ha ett personligt samtalet med Robban direkt efter matchen. Nyfiken på vad som sägs där
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker jag med! Men han åker inge skridskor, tar inte för sig, förlorar varje närkamp. Grabben försöker ju inte ens! Väldigt tråkigt stt seDRC skrev:Jag tycker uppriktigt synd om Vejdemo. Maken till Bajsman har sällan skådats. Allt han har tagit i den här säsongen blir bajs. Att Linus verkligen fick sitta på läktaren framför Vejdemo är lika ologiskt som att Reiderborn har ett A-lagskontrakt.diftobbe89 skrev:Skulle snarare säga att olyckan redan var skedd efter att Lukas Vejdemo försöker peta ut ögat på en LHC spelare och gett dom en jätte chans in i matchen, sen fallerar allting. Fint uppdukat på ett stukat lag.sensei skrev:Det är sånt som händer tänkte jag skriva, men sen kom jag på att jag inte har sett en sådan puck out på 41 år.mb81 skrev:Urbom går mot årets match och tar en extremt klantig puck-out och sen en eftersläng på det. Det avgör matchen.
Synd då han var sjukt bra fram tills dess.
Som enskild händelse så är det troligtvis den höga klubban som avgör mest imo.