Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det slutliga provet kommer i nästa vecka då khk tar emot karlskoga hemma. De flesta lag går in i en svacka efter att med tur och orättvisa domslut överpresterat mot oss på Hovet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
I ett försök att inte vara alltför partisk så tycker jag som många här inne att vi var det bättre laget. Men man ska inte förringa KHKs förmåga att ha tålamod, lite jävlar annamma och såklart en del tur. När de tar ut sin målis där på slut vankar jag runt som en galning uppe på läktaren helt övertygad om att de gör mål, men likförbannat gör det lika ont när de väl gör målet. Sport är härligt och farligt på samma gång.
Men jag känner ingen större oro över detta lag för varje match som går. Vi kommer troligtvis ha i toppen att göra denna säsong, sen hur långt det räcker vet jag inte.
Men jag känner ingen större oro över detta lag för varje match som går. Vi kommer troligtvis ha i toppen att göra denna säsong, sen hur långt det räcker vet jag inte.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:0
För mig känns det som att vi jämfört med coco som spelat bra från början steppar vi upp mer och mer för varje matchseppuko skrev:I ett försök att inte vara alltför partisk så tycker jag som många här inne att vi var det bättre laget. Men man ska inte förringa KHKs förmåga att ha tålamod, lite jävlar annamma och såklart en del tur. När de tar ut sin målis där på slut vankar jag runt som en galning uppe på läktaren helt övertygad om att de gör mål, men likförbannat gör det lika ont när de väl gör målet. Sport är härligt och farligt på samma gång.
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Vi spelade bra denna match, känns inte helt rättvist att bönderna tog hem 2 poäng här. Lite typiskt DIF otur att släppa in kvittering med 40 sekunder kvar.
Överlag tycker jag det börjar se bättre och bättre ut, och kan vi bara hålla moralen och humöret uppe så kommer saker och ting sätta sig.
Såg en del sköna små tendenser till spel som om man bara får upp farten på dem lite kommer vara riktigt grymma.
Överlag tycker jag det börjar se bättre och bättre ut, och kan vi bara hålla moralen och humöret uppe så kommer saker och ting sätta sig.
Såg en del sköna små tendenser till spel som om man bara får upp farten på dem lite kommer vara riktigt grymma.
Alltid Oavsett.
- minalman
Ser positivt på en sen förlängningsförlust då det ger oss mer energi och taggar oss till att täta alla läckor, d.v.s. träna mer och bli bättre på att stänga matcher och inte tro att något är över innan de tre pinnarna är helt hemma på kontot.
För khk blir det tvärtom. De spricker snart på grund av att deras flyt kommer upphöra när de inte anstränger sig och de kommer senare att inte förstå hur de ska hitta tillbaka, när det börjar gå trögt.
Jag vill inte se ett mätt DIF ännu.
För khk blir det tvärtom. De spricker snart på grund av att deras flyt kommer upphöra när de inte anstränger sig och de kommer senare att inte förstå hur de ska hitta tillbaka, när det börjar gå trögt.
Jag vill inte se ett mätt DIF ännu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Say WHAT? Grymt imponerad?-daniel- skrev:Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Alltså, det var länge sedan jag såg DIF spela ut ett annat lag så TOTALT som första perioden på Hovet i fredags. Inget annat lag jag har sett i HA so far har varit så virrigt som KHK de första 20 min. Visst fick de kraft av det typiska 1-1-målet i slutet av första, och med det kunde de ta med sig det mest missvisande resultatet i mannaminne in i omklädningsrummet. Sen blev det ju tyvärr spännande - som vanligt när DIF är i farten.
Men detta var alltså laget som har plöjt genom serien likt isbrytaren Atle, som har krossat allt motstånd och har en plusmålskillnad som är större än USAs statsskuld? Det enda man kan imponeras av är att de snor med sig 2 pinnar hem och visar vinnarskalle. Men det fantastiska passningsspelet och de distinkta avsluten måste du ju ha sett i en dröm och inte på Hovet.
- -daniel-
KHK hade minst 3 solklara chanser till mål, betydligt klarare än de vi spelade till oss. Sov du i andra perioden?Davva skrev:Say WHAT? Grymt imponerad?-daniel- skrev:Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Alltså, det var länge sedan jag såg DIF spela ut ett annat lag så TOTALT som första perioden på Hovet i fredags. Inget annat lag jag har sett i HA so far har varit så virrigt som KHK de första 20 min. Visst fick de kraft av det typiska 1-1-målet i slutet av första, och med det kunde de ta med sig det mest missvisande resultatet i mannaminne in i omklädningsrummet. Sen blev det ju tyvärr spännande - som vanligt när DIF är i farten.
Men detta var alltså laget som har plöjt genom serien likt isbrytaren Atle, som har krossat allt motstånd och har en plusmålskillnad som är större än USAs statsskuld? Det enda man kan imponeras av är att de snor med sig 2 pinnar hem och visar vinnarskalle. Men det fantastiska passningsspelet och de distinkta avsluten måste du ju ha sett i en dröm och inte på Hovet.
I övrigt så var de bra även i första perioden, deras passningsspel och spelvändningar var sylvassa. Löjligt att hävda de var sämsta laget vi mött.
Håller dig till 100 % i din analys ! KHK har något mer än ett bra sammansatt lag ! Dom har en tränare och coach av rang !!-daniel- skrev:KHK hade minst 3 solklara chanser till mål, betydligt klarare än de vi spelade till oss. Sov du i andra perioden?Davva skrev:Say WHAT? Grymt imponerad?-daniel- skrev:Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
I övrigt så var de bra även i första perioden, deras passningsspel och spelvändningar var sylvassa. Löjligt att hävda de var sämsta laget vi mött.
När jag läser inlägg som hävdar att de var bra i första, så börjar man ju nästan tro att man sovit. Men nej, jag var faktiskt vaken hela matchen - tackar som frågar.-daniel- skrev:KHK hade minst 3 solklara chanser till mål, betydligt klarare än de vi spelade till oss. Sov du i andra perioden?Davva skrev:Say WHAT? Grymt imponerad?-daniel- skrev:Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Vi två verkar dock ha befunnit oss i två olika parallella universa. Du såg blixtrande passningar och sylvasst spel från KHK i första perioden. Samtidigt någon helt annanstans: jag började undra om DIF mötte pausunderhållningen..
Bra i första perioden? Allvarligt?

-
I första perioden så tyckte jag inte khk hade så mkt o komma med MEN i 2:a perioden så gjorde Mattsson några viktiga räddningar när dem hade momentum efter deras 1-2 mål...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Absolut, Mattsson hade ett par galna räddningar i andra. Inget snack om den saken.
- -daniel-
Min poäng var snarast att det var en extrem överdrift att påstå KHK var det sämsta laget vi mött, då jag flertal gånger reagerade över hur bra jag tyckte de löste situationer över hela banan (lite slarv som jag var inne på i mittzon men det kompenserades oftast av en ruggig fart).
Men vi släpper ämnet.
Men vi släpper ämnet.