SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015

Inlägg av Praetori »

Avslutningen lämnar ju väldigt mycket övrigt att önska. Vi inleder ju bra men klarar inte av att fullfölja i 60 min.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Suck
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nya tag mot hv! På förhand hade ju poäng i denna match varit ett mirakel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Dra åt helvete, Fleury.

Dra åt helvete KG som signade honom för fansens pengar. Vilket totalt jävla hån.

Den här segern får för övrigt Säcken lastas för till 100%. Att som han gör totalvägra juniorer när halva laget är skadeskjutet till den här graden gör mig fullständigt äcklad inombords. Försvinn.
Praetori

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev:Nya tag mot hv! På förhand hade ju poäng i denna match varit ett mirakel.
Alla poäng är mirakel med tanke på mängden skador just nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Totalt utspelade
DIF!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Och Säcken lyser fullständigt med sin frånvaro i matchcoachning återigen. Vart var timeouten i minut 5?

Vart är den nu? Där kom den.
Han har ju för helvete inga spelare att coacha med...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

"Kort om folk" no shit hur kan man åka med fullt j-20 lag när vi har 100 skador??
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Dom här hedersamma förlusterna gör mig galen, vi hade ju 2-0, åhhhhh. Hade ju fan kunnat säkra kontraktet nästan nu när Leksand tar 0p också, hade vart 11p upp. :evil:
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Man får en 2-0 ledning gratis för att FBK sover och PW är en svag målvakt. Så jävla dåligt.

Fyfan vad jag hatar Säckens upplägg när laget är i ledning. Bara backa tillbaka och slå i från sig och hoppas att klockan hinner ticka upp på 60 min innan man kollapsar.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Vikas skrev:Dra åt helvete, Fleury.

Dra åt helvete KG som signade honom för fansens pengar. Vilket totalt jävla hån.

Den här segern får för övrigt Säcken lastas för till 100%. Att som han gör totalvägra juniorer när halva laget är skadeskjutet till den här graden gör mig fullständigt äcklad inombords. Försvinn.
Äh, det är ju en sjukt bra räddning. Däremot är passningsspelet sista tre det sämsta jag sett ett djurgårdslag prestera nånsin. Och då har jag numera tittat DJÄVLIGT länge.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Vikas skrev:Dra åt helvete, Fleury.

Det var förövrigt ett rätt bra målisingripande på Flurrans skott där i slutsekund.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Synd, vi hade verkligen behövt ett försprång poängmässigt inför kommande spelschema med alla dessa skador, 4 raka torsk väntar nu.
HV71 borta.
Växjö hemma
Saik borta
Luleå borta

Allt, precis allt pekar nu mot kval
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jag har så svårt att förstå hur man, på den här nivån, inte klarar av att slå en passning på ett par meter. Våra backar kladdar antingen för mycket med puck eller så slår man en passning på skridskorna eller missar helt och hållet och pucken går till icing istället. Där har vi det stora problemet till varför vi aldrig kommer med fart genom mittzon med pucken under kontroll. Vårt slarviga passningsspel är tyvärr den stora boven i dramat.

Så här får det inte se ut på hemmaplan. Vi blir rövknullade av ett ganska svagt Färjestad.
Rådgivaren

Inlägg av Rådgivaren »

Vi har ju ett jäkla flyt att Leksand och Brynäs fortsätter att förlora.

Jag vet inte ens om jag är besviken, kollar man spelare för spelare så är det trots allt klasskillnad när vi har så många spelare borta. Vi är så fruktansvärt utspelade stundtals så det hade näst intill varit pinsamt om vi fått med oss poäng.

Lik förbannat är vi extremt nära en kvittering i slutsekunderna.

Men jag är fruktansvärt orolig inför fortsättningen. Det är verkligen långt ifrån säkert att vi skulle klara ett kval som det ser ut just nu.
Skriv svar