Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Vårt powerplay funkade inte förra matchen nej, men det funkade riktigt bra i match ett och jag vill inte dra så förhastade slutsatser av en match.

Jag hoppas verkligen att Sörensen och Wennberg inte petas på grund av det här.
Ingen av dem skall petas. Om man ser till prestation hittills och de senaste säsongerna är det definitivt Åberg och Holmqvist som ska bort.
Tycker det är ett jävligt svårt beslut. Ingen förtjänar att yxas efter en svag prestation över så lite som tre matcher. Så kortsiktigt får man inte tänka.

För mig är det givetvis Tim som jag redan innan Hörnqvist och Landeskog kom in hade valt att bänka då jag gärna vill se Blomstrand och Tim är först ut på min lista.
Expert.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Vårt powerplay funkade inte förra matchen nej, men det funkade riktigt bra i match ett och jag vill inte dra så förhastade slutsatser av en match.

Jag hoppas verkligen att Sörensen och Wennberg inte petas på grund av det här.
Du glömmer Troja-matchen där powerplay var exakt lika uselt som senaste matchen. Vi har ju för fan inga PP-lirare? VAd fan gör en spelare som Hank i ett powerplay IHOP med Ölvestad? Ska de ha kramkalas framför kassen eller har de tänkt att någon av dessa klubbinvalider ska lattja i allsvenskan? Klart som fan att powerplay skiter sig när det fortfarande finns spår av Hardy-tänk i laget. Som sagt, 13 sekunder av farlighet i PP. Det kan vi tacka killar som Ljungh, Sörensen och Tim Eriksson för. Spelare som har lösningar på situationer och inte är mongolider när det gäller klubba puck. De andra herrarna har andra kvaliteer.

Mäklaren: Tycker ändå att Honken spelat okej. Föredrar hellre att låta Ljungh ströbyta för att väcka grabben. Där har vi talang men måste börja jobba hårdare! Åberg ska bort med plytet först, räcker inte med att skjuta bra på träningar för att få lira. Totalt meningslös spelare!
Senast redigerad av Manijock den 2012-09-20 16:26:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar ändå tanken på två olika sorters powerplay. Det ena där Linkan och Sörensen får mycket puck och det andra då vi med Johner och Lidström öser skott mot mål och har BÅDE Hank och Jimmie på kassan.

Åberg lär ju ångra att han tackade nej till Brynäs i sista stund för att han trodde på mer speltid i DIF.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Jag gillar ändå tanken på två olika sorters powerplay. Det ena där Linkan och Sörensen får mycket puck och det andra då vi med Johner och Lidström öser skott mot mål och har BÅDE Hank och Jimmie på kassan.
Din hockeysyn skrämmer mig! Hur ska Lidström och Johner kunna skjuta när vi inte får låna pucken?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:Jag gillar ändå tanken på två olika sorters powerplay. Det ena där Linkan och Sörensen får mycket puck och det andra då vi med Johner och Lidström öser skott mot mål och har BÅDE Hank och Jimmie på kassan.
Din hockeysyn skrämmer mig! Hur ska Lidström och Johner kunna skjuta när vi inte får låna pucken?
Dra inte så förhastade slutsatser av tre matcher.
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vad har egentligen Åberg visat under sin karriär? Gjort lite mål i J20, visst. Men varför förväntas det hela tiden att han skall vräka in mål? Han har ju egentligen aldrig levererat under en något längre period.

Edit: hade fel. Han har aldrig gjort speciellt många mål i J20 heller.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-09-20 16:32:54, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Vad har egentligen Åberg visat under sin karriär? Gjort lite mål i J20, visst. Men varför förväntas det hela tiden att han skall vräka in mål? Han har ju egentligen aldrig levererat under en något längre period?
Han är ju fräsch från J20, vad förväntar du dig att han ska ha hunnit leverera? Han gjorde 4:e mest mål i vårt lag ifjol trots att han var petad flera matcher och fick rätt dåligt med speltid.

Han är ju bara 18 år fortfarande.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen har jag svårt att plocka ut forward nummer två som borde petas om Landeskog och Bengan ansluter.

Har inga problem alls att plocka ut Åberg i alla fall för han har verkligen inte rosat marknaden så här långt.

Misstänker att Tim ligger pyrt till att petas, men vi har inte många av den spelartypen så jag vill gärna ha kvar Tim.

Plocka ut spelare två är riktigt svårt då många varit "jämndåliga", men skall man gå benhårt efter hur anfallarna presterat ( och detta baserar jag på de två senaste matcherna samt 3e perioden av match ett ) måste jag säga Bremberg. En spelare som skall vara ledande offensivt som man kanppt sett skymten av under 7 perioder är inte bra alls. Lika osynlig som Åberg. För all del har inte Honken imponerat heller, men han har jag inte riktigt samma krav på.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Tycker man att Holmqvist ska petas har man inte sett en enda match. Fast det var väl även du som tyckte Kruger var usel oxå så...
Djurgårdens IF
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
Dra inte så förhastade slutsatser av tre matcher.
Men det låter som du förväntar dig att två rörmokare med tiden ska genomföra hjärnkirurgi? Det funkar inte så. Hank och Ölvestad kan inte hantera en puck. Så enkelt är det!

(För att inte någon ska flippa nu igen så får jag lägga till efter varje inlägg i diskussionen):

"DESSA TVÅ(Ölvestad och Hank) HAR ANDRA KVALIFIKATIONER SOM PASSAR DEM BÄTTRE. JAG TYCKER INTE DE ÄR URUSLA PÅ ALLTING. JAG TYCKER INTE DE SKA PETAS!"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar fortfarande tanken på att spela med båda två i powerplay och ösa skott mot mål och sedan ha ett annat form av power play spel när Linkan är inne.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Jag gillar fortfarande tanken på att spela med båda två i powerplay och ösa skott mot mål och sedan ha ett annat form av power play spel när Linkan är inne.
Men du svarade ju inte, hur ska Lidström och Johner kunna få ett ordnat powerplayspel och ens få skottlägen utan forwards som kan få fast pucken i anfallszon?

Ett scenario vi kommer få se HELA säsongen med din idé:

Lidström hämtar pucken i egen zon, söker uppspel men hittar ingen som sticker i rätt luckor. Han vänder om och kör en back-back passning till Johner. Dustin söker uppspel men hittar ingen som sticker i rätt luckor. Publiken börjar bua så våran stackars kanadick blir stressad, antingen chanspassar han och pucken går till icing. Eller så tar han pucken över röd, dumpar ner den där motståndarlagets backar såklart är först. Ölvestad och Hank kastar sig in handlös i tacklingen och brakar backen sönder och samman. Pucken å andra sidan studsar i väg till en annan motståndare som skickar iväg den för fjärde gången på 30 sekunder. Lidström hämtar pucken i egen zon osv.....

Detta är oundvikligt, och inget som kommer lösas med tiden. Går inte att förlita sig på att en lapplisa ska kunna svetsa!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag håller inte med om att det vore omöjligt att få fast pucken i anfallszon med Johner, Hank, Ölvestad, Lidström och en spelare till.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Jag håller inte med om att det vore omöjligt att få fast pucken i anfallszon med Johner, Hank, Ölvestad, Lidström och en spelare till.
Det skulle vara om Tim är den femte..

Aja dumdristig optimist! Men om Challe mot all förmodan fortsätter med denna plan så kommer ni väl båda få se vad jag menar, och vi kommer att få ta tidig semester nästa år...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Bengan blir en kanonförstärkning.

Är dock väldigt tveksam till Murray. Visst kommer han hålla, men tror inte alls han blir det lyft vi skulle få se om vi tog in Kronwall eller för den delen Oduya. Murray kommer få svårt på den stora rinken och är ju ingen dominant spelare.

Mina önskeförstärkningar (djurgårdare)
1. Kronwall - skulle lyfta både vårt förvarsspel och PP enormt.
2. Landeskog
3. Bengan Hörnqvist
4. Krüger
5. Oduya
6. Josefsson
7. Zibanejad
8. Murray
9. Urbom
Skriv svar