Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av minalman »

Challe måste värva en hejaklacksledare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
macin

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av macin »

Tankar kring matchen:

* Försök signa upp Berglind säsongen ut. Han kommer garanterat att utvecklas av att spela i DIF, och vi behöver han i PP. Även fast man mest märkte av hans lugn i 5 mot 3 så är det ännu ett större lugn vid blålinjen än någon av våra andra backar visat upp hittils, och då lirar han ändå i en helt ny klubb inför 8000 pers. Helt klart en galet bra debut, riktigt nöjd.

* Vi måste börja matcha rätt spelare i PP. Jag vill se något i stil med: Berglind / Johner som vänsterback, Erik G som högerback (han får dock öva på att träffa målet), Linkan som högerforward / speluppläggare, Kalus / Ölvestad framför kassen. Sen kan vi ha några få spelare som roterar, exempelvis Åberg för skott, Ottosson som speluppläggare alt. avlastning i mitten. Jag vill fan aldrig mer se Bremberg framför kassen i ett PP, hans handleder är guld och ska nyttjas till att passa sina snipers, that's it.

* Offsidemålet var solklart, men matchen var redan död så jag bryr mig inte så mycket om det om jag ska se matchen ifrån neutral ställning. Däremot att Bofors gnäller kring 1-1 målet är för mig helt jävla ofattbart. Pucken var aldrig blockerad, så avblåst eller inte bör man inte gråta över.

* Chet verkar trivas rejält i kassen. Han kanske flaxar stundtals men Pickard är i normalt tillstånd en riktigt bra Elitseriemålvakt. Vågar nog påstå att han är den bästa målvakten i HA en normal dag.

* Plus till Holmqvist som mosar sin bonde och späder på känslan av överlägsenhet. Plus även till Kalus som står upp för vårt kära DIF. Kanske inte världens bästa hockeyspelare, men fan vad han gnetar, fet jävla like.
Användarvisningsbild
Alexander

Re: Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av Alexander »

minalman skrev:Challe måste värva en hejaklacksledare.
Varför inte även krydda på med lite cheerleaders såsom i JVM-matchen mot Ryssland :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Matchen helt jämn fram till att kvällens absolut sämsta aktör, domaren, hjälper oss in i matchen.
Det var hans största misstag till vår stora glädje. :D
Vi får 1-1 på ett regelvidrigt sätt. Han blåser av klart innan pucken passerar mållinjen.
Ok, visst, han gjorde först fel som blåste. Pucken var INTE blockerad. Men att sedan godkänna målet EFTER avblåsning är fel. Punkt.

Fram till det hade Bofors matchen under kontroll. Efter kvitteringen tappar de helt fokus och vi bjuds in i matchen. De faller lite på eget grepp. Vanligtvis får de motståndarna att tappa fokus.

Självklart underbart med seger. Men här kommer vi undan med blotta förskräckelsen. Vi vände inte denna match på egen styrka. Kom på mig att under långa stunder imponeras över deras otroligt samspelta och krigande lag. De gör det inte vackert, de är ett av seriens tråkigaste lag att titta på. Men deras kollektiv kryddat med en del riktigt duktiga spelare kommer att ta dem långt i vår, det kan jag lova.

Vi då?
Tja, vi såg tagna ut av stunden (hoppas det i alla fall). Använde oss dåligt av inramningen och den sedvanliga 10 minuters hemmaplansinledningen med press och frenesi uteblev helt.
Vi var på inget sätt sämre än bortalaget, men vi var dessvärre inte bättre.
Var ett tag sedan vi gjorde en bra match nu.

Väljer ut en spelare idag, Berglind. Klart godkänd debut. Såg lite tagen ut första bytena men blev bättre allt eftersom. Skulle gärna se honom mer än tre matcher, men det kommer nog aldrig hända. Skulle väl vara ifall Berglind själv överväger att hellre vara en ledande back hos oss än en breddspelare i Brynäs. Man kan väl alltid hoppas.

Till sist: Underbart att vinna med 6-1. Men jag hoppas vi kan bättre än så här. Jag har varit med alldeles för länge för att stirra mig blind på slutresultatet. Denna match kunde ha slutat med omvända siffror, hur jävla konstigt det än kan låta.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2013-01-04 23:20:32, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Ja. Skulle inte ha något emot det och skulle nog locka publik! Alla gifta män skulle ju ta sig till Hovet för att kolla.. Ehm hockey!
Finns nog Djurgårdsbrudar som gör det gratis för DIF! Haha

Martin som klackledare.
Sen gärna cheerleaders som i JVM.

Sen signa Berglind säsongen ut.
Challe har lite jobb att fixa nu!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Till sist: Underbart att vinna med 6-1. Men jag hoppas vi kan bättre än så här. Jag har varit med alldeles för länge för att stirra mig blind på slutresultatet. Denna match kunde ha slutat med omvända siffror, hur jävla konstigt det än kan låta.
Jag håller helt med dig; vi har sjukt mycket flyt som får matchen till det här resultatet. Långt ifrån en fullgod insats totalt sett.

I stora delar (dvs första 2 perioderna) påminde den här matchen så extremt mycket om JK-dagen för två säsonger sedan mot Timrå. Lika krampaktigt, spelarna såg lika tagna av stundens allvar som då.

Det är den här mentala biten ÅTERIGEN som vi måste kämpa med. Det är rätt frustrerande att se sitt kära Djurgården spela så bra som man kan göra ibland i medgångssekvenser i matchen, för att nästa match vara helt under isen och bortkollrade.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Berglind är den kyligaste backen jag sett i DIF på länge. Bohman och Lennhammer har oerhört mycket att lära av honom. Vilken match han gör!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Berglind är den kyligaste backen jag sett i DIF på länge. Bohman och Lennhammer har oerhört mycket att lära av honom. Vilken match han gör!
Som jag skrev ovan, jag tror aldrig jag under alla mina år som aktiv DIF-supporter sett en back göra en bättre debut i Djurgården. Sjukt spelskicklig. Är han verkligen så här bra eller gjorde han "en Lassen"?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Här är fajten, för er som vill se den igen:

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag håller helt med dig; vi har sjukt mycket flyt som får matchen till det här resultatet. Långt ifrån en fullgod insats totalt sett.

I stora delar (dvs första 2 perioderna) påminde den här matchen så extremt mycket om JK-dagen för två säsonger sedan mot Timrå. Lika krampaktigt, spelarna såg lika tagna av stundens allvar som då.

Det är den här mentala biten ÅTERIGEN som vi måste kämpa med. Det är rätt frustrerande att se sitt kära Djurgården spela så bra som man kan göra ibland i medgångssekvenser i matchen, för att nästa match vara helt under isen och bortkollrade.
Absolut, håller med. Enda gången vi kom in i matchen och visade klass var efter domartavlan till 1-1. Bofors gick ned sig efter det. De var hela tiden mycket närmare 2-0 än vi 1-1.

Krampaktig lyckokväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Edin skrev:Här är fajten, för er som vill se den igen:

Riktigt skönt att nån satte den lilla fula jäveln på plats, det var väl han som hånade klack, åkte på Chet och dessutom slog nån av våra i nacken (bakifrån) när han inte ens var inblandad i situationen (bara åkte förbi o drog till).. ?

Honken, man of the match!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jävlar vad jag gillar Kalus! Vid ett par mål står han och sliter i klubbmärket för att visa sin kärlek för oss supportrar. Sen att han ville stå upp för Sörensen var också så jävla härligt!

Att det inte var någon klackledare i dom två första perioderna var konstigt. Tack som fån Martin att du kom och styrde upp det hela!

Fantastisk tredje period. Härliga DIF!
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vad var det för skada som Lidström drog på sig? Gick av i andra om jag inte minns helt fel.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Robert Pettersson på hockeysverige.se är ju halvrolig ändå..

"Jag tycker det är skönt när fansen har speciella klackdagar så att alla vet vilken dag om året man ska gå och stötta sitt lag."

:lol:
Användarvisningsbild
android

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 4/1 2013

Inlägg av android »

#87 skrev:Robert Pettersson på hockeysverige.se är ju halvrolig ändå..

"Jag tycker det är skönt när fansen har speciella klackdagar så att alla vet vilken dag om året man ska gå och stötta sitt lag."

:lol:
Killen har poänger ibland men ibland så är det så tydligt att han bara vill provocera.
Född till sportchef.
Skriv svar